Gå til innhold

Nyanskaffelse - Volvo 240 GLE 1988

Ranger emnet


_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Da har jeg handlet litt, igjen..

Som topic sier, en Volvo 240 GLE 1988 personbil, er handlet. Specs på bilen:

 

- B230 F

- Aw 71 kasse

- R-sport interiør

- Soltak

- liten turteller

- ute temp.

- 4 stk nye og 4 stk brukte stålfelger

- 4 stk så å si nye vinterdekk på felg + kapsler

- 4 stk 15" lettmetallfelger, som er beregnet på ikke ventilerte skiver

- servostyring

- hengerfeste

- sånn søtt håndtak på koffortlokket :shake

- Myntholder på dashbordet! :D

- 2 delt dashbord i blått/sort.

- elektrisk antenne

 

Bilen har rullet 372 000, og har hatt servicer fra den var ny fram til 370 000km (dokumentasjon på alt) Fikk med brosjyrer og delekataloger i 2 bæreposer, samt skiboks;)

 

Bilen har fått en trøkk i trynet, tok venstresiden foran i en Suzuki Ignis,men tror faktisk det kun er blekkskader. Bilen har vært inne til rustbehandlig hvert 2. år, og det finnes ikke rust på den. Slenger ut noen bilder når jeg fpr igjen kamera,men har et mobilbilde av fronten på den:

 

lene.jpg

 

Planen for bilen er 1 av 2...

 

1. Fikse den opp, lakkere det som blir og ha den som bruksbil.

 

2. Fikse den opp, lakkere og bygge den om til VOC bil, og kjøre rally med den.

 

Dommen kommer iløpet av uka. Blir det bruksbil, så blir Pia(den gule 242'n min) VOC bil;)

 

Oppdateringer kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo_240: Nok;) Var faktisk ikke ille. Ja, bil blir det igjen!

 

Larset: Den er skikkelig tight og fin å kjøre. Kjørte den omtrent en mil før jeg var hjemme. automaten skifter helt perfekt, og motoren maler som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240Rallye: Jeg driver med mitt, verre er det ikke. Jeg har strengt tatt ikke behøv for å bygge en ordentlig verstingbil, jeg har Bertonen til det,men jeg skal ha erfaring nok sjøl først, sånn at jeg kan gjøre alt sjøl, som med den gule 242'n. Derfor driver jeg med detta "gamle rusket", som forøvrig er nyere enn dine biler;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240Rallye: Jeg driver med mitt, verre er det ikke. Jeg har strengt tatt ikke behøv for å bygge en ordentlig verstingbil, jeg har Bertonen til det,men jeg skal ha erfaring nok sjøl først, sånn at jeg kan gjøre alt sjøl, som med den gule 242'n. Derfor driver jeg med detta "gamle rusket", som forøvrig er nyere enn dine biler;)

 

Hehehe... Du meiner det ja:) tror jeg kjører 240 min siste vinter nå gitt:) Hoppe opp noen klasser. trur det blir 850 t5r eller v70t5..

Å 242`n til finværs bil. Snø`n skal ikke berøre den en gang;)

menmen.. stå på du halvard. Det man lærer av!=)

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... Du meiner det ja:) tror jeg kjører 240 min siste vinter nå gitt:) Hoppe opp noen klasser. trur det blir 850 t5r eller v70t5..

Å 242`n til finværs bil. Snø`n skal ikke berøre den en gang;)

menmen.. stå på du halvard. Det man lærer av!=)

 

 

Jeg gidder ikke å hoppe opp noen klasser før jeg "kan" å kjøre bil;) Men 850t5r eller v70t5 høres jo ikke dumt ut!

er jo riktignok dyrt da..!

 

Den volvoen her kan nok se shabby ut kjetil,men tar jeg den ene kvelden med doser'n så er detta en bruksbil som er helt 100%, og da kan den gule få ta en ny tur inn i garasjen og moddes mer... For helt ærlig, trur den gule 242'n blir bra rallybil;) Og hva er vel bedre å skru på, enn en bil man har pelt i fra hverandre 3 ganger??

 

Nei, vi får se ann dommen til uka.. Har jo fått tilbud om en 79 242 også, som har rulla 210 K elns.. Biler er det nok av, plassen som det er verre med:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har 2 opprettere sett på bilen,og begge sa at det bare var blekkskader. var 99 % sikre på at rammevangene ikke hadde rørt på seg, og i tillegg har far min gitt sin mening i saken, bilen blir retta opp igjen og blir bruksbil, så får Pia, igjen, lov til å entré garasjen og bli modifisert til VOC bil=)!

 

Egen prosjekttråd kommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår