Gå til innhold

Vil det fungere med en 531 topp på en B30 K motor, med tanke på komp.

Ranger emnet


Love_juice

Anbefalte innlegg

høyere kompresjon.. da forbrenningsrommet i toppen blir mindre

Ja, men han skal jo ha lavere komp!!!!!

Hvis han vil ha høyere kan han jo bare beholde den har har da, den er jo flat som en totom åtte!!!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at de skarpe kantene i stempeltoppen på en B230K vil kunne forårsåke glødetenning og tenningsbank uten at jeg skal si det helt sikkert. Hvis vi ser litt på utformingen av et vanlig turbostempel så er dette helt annerledes utformet enn et B230K-stempel. Forbrenningen tør bli svært suboptimal dersom forbrenningsflammen må ta seg ned i alle krokene i stempeltoppen til sistnevnte stempel, med høyere drivstofforbruk og lavere effekt som følge. På grunn av den antatte faren for glødetenning vil man heller ikke kunne ha så høyt ladetrykk som ved bruk av ordinære turbostempler.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha HØYT turbotrykk hvis du skal få noe effekt ut av en motor med så lav komp, og rådene i motoren din tåler ikkje høyt turbotrykk.

 

Det er ikke ladetrykket som knekker rådene, det er trykket man får over stempelet rett før ØDP (=forbrenningstrykk?).

VELDIG enkelt kan man nesten si {ladetrykk * kompresjonsforhold = forbrenningstrykk}, tallet blir feil, men man ser litt hva som foregår.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ladetrykket som knekker rådene, det er trykket man får over stempelet rett før ØDP (=forbrenningstrykk?).

VELDIG enkelt kan man nesten si {ladetrykk * kompresjonsforhold = forbrenningstrykk}, tallet blir feil, men man ser litt hva som foregår.

 

På grunn av høyt ladetrykk blir forbrenningstrykket så høyt at rådene ryker. 2bar ladetrykk er høyt ladetrykk, men det er ingentilg sammenlignet men forbrenningstrykket. Og ut fra regnestykket dit tror eg du forstod det, din lille kranglefant.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår