BBandersen Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 hei, skulle hatt kraft til 4 basser på 150rms i 4ohm, noen som har tips til hvordan jeg kan få tak i det rimligst mulig? Pris viktigst:( og...elementene må vel stå i samme retning?for ellers vil de vil ødlegge for hverandre? holder det hvis elementene står samme retning bare?tenker for eks å ha en stor kasse med 4 rom, og ha 2 basser inni(vanlig) mens 2 basser utvendig...noen som har no tanker på dette? Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Er det fire stykk 4-ohms sub'er du trenger kraft til? I såfall har du jo litt flere valgmuligheter enn 4x150WRMS å lete etter, hvor begge muligens vil være billigere enn å lete seg ihjel etter noe rimelig som gir 4x150 i allefall: a) Monoblokk som gir 1x600WRMS i enten 1 ohm eller 4 ohm b) To-kanaler som gir 2x300WRMS i 2 ohm. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 glemte den delen ja :P 4 ohm...og ja, mener å få nok til 4x150.. Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hva er budsjettet ditt til forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hva er budsjettet ditt til forsterker? lite! skal bruke penger på body kit og felger så skal jeg sette inn no bra når jeg setter inn all multimediaen. så blir igrunn noe midlertidig bare... Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 hva syns folk om http://www.mamut.com/dynabel ? tenker på enten BF0804 eller BF1702, men funker det å ha 4 basser på en 2kanaler? mvh Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 du kan ha 4 subwoofere på en mono blokk om det er det om og gjøre.. en 2 kanaler som er stabil i 2ohm stereo med 300rms per kanal er en mulighet, ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 men går ohmen ned på bassene hvis man brokobler dem? http://installbay.no/product_info.php?cPath=89&products_id=182 den var jo heller ikke så dum kanskje?? Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 men går ohmen ned på bassene hvis man brokobler dem? http://installbay.no/product_info.php?cPath=89&products_id=182 den var jo heller ikke så dum kanskje?? hvis man paralellkobler subbene halveres ohmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 2kanaler: Med en to kanaler har du muliheten til og parallell koble de i 2ohm, eller serie koble de i 8ohm. 2 ohm er det biligse og kjøpe forsterker til i forhold til effekt... mono blokk: 1 ohm i paralell koblet. eller 4ohm i en kombinasjon av serie og paralell kobling. http://www.the12volt.com/caraudio/woofer_configurations.asp Det biligste vil vel være og finne en 2 kanaler som er stabil 2 ohm stereo/4 ohm mono,. Eller en mono blokk som er stabil i 4ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 takk for gode tips og forklaringer...da satser jeg på en 2 kanaler...og tror vel jeg går får dynabel for har handlet mye med god hell der før :) og når jeg skal sette inn det ordentlige anlegget kan jeg jo egentlig kjøpe en 2kanaler til så bør det bli bra... Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg