Gå til innhold

Audi A4, en bra bil?

Ranger emnet

HusebyRS

Anbefalte innlegg

Vuderer å annskaffe meg en Audi A4 B5 Sedan(95-01)...har sett litt på 1,8T-en på 150hk, men denne blir en anelse dyr...

Den neste motoren da, blir en 1,8L 20V på 125hk som er ganske aktuell.

Hadde vært morro med Quattro, men da er vi allerede oppe i godt over 100.000..og det blir nok litt for mye det og...

Noen jeg burde passe meg for på disse bilene/motorene?

Noen som har tips/erfaringer?

Har hørt det var litt feil på forstilling osv på enkelte A4er, er dette riktig?

Bensinforbruk?

Hadde vært supert om noen hadde lagt ut litt "Spec`s" på bilen også (0-100/vekt/toppfart osv)

Takker for alle svar!

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi hadde a4 1,8 turbo 95 modell i fjor, hadde den vel i 4-6 år... værste bilen vi har hatt dessverre, vi hadde bare problemer med den, tror vi traff en skikkelig "mandagsbil"...

Så jeg regner med at jeg ikke trenger å si hva jeg ville gjort ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med 1,8L-motoren?

1,8T blir for dyr for meg som nenvt, så hvis det blir handel av A4, så blir det 125hester`n...

noen som vet noe om denne motoren? de fleste A4ene her inne på forumet har 1,8T...

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Vel, jeg har 1.8 20V motoren, og har hatt denne bilen i ett år nå ca.. det er en 95mod med en tidligere eier, kvinne. Bilen har aldri hatt tekniske problemer, jeg har aldri hatt problemer med motoren, den har starta hver dag, samme om det har vært 20- eller 20+ i lufta. Jeg er veldig glad i denne bilen, ikke noe spes god aks, men jeg er kjempefornøyd med både bil og motor. Eneste som er litt problem med min bil nå, er forstillinga som må smøres. Denne har gått 150000km. Rundt 120k bytta jeg ut alle bremseklosser -og skiver.

Denne bilen har da følget alle servicer selvklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har 1.8 20V motoren, og har hatt denne bilen i ett år nå ca.. det er en 95mod med en tidligere eier, kvinne. Bilen har aldri hatt tekniske problemer, jeg har aldri hatt problemer med motoren, den har starta hver dag, samme om det har vært 20- eller 20+ i lufta. Jeg er veldig glad i denne bilen, ikke noe spes god aks, men jeg er kjempefornøyd med både bil og motor. Eneste som er litt problem med min bil nå, er forstillinga som må smøres. Denne har gått 150000km. Rundt 120k bytta jeg ut alle bremseklosser -og skiver.

Denne bilen har da følget alle servicer selvklart.

Høres bra ut!

Er ikke ute etter spesiell aks, men en ok kjørebil til værdags...en bil jeg kan knikke og gnu litt på med andre ord..

Spurte Fatter`n om hvor holdbare Audi A4ene var, og han fortalte at de A4ene som har bra kvalitet er B6ene og de siste B5-ene.

Men jeg tror han ikke har så stor peiling på 1,8 og 1,6...

Men uansett, hvis jeg kjøper en Audi 1,8L Sedan, og bilen har byttet det meste av forstilling og sånt (som pleier og være tull på de bilene), hadde kvaliteten holdt seg på topp da?

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt på å kjøpe samme bil. Har tenkt å bruke ca. 70k. Forhåpentligvis finner jeg en som ikke er kjørt så altfor langt og som er bra utstyrt.

Hvordan er det med km-stand på disse bilene? Ser at en del har gått over 200.000. Hvor bra/dårlig er dette? Hvis jeg feks. finner en om er gått 220.000km. Er dette en bil jeg bør styre unna?

Mange av A4'ene har også automatisk klima. Mye feil med disse? Dyre deler om det skulle gå noe galt?

Og et siste spørsmål. Ser noen av modellene har kjørecomputer. Er dette plug and play? Finne seg et instrument med og bare koble til? Regner med målerene ligger der fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt på å kjøpe samme bil. Har tenkt å bruke ca. 70k. Forhåpentligvis finner jeg en som ikke er kjørt så altfor langt og som er bra utstyrt.

Hvordan er det med km-stand på disse bilene? Ser at en del har gått over 200.000. Hvor bra/dårlig er dette? Hvis jeg feks. finner en om er gått 220.000km. Er dette en bil jeg bør styre unna?

Mange av A4'ene har også automatisk klima. Mye feil med disse? Dyre deler om det skulle gå noe galt?

Og et siste spørsmål. Ser noen av modellene har kjørecomputer. Er dette plug and play? Finne seg et instrument med og bare koble til? Regner med målerene ligger der fra før av?

Ang kmstand, så kan du lese mitt innlegg lengre opp her..

Ang klimaen, så har styringsenheten en tendens til å begynne å jukse etterhvert. Dette kan i 19 av 20 tilfeller enkelt fikses selv.

Kjørecomputer med FIS er det ikke bare bare og legge opp, mye kabler må trekkes og en del småtteri må byttes ut her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Ville gått for den første jeg.. Da har du og facelift lykter forran og bak, pluss den er gått mindre..

Men for å se på det fra den andre siden, så får du jo facelift lykter forran og bak for under 8000kr som er prisforskjellen på bilene. Bare å sette igang å prute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider