Gå til innhold

Lim til limeing av vinyl/elcantara.

Ranger emnet

mx_power

Anbefalte innlegg

mx_power skrev:
oki.. e liksom bare litt drit og betale 1000kr for noen liter og sa løsner alt.. hatt mange ubegagelige opplevelser med dårlig lim.

Dette limet har jeg brukt 2liter til i hele bilen min, kjøpte en billig lakksprøyte på biltema. Eneste er at du trenger kompresor, men det er jo noe man bør ha ved bilstereo bygging uansett i mine øyne hvis man skal litt mer ut av det enn en kasse slengt baki i spon farge

jeg har brukt kompressoren til.. slipemaskin, stiftepistol, spøyte, blåsepistol

lim på spraybox har jeg dårlig erfaring med, har prøvd stinger og installbay sitt spraylim.. samme kvalitet så og si. Bra, men ikke bra nok hvis man har en del negative vinkler som skal trekkes. Når det gjelder å trekke vinyl må man bruke en vinyl som puster, ellers så sitter det ikke uansett. Vinyl1 fra installbay er den vinylen jeg er 100% fornøyd med. Den er meget strekkbar og den puster så man kan omtrent trekke alt.

Nå ble det litt installbay reklame her, men bra produkter fortjener god omtale

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktlimet fra Biltema er for tykk til å ha i sprøyte, den har lett for å klompe seg..

Skal du trekke en kasse som er av spon/MDF og skal bruke stoff trekk så fungerer de fleste spraylimmerkene. Jeg har brukt både spraylim fra Biltema og BilXtra og det fungerer meget bra. Skal du derimot bruke vinyl så vil jeg garantert ha brukt de KR. som det koster å kjøpe det fra Installbay. Jeg trakk dørsidene mine med vinyl og brukte kontaktlim, når det ble varmt så bobbla det i trekket.

Kjøp kvalitet med en gang da sparer du deg selv for ekstra arbeid senere.

Snakker av erfaring.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider