Gå til innhold

elektronisk/mekanisk diffsperre

Ranger emnet


Orjuz

Anbefalte innlegg

hvilke volvo'er ble levert med disse diffene? er ikke interisert i no sveise diff eller 100% sperre. hadde vært kurant med ny diff til vintern siden bilen spinner på 1 hjul når den først spinner og det er altid det samme hjulet bake på venstre side som spinner. blir vanskelig å komme frem med bare 1 hjulsdrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare si at jeg gruer meg til hvordan 740'n skal bli å komme frem med til vinteren uten sperre (som jeg er vant til på amerikanske biler). Sto parkert med høyre side uttafor asfalten ista og der var det gress og jammen meg sto den på tomgang å spant på et hjul i det våte gresset :puke:

 

Rett før jeg måtte ut å sku.... rasspatent!

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sperre og sperre fru blom. 100% låsing av akslene er det neppe på en vanlig personbil. Har mer troa på at det er lamellbrems, men den slyngdiffen skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke vet hvordan den fungerer :)

 

Har forresten kjørt to 240 stasjonsvogner i mitt liv, begge hadde brems. Den ene hadde til og med "ambulanse" forstilling. Klin umulig å få tak i deler til ifølge eieren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående ambulanse deler, så handler det hele om å kunne sine saker, og om så sine delenummer!! volvo har ALDRI, og legg merke til ALDRI laget noe som ikke er å få tak i deler til ettermarked

 

ellers, så må jeg få si at samtlige som har en volvo de har tenkt å ha en stund, og hvertfall de som har bilen og lever litt for den,og liker åå bruke tid å penger på å ha en GOD volvo, at ikke de kjøper en truetrac! det er for fulle 10 vært hver minste krone og øre!

 

*har aldri hørt at 240 har blitt levvert med slumdiff??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne ble levert originalt til 240, men jeg skrua akslingen av en 240. Og når jeg åpna lokket for å ta ut diffklumpen, så sto det Volvo der :)

 

Bilde032.jpg

 

Noen påstår at disse aldri ble levert med lukket hus.. Så det kan være det er bytta til noe annet knæsk oppi der.. Hvem vet? :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig, eneste jeg fikk med meg var at det ikke bare var å troppe opp på biltema og kjøpte endeledd f.eks

 

Endeledd???? Hvor finner man endeleddene på en 240/740? :hvaskjera

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha...sorry...

 

trådstarter: Sperre=100% - alltid! Elektronisk sperre er en sperre du kan skru på og av med knapp (ref. Eaton El.locker).

 

Du er ute etter en lamellbrems eller evt en TrueTrac.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den elektroniske sperra ja som jeg kunne tenkt meg så i manualen at volvo kalte det for antispinn. er bare at det er kjekt å ha på vintern, men er det noe galt med diffen min siden den bare spinner på venstre sia bake?, mulig å fikse sån som den er nå. har ikke så mye peil på det med å mekke diff. lest noen steder at det er mye fresing og greier for å få den til å passe hvis man kjøper u orginale deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronisk antispinn er vel heller ingen sperre. Det er følere som registrerer om bilen er på tur til å spinne på ett hjul, og bremser på det hjulet for å overføre kraft til det hjulet som har bedre feste.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronisk antispinn er vel heller ingen sperre. Det er følere som registrerer om bilen er på tur til å spinne på ett hjul, og bremser på det hjulet for å overføre kraft til det hjulet som har bedre feste.

altså jeg hadde en manual her som jeg ikke finner lengere hvor det stod skrevet at når man trykte på knappen var bakhjula sperret den ble levert som både mekanisk og elektrisk sperre og dem kalte det for antispinn vet det høres rart ut men dem kalte det for anti spinn. ingen som vet hvilken diff detta er eller om noen har den antispinn knappen i dashen skal sitte på venstre side av rattet på 740 hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår