Gå til innhold

Tenningen - trenger veiledning

Ranger emnet


Rabagast1

Anbefalte innlegg

eh, jeg snakker om den tingen som man kan plukke ut som er rund, med et nøkkelhull i for å sette startnøkkelen i. Er sikkert tenningslåsen ja. :p Ble bare så usikker på navnet, for var tenningslås, tenningsenhet, styreenhet tenning ++. Coilen er vel gjerne i motoren, jeg snakker om den tingen som sitter like under rattet

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, jeg snakker om den tingen som man kan plukke ut som er rund, med et nøkkelhull i for å sette startnøkkelen i. Er sikkert tenningslåsen ja. :p Ble bare så usikker på navnet, for var tenningslås, tenningsenhet, styreenhet tenning ++. Coilen er vel gjerne i motoren, jeg snakker om den tingen som sitter like under rattet

 

Nå blander du sammen mye her! Coilen sitter inni motoren ja, oppå det ene stempelet sitter den, sammen med igangsetter-stopperen!

 

Det som er farligst når du skal ta løs den som start nøkelen sitter i er at toppakningen kan kile seg fast i tank armaturet---> som igjen fører til at 2 giret ditt slutter og fungere! (lettere sakt dette er ingen enkel jobb! Send den på verksted du, og så får du de til og forklare deg hva en vindusvisker er!!;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send den på verksted du, og så får du de til og forklare deg hva en vindusvisker er!!;) )

 

 

Hva faen skulle det der bety? For å nevne det, er ikke min bil, og har skifta nok på min bil til at jeg kan mitt om skruing.

Tingen er at jeg kan bytte den, men hvis jeg skal kjøpe en uten å se den så hadde det vært greit å vite hva den heter...

Jeg vet ikke hvordan den der var ment, men den ble tolka jævli frekk... Har du ikke bedre kommentarer å komme med, så drit i å kommentere..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen skulle det der bety? For å nevne det, er ikke min bil, og har skifta nok på min bil til at jeg kan mitt om skruing.

Tingen er at jeg kan bytte den, men hvis jeg skal kjøpe en uten å se den så hadde det vært greit å vite hva den heter...

Jeg vet ikke hvordan den der var ment, men den ble tolka jævli frekk... Har du ikke bedre kommentarer å komme med, så drit i å kommentere..

 

Hehe, må få kødde litt med deg da!

 

Den delen du skal ha heter tenningslås.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår