Gå til innhold

Stoppet av Biltilsynet

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Originally posted by a32

Sota ruter helt frem kan da umulig være avskilltnings grunnlag godt nok!

Virker drøyt! med mindre rutene var vanskelig/umulig å se gjennom innenifra da?

De er jo kongene på veien de gutta vettu :(

Filmen var litt mørk, men ingen problemer å se ut!!!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror snakket med biltilsynet i går. Fikk beskjed om at han måtte ha godkjenningspapirer på nordisk språk både på senksett(står allerede i vognkortet) og felgene. Eventulet en godkjent oversettelse av de tyske papirene!

Sjekket også at han har vert inne før, og forlangte godkjenningspapirer på effektanlegget, dette også på nordisk språk.

De der tvangsfora endene i gule bobledresser lager jo nye regler for hver gang de stopper en bil, lurer på hvor de finner alle de der supre løsningene sine? :mad: :mad:

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er ikke Finsk nordisk språk?

Skulle oversatt papirene til Finsk bare på kødd..:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Men da blir dem vel enda mer Gestapo....:rolleyes:

Kjenner en som ble stoppa "en million" ganger i Asker med sota ruter forran (sideruter) av politiet. Hver gang var det samme maset.... "kom å vis den på politistasjonen. Inntil da har du mangelapp". Hver gang tok kompisen min å skifta ruter, og viste den hos "gestapistene". Og når han kom hjem, skifta han tilbake (-selvsagt).

Etter ca 15 ganger med denne "valsen", sa politiet "skal du aldri lære"? "Joda, men du skjønner, jeg SKAL HA SOTA RUTER RUNDT HELE BILEN"!(- minus frontruta)

De bare rista på hodet, og gikk.....

Han blei aldri stoppa mer..thumpsup thumpsup

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

Er ikke Finsk nordisk språk?

Skulle oversatt papirene til Finsk bare på kødd..:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Men da blir dem vel enda mer Gestapo....:rolleyes:

Kjenner en som ble stoppa "en million" ganger i Asker med sota ruter forran (sideruter) av politiet. Hver gang var det samme maset.... "kom å vis den på politistasjonen. Inntil da har du mangelapp". Hver gang tok kompisen min å skifta ruter, og viste den hos "gestapistene". Og når han kom hjem, skifta han tilbake (-selvsagt).

Etter ca 15 ganger med denne "valsen", sa politiet "skal du aldri lære"? "Joda, men du skjønner, jeg SKAL HA SOTA RUTER RUNDT HELE BILEN"!(- minus frontruta)

De bare rista på hodet, og gikk.....

Han blei aldri stoppa mer..thumpsup thumpsup

hjelper att vi er litt vrange oxo..:D :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet kan vel i utgangspunket nekte å godkjenne en bil som ikke er 100% original uansett hva du har med av godkjenningspapirer. TüV-papirer og Anbefalinger fra AMCAR feks. er egentlig bare "hjelpemidler" som viser at visse instanser går god for arbeidet/forandringen som er gjort. Er KUN humøret på Biltilsynsmannen som avgjør om det blir godkjent eller ikke!!! Dette blir praktisert forskjellig på alle biltilsyn, så hvis den ikke blir godkjent ett sted, så gå til neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ble forøvrig godkjent med nye dekk/felger i går uten problemer (se kommentar ovenfor), mannen var hyggelig og fornuftig, fikk ham til og med til å endre oppført orginaldim i vognkortet, som var feil, på grunnlag av klistremerket i handskerommet som forteller om dekkstørrelser og dekktrykk osv..

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider