Gå til innhold

rimlig 4x150rms 4ohm

Ranger emnet

BBandersen

Anbefalte innlegg

hei, skulle hatt kraft til 4 basser på 150rms i 4ohm, noen som har tips til hvordan jeg kan få tak i det rimligst mulig? Pris viktigst:(

og...elementene må vel stå i samme retning?for ellers vil de vil ødlegge for hverandre? holder det hvis elementene står samme retning bare?tenker for eks å ha en stor kasse med 4 rom, og ha 2 basser inni(vanlig) mens 2 basser utvendig...noen som har no tanker på dette?

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fire stykk 4-ohms sub'er du trenger kraft til?

I såfall har du jo litt flere valgmuligheter enn 4x150WRMS å lete etter, hvor begge muligens vil være billigere enn å lete seg ihjel etter noe rimelig som gir 4x150 i allefall:

a) Monoblokk som gir 1x600WRMS i enten 1 ohm eller 4 ohm

b) To-kanaler som gir 2x300WRMS i 2 ohm.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2kanaler:

Med en to kanaler har du muliheten til og parallell koble de i 2ohm, eller serie koble de i 8ohm.

2 ohm er det biligse og kjøpe forsterker til i forhold til effekt...

mono blokk:

1 ohm i paralell koblet.

eller 4ohm i en kombinasjon av serie og paralell kobling.

http://www.the12volt.com/caraudio/woofer_configurations.asp

Det biligste vil vel være og finne en 2 kanaler som er stabil 2 ohm stereo/4 ohm mono,. Eller en mono blokk som er stabil i 4ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tips og forklaringer...da satser jeg på en 2 kanaler...og tror vel jeg går får dynabel for har handlet mye med god hell der før :) og når jeg skal sette inn det ordentlige anlegget kan jeg jo egentlig kjøpe en 2kanaler til så bør det bli bra...

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider