Gå til innhold

Lyd i høyttalere i bakdør

Ranger emnet

golfboy23

Anbefalte innlegg

Hei...

Har nylig kjøpt en golf iv 1,6 ..99 modell...er et par problemer jeg har...

da den gamle cd spilleren satt i fungerte bare 2 av høyttalerne i bilen, de i dørene foran fungerte ikke, og ikke de i dørene bak. så kjøpte jeg ny spiller, og nå fungerer alt foran, men det er ikke noe lyd i de i dørene bak. Har noen noe forslag på hva jeg skal gjøre, se etter?

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, rett ved døråpneren er det ihvertfall noen høytallere, like de som er oppe langs vinduet foran

Er ikke nødvendigvis en høyttaler der, før de dekslene er der uansett.. Beste måten å finne det ut på er å skru av dørtrekket..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut torxskruene under dørene og en stjerne helt fremme, oppe (bare fremdørene). Så må du ta av dørhåndtakene (de du lukker døren med). Her må du ha en kniv eller ett tynt skrujern å stikke i den stripen som går rundt hele (som om håndtaket er satt sammen av to deler). Her må du ta i litt, jeg tok nedenfra og dro oppover. Bak der finner du noen store stjerneskruer som du må ta ut. Etter dette er det bare å ta tak nede på dørdekselet og dra det ut (knekker sikkert den del klips som jeg gjorde:D). Er det mer du lurer på så spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Skru ut torxskruene under dørene og en stjerne helt fremme, oppe (bare fremdørene). Så må du ta av dørhåndtakene (de du lukker døren med). Her må du ha en kniv eller ett tynt skrujern å stikke i den stripen som går rundt hele (som om håndtaket er satt sammen av to deler). Her må du ta i litt, jeg tok nedenfra og dro oppover. Bak der finner du noen store stjerneskruer som du må ta ut. Etter dette er det bare å ta tak nede på dørdekselet og dra det ut (knekker sikkert den del klips som jeg gjorde:D). Er det mer du lurer på så spør.

Hadde du satt nye høytalere i bakdøra og? hvordan ble lyden der?

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte inn Focal K2 Power 165KF ( http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10334&PHPSESSID=f7d45be8f5f05c2be69c704815dda534 ) i fremdørene og bakdørene ja. Passet med avstandsringer. Diskantene passet inn i bakdørene med litt bruk av kniv:D Ble SVÆRT bra lyd! Har hørt at Golf IV skal være en veldig bra bil å bygge anlegg i. Anbefaler deg å kjøpe til bakdørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sant at Golf IV hverken er utstyrt med høyttalere bak eller trukket kabler. det fant vi ut da vi skulle sette i høyttalere bak sist helg.

jeg har kjøpt meg et par Pioneer høyttalere (ta en titt her hvis du vil: http://pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-A1711/index.html ) og gleder meg sinnsyk til å sette dem i.

Golf IV 1.9 TDI 2002 Firstline SPECIAL *Vrrooooomm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kommet noen vei?

Hvis det er tomt bak deksla, trenger du kabler, høytallere og braketter slik at du får skrudd høytallerne fast i døra. Å strekke kabler er ikke noe problem. Bare å røske vekk dør-lister ved fordørene og deksler på B stolpene og dytte kabelen gjennom gummiforinga inn i døra. Jeg ble overrasket over hvor greit det gikk :)

Anbefaler deg sterkt å fikse høytallere bak. Det gir så mye mer fyldig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider