Gå til innhold

Dyktig verksted. eller???

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Snakker nå om Fet autoelektro.

Hadde Nissanen til EU kontroll.

Og fikk beskjed: H bakhjul lav bremsevirkning.

Ok, jeg sjekka opp H bakhjul, fant egentlig ikke noen ting feil, men lufta og røbba klosser og skiver.

Etterkontroll, ingen effekt, forskjellen var nå litt større!!!!

Kjøpte nye klosser, da jeg tenkte att de gammle hadde brent seg godt.

Bytta først H bak. tok sammtidig å rensa bremse røra innvendig den siden, for å være sikker på att dem ikke hadde tetta seg.

Også var det V side, siden en altid bytter klosser begge sider.

Her fant jeg feilen. Kaliper'n satt dønn fast, og bremse slangen var tett.

Klossene hadde rusta helt fast.

Men jeg har det på pappiret att alt er ok på venstre side. :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som isje har lært seg forskjell på venstre og høgre enda? :D :P

Men hva om jeg hadde tatt første etterkontroll hos biltilsynet, og dem hadde sett att venstre bak bremsa dårlig, og papirene forteller høyrebak??

Må innrømma, att dette gjør att jeg har veldig liten lyst til å bruke dette verkstedet igjen.

tenk om venstre drivknute er gåen, jeg ber dem å bytte. men dem bytter på HØYRE SIDE........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har historier om andre verksted tabber??

For å si det sånn, jeg har ikke opplevd at dem ikke har gjort tabber... jeg har null tiltro til verksteder, mange steder har dem dårlig tid, dårlig dag og lite kunnskap...:(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardsvar: Gjør dere aldri noe galt på jobben?

Sikkert mange som gjør mange småfeil, men det å ikke kunne forskjell på venstre og høyre er vel litt drøyt? På en annen side, kan ha vært de bare har stått foran og ikke tenkt.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardsvar: Gjør dere aldri noe galt på jobben?

Svært sjeldent, er jeg i tvil så finner jeg bare det ut med å spørre noe som har mer peiling eller finner fram til riktig svar/løsning

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gjøre feil på jobben hender ofte, men vi retter feilen, før kunden oppdager det, slik ungår vi tabber.

Men klart, alle som gjør noe på jobben, gjør tabber.

Men samme tabben 2 ganger, og den går på noe jeg selv lærte før jeg kom i førskolen.

Syns jeg blir noe drøyt.

Men har snakket med dem, og skal ta kontroll igjen i dag.

Dem hadde en teori, om att de porøse klossene på venstreside la seg i lås, selv ved minimal påvirkning av stempelet.

Men dem beklagde feil info om hvilken side som hadde feil så jeg slipper å betale etter kontrollen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider