Gå til innhold

spørsmål om svinghul *HASTER*

Ranger emnet


aremme

Anbefalte innlegg

er vel standard kløsj på det der?? må jo ha kløsj som passer 230 svinghjul ellers er vel det likt på alle 230 motorer!!

 

har klutch fra 230 på At'en men synst dette satt så løst inni, veit ikkje om det skal vere slik eg eller?

 

på svinghjulet på at'en satt den no heilt fast,

 

er den plata som står inn mot svinghjulet eg meiner, (huska ikkje ka den heiter i farta)

 

men den tappen på svinghjulet, hva gjør denne egentlig?

er det denne som styrer gnisten?

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke helt skjønt problemet ditt er det ikke bare å legge lamellplata inn og skru fast trykkplata og sette på girkasssa?

 

btw hva mener du med at den sitter løst?

 

er litt løst innider ja og da må du finne en pinne du kan sentrere clutchen med,

da å lag en pinna av tre som passer akkurat inni kulelageret og lamellen som du bruker når du setter på trykkplata, skal ikke være perfekt passform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke helt skjønt problemet ditt er det ikke bare å legge lamellplata inn og skru fast trykkplata og sette på girkasssa?

 

btw hva mener du med at den sitter løst?

 

er litt løst innider ja og da må du finne en pinne du kan sentrere clutchen med,

da å lag en pinna av tre som passer akkurat inni kulelageret og lamellen som du bruker når du setter på trykkplata, skal ikke være perfekt passform

om du ser den kanten som er der så kan eg flytte lamell plata heile veien fra trykk plata og inn, og trur neppe dette er som det skal,

men finner nok ut av dette oxo,

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha clutch som passer "dypt" svinghjul. For din vanlige B230at hadde vel bare et helt vanlig flatt svinghjul?

 

Jeg kjøpte en Fk, å trudde det samme som deg. Men jeg måtte kjøpe meg clutch og trykkplate til B230F for at det skulle passe, trykkplata må bygge mer ut en på de gamle forgassermotorene.

 

Bare å ta en tlf til pedersens-racing så fikser han clutch til deg. Betalte 800kr for clutch og trykkplate.

 

Ang. svinghjul så går det ikke, for du har motronic og det andre er til Jetronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår