Gå til innhold

Dumpventil som ikke vil lage lyd

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by villejan

Bilen jeg skal kjøpe meg har det vært litt problemer med luftmengde måleren.... JEg mener etter alt jeg har lest her inne at dette kan være fordi at man ikke bruker resirk. wastegate.

Folka på verkstedet fortalte det at det var fordi eieren bruker et frittstående luftfilter....???

 

Noen som kan opplyse meg?

 

Hva ligger en luftmengde måler på? (pris)

 

Eg betalte rundt 3500,- Fikke opplyst det samme, kjører orginal filter nå. Men har lyst å bytte igjen, ble litt mer lydfra turboen da.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frank S.

fikk fikset dumpventilen nå. Var han ene på Autopower som forklarte totalt feil om hvordan vi skulle koble til ventilen.

 

NÅ dumper den som bare det

 

Hvordan går bil da? Fungerer alt fint?

 

Alle sier jo at en MÅ har resirkuleringsventil på 1,8T motoren! Eg har lyst på åpen også, må jo ha pysssj lyd i en turbo bil.....

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

 

Hvordan går bil da? Fungerer alt fint?

 

Alle sier jo at en MÅ har resirkuleringsventil på 1,8T motoren! Eg har lyst på åpen også, må jo ha pysssj lyd i en turbo bil.....

 

Det skjer ikke noen umiddelbar feil. Det tar tid. Noen måneder, noen år, det går sansynligvis hardt utover levetiden til katalysatoren(e). (Og de koster jo noen tusen :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Det skjer ikke noen umiddelbar feil. Det tar tid. Noen måneder, noen år, det går sansynligvis hardt utover levetiden til katalysatoren(e). (Og de koster jo noen tusen :rolleyes: )

 

OK, ja de er jo ikke billigge de! Det er vel det samme om de ter orginal kat. eller race kat.? Eller tåler race kat. det?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Det skjer ikke noen umiddelbar feil. Det tar tid. Noen måneder, noen år, det går sansynligvis hardt utover levetiden til katalysatoren(e). (Og de koster jo noen tusen :rolleyes: )

 

Hvis du kjører med cat på en turbobil så fortjener du vell at den går til hælvete.... eller?

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cat gir mottrykk i eksosanlegget.. Det vil vi ikke ha på turbo motor.. Bort me`n :D

Noen sier at mange motorer går igjennom kravene uten cat, men jeg tviler sterkt.. Men det er jo ikke SÅ mye jobb å bytte tilbake når en skal vise den da.. Eller finne et annet verksted med snille mennesker :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. at problemene kan skyldes at det er brukt for masse olje på filteret? Og at det ikke har noe med frittstående luftfilter i komb. med wastegate i friluft?

Bilen jeg skal kjøpe meg har det vært litt problemer med luftmengde måleren.... JEg mener etter alt jeg har lest her inne at dette kan være fordi at man ikke bruker resirk. wastegate.

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Dvs. at problemene kan skyldes at det er brukt for masse olje på filteret? Og at det ikke har noe med frittstående luftfilter i komb. med wastegate i friluft?

 

Sansynligvis, olja kommer på innsiden av filteret og havner på glødetråden i massemåleren. Så brenner det seg fast gjerne og da blir det heeelt feil målinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

som kan skade luft-mengde måleren?

 

Hvordan er det å montere turbo trykk måler når man bruker en resirk. wastegate?

 

Det er ikke wastegate'n som er resirkluret. Den styrer turbotrykket og sitter på eksossiden.

 

Resirkulerende dump-ventil derimot... Har ikke noe å si, blir akkurat det samme med trykkmåleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre med cat på turbo bil er som sagt helt latterlig, taper myyye effekt på det. Og det er jo ikke noe stress å sette på org anlegget på EU.

 

Også blir det jo mye kulere lyd med strake rør da:cool:

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår