Gå til innhold

Førstegangs stereo.

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

Oppsettet ditt ser bra ut det, men det er kansje et par ting jeg ville ha endret på.

1. Kjøp minimum 35mm2 kabelsett

2. dropp Coax settet

3. Kjøp et bedre frontsett.

4. Få hjelp til å bygge noen kasser, da er det lettere å få det som man vil i bagasjen.

Ser du er fra Østfold, bor du i nærheten av Askim så kan jeg sikkert hjelpe deg med å lage kasse.

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

digg, bor i sarpsborg ikke så langt unna. :) Ville vært utrolig br om du kunne det, for da kunne jeg få det tilpasset helt nøyaktig til bagasjerommet. :)

Coaxial settet skal være bak, vet ikke om jeg gidder å montere diskant i bakdørene.

Frontsettet tror jeg funker greit, har ikke så mye å bruke og har fått det anbefalt av flere.

Kabelsett blir et bedre et. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært flott om det gikk an. Du pleier å kjøre gjennom hafslund når du skal til biltema, ikke sant?

Regner med at det blir folk i baksetene, så kommer nok til å montere høyttalere der, blir litt dumt å bruke nesten 15.000kr og ikke ha bakhøyttalere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært flott om det gikk an. Du pleier å kjøre gjennom hafslund når du skal til biltema, ikke sant?

Regner med at det blir folk i baksetene, så kommer nok til å montere høyttalere der, blir litt dumt å bruke nesten 15.000kr og ikke ha bakhøyttalere...

jeg har brukt over over 50000 og har ikke høytalere bak.:happyhappy: he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje jeg skal droppe bakhøyttalere og kjøpe meg bedre front sett.

Men vil være helt sikker på dette:

Dere har ikke høyttalere i hattehyllen eller i bak-dørene, men dere har bare høyttalere i front-dørene?

Og er det mulig å brokoble en cd spiller slik at den gir 2x100W? For da tenkte jeg at jeg kan droppe den ene forsterkeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje jeg skal droppe bakhøyttalere og kjøpe meg bedre front sett.

Men vil være helt sikker på dette:

Dere har ikke høyttalere i hattehyllen eller i bak-dørene, men dere har bare høyttalere i front-dørene?

Og er det mulig å brokoble en cd spiller slik at den gir 2x100W? For da tenkte jeg at jeg kan droppe den ene forsterkeren. :)

Stemme, har kun frontsett.

IKKE brokoble spilleren. det tåler den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg ikke har tid til å dra til Sarpsborg så du kunne fått hørt på lyden i bilen min, men neste uke så har jeg mulighet. Ellers så kunne vi ha møttes i Rakkestad

Når det gjelder lyden for de som sitter i baksete så vil de få mer bass i ryggen, det er ikke store forskjellen fra å sitte forand som bak. Men det krever at du har montert fronsettet riktig med demping i dører osv.

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette blir det finale oppsettet:

Forsterkere:

HELIX Dark Blue 1000.1 = 4490 kr

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15002&PHPSESSID=2ceb3dcb06a200fa5c2d729bc6481ae3

HELIX Dark Blue 4 = 2290 kr

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15001&PHPSESSID=2ceb3dcb06a200fa5c2d729bc6481ae3

Høyttalere:

FOCAL 130V1= 1890 kr

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10951&PHPSESSID=2ceb3dcb06a200fa5c2d729bc6481ae3

Sub:

CADENCE ZXW12-4 = 1395 x 3 = 4185kr

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10008&PHPSESSID=2ceb3dcb06a200fa5c2d729bc6481ae3

Basskasse: Blir laget. :)

Kabelsett minimum 200 amp ca 1270 kr.

Kondensator:

HELIX DPC 1.000 1.0F = 1590x2= 3180 kr

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15030&PHPSESSID=2ceb3dcb06a200fa5c2d729bc6481ae3

Cd-spiller:

Pioneer DEH-P5800MP = 1695kr

http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=11488&cid=5518#

SUM: 19.000kr

Basskassa blir mest sannsynlig noe slikt (siden jeg tviler at 3 12" kan bli montert på en rekke, pga av liten plass...):

bass_kassa.jpg

Subbene skal være vendt framover slik at man ser magneten når man åpner bagasjeluka. Men de skal ikke være vendt totalt vannrett fram, de skal stå i en 45 grader vinkel, halveis rett ned og rett fram. Håper dere skjønner hva jeg mener. :) Subbene blir koblet til 1,333 ohm.

Forsterkene skal jeg feste oppå på basskassa, forsterkere ved siden av hverandre og i mellom dem skal kondensatoren være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå skal jeg være en gledes dreper for deg.Har en arbeidskompis som har fått en bedre pakke enn dette her for en billigere sum.

Per....

Sitat fra ..............:cool: :cool: selger

skal vi se her

spiller: Pioneer deh-p88rs

komposett: soundstream lil`wonder LS.50c

bass: 2stk Soundstream PCW10

forsterker front: soundstream LW 4.480

forsterker bass: soundstream LW 1.350

veil ca 16 000kr

tilbud 12200kr inkl frakt kabler kommer evt i tillegg.

alternativ bass er en stk reference 12" prisen blir stort sett den samme men kansje litt mer Hifi

hva tror du? dette vil bli et killer system med den aktive delingen og litt god justering

i den bilen er det mulig å få 5,25" på dashbordet så her er det absolutt muligheter

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider