Gå til innhold

Dumpventil som ikke vil lage lyd

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

Hei

MOnterte dumpventil på en audi a4 1,8t i dag men fikk ingen lyd ut av ventilen. den er riktig montert, men det virker som om det ikke bli nok trykk til å få lagd lyd.

 

Er turboen ødelagt, bilen er nettopp kjøpt så jeg vet ikke om den skal gå bedre enn den gjør nå, eller om den går riktig nå

 

 

noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Frank S.

Hei

MOnterte dumpventil på en audi a4 1,8t i dag men fikk ingen lyd ut av ventilen. den er riktig montert, men det virker som om det ikke bli nok trykk til å få lagd lyd.

 

Er turboen ødelagt, bilen er nettopp kjøpt så jeg vet ikke om den skal gå bedre enn den gjør nå, eller om den går riktig nå

 

 

noen forslag til løsning?

 

Har du stillt den på hard eller soft da? Hmmm skal vell bli lyd uansett men, sett den fullt på soft da, om du ikker har prøvd det. Og leste du bruksanvisning å sånn da:D

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frank S.

Hei

MOnterte dumpventil på en audi a4 1,8t i dag men fikk ingen lyd ut av ventilen. den er riktig montert, men det virker som om det ikke bli nok trykk til å få lagd lyd.

 

Er turboen ødelagt, bilen er nettopp kjøpt så jeg vet ikke om den skal gå bedre enn den gjør nå, eller om den går riktig nå

 

 

noen forslag til løsning?

 

hvilken type er det? satt på vakuum slangen? bilen skal gå ganske kjiipt.. gjør de alle synes jeg.. litt bedre med chip, men langt igjen til bra.. alt er relativt da.. spørs hva en er vant med, men regn ikke med å flis alle med den bilen...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIkker på at du har satt den på riktig slange?.

 

Prøv å få stilt den in om du kn, det er som regel en liten skrue på toppen... om du har satt den riktig så skal du få lyd uansett... om det ikke er høyt så SKAL det komme lyd, men det spørs veldig om dumpen du har kjøpt lager lyd da?....

 

Kjøp deg HKS RFL..... (real fuckin loud) da vet du at den funker i det minste:)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topick, men sånn apropo....

 

Hva er egentlig forskjellen på Blow Off, Wastegate og eksternal Wastegate?

 

Jeg har hørt at Wastegate er for og justere trykket, men ikke sier POFF!

At Blow off og eksternal wastegate sier POFF!

 

Noen som veit helt sikket? Ikke sånne jeg tror og har hørt svar som jeg kommer med, med andre ord....

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpventilen heter turbo xs. Alt skal være koblet riktig, men det virker som om det ikke blir nok trykk til at det skal lage lyd. holder jeg handa foran og ruser opp motoren så er det bare så vidt det kommer ut noe trykk i de hullene på dumpventilen.

 

Kan det være noe feil med turboen? at den ikke lader noe særlig?

 

Skal dumpventilen på slangen mellom luftfilteret og turboen, eller mellom turboen og intercooleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frank S.

Dumpventilen heter turbo xs. Alt skal være koblet riktig, men det virker som om det ikke blir nok trykk til at det skal lage lyd. holder jeg handa foran og ruser opp motoren så er det bare så vidt det kommer ut noe trykk i de hullene på dumpventilen.

 

Kan det være noe feil med turboen? at den ikke lader noe særlig?

 

Skal dumpventilen på slangen mellom luftfilteret og turboen, eller mellom turboen og intercooleren?

 

Den skal på trykk siden.

Altså mellom turbo og innsug en plass:)

 

Men du lader ikke fult uten belastning,du har prøvd å kjørt?

 

Du kan ikke koble på en trykkåler å sjekke?

 

Foresten typoon_:det heter _IKKE_ poppoff;):)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg skal kjøpe meg har det vært litt problemer med luftmengde måleren.... JEg mener etter alt jeg har lest her inne at dette kan være fordi at man ikke bruker resirk. wastegate.

Folka på verkstedet fortalte det at det var fordi eieren bruker et frittstående luftfilter....???

 

Noen som kan opplyse meg?

 

Hva ligger en luftmengde måler på? (pris)

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Bilen jeg skal kjøpe meg har det vært litt problemer med luftmengde måleren.... JEg mener etter alt jeg har lest her inne at dette kan være fordi at man ikke bruker resirk. wastegate.

Folka på verkstedet fortalte det at det var fordi eieren bruker et frittstående luftfilter....???

 

Noen som kan opplyse meg?

 

Hva ligger en luftmengde måler på? (pris)

 

Kosta rundt 4.600,- på min...

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg om det jeg skrev tidlige stemmer?

Bilen jeg skal kjøpe meg har det vært litt problemer med luftmengde måleren.... JEg mener etter alt jeg har lest her inne at dette kan være fordi at man ikke bruker resirk. wastegate. Eller et frittstående lustfilter.

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Er det noen som kan fortelle meg om det jeg skrev tidlige stemmer?

 

Wastegate'n styrer turbotrykket, altså ikke noe med dette å gjøre.

Og en dump-ventil som åpner i friluft skader ikke luftmassemåleren. Men luftfilter med for mye olje i seg er gjerne skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Litt off topick, men sånn apropo....

 

Hva er egentlig forskjellen på Blow Off, Wastegate og eksternal Wastegate?

 

Jeg har hørt at Wastegate er for og justere trykket, men ikke sier POFF!

At Blow off og eksternal wastegate sier POFF!

 

Noen som veit helt sikket? Ikke sånne jeg tror og har hørt svar som jeg kommer med, med andre ord....

 

søk... finnes allerede en tråd som forklarer alle de forskjellige tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår