Gå til innhold

Hjelp meg her. Politi problemer

Ranger emnet

RaCk

Anbefalte innlegg

Er i Narvik nå med 300ZX og tror jeg har litt problemer.

Etter en liten burnout begynner problemene med en anmeldelse. Dette er forsåvidt greit nok. Senere så ruser jeg motor i et nabolag for å lytte litt på motoren. Noe som ikke var populært. Det er nå jeg merker at en bil følger etter. Men tenker ikke noe mer over dette. Også kommer jeg til å trøkke litt på gassen i en 60 sone.

Når jeg snur etter å ha flatet ned pedalen litt så står jeg på en togskinne. Tog fra høyre, buss fra høyre på veien og bil fra venstre. Så jeg gir flat pedal ut fra krysset og bilen begynner såklart å spinne. Blålysene kommer på og jeg blinker meg ut i siden med en gang.

Først så sier politimannen til meg : Hvis du erkjænner forholdet til å ha kjørt i 85 i 60 sonen så skal du slippe unna med et forelegg.

Greit sier jeg og er med på stasjonen. Men dem beholdt sertifikatet til jeg kom med bevis på at jeg har hatt mørkekjøring.

Når jeg i dag kommer med bevis fra mørkekjøring så er saken levert videre til jurist og dem har bestemt seg for å beholde sertifikatet mens saken "etterforskes".

Vi må tenke over saken, vi vil ikke levere det ut igjen på grunnlag av den type kjøring

Jeg blir såklart sur og sier at jeg vil trekke tilbake erkjennelsen!

Hva nå? hva kan jeg gjøre? Det eneste dem har på meg er at bilen slapp litt når jeg gav gass rett foran dem.

Burde jeg prøve å få tak i erkjennelsen?

Trenger ingen medlidenhets poster. Bare seriøse svar takk.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senere så ruser jeg motor i et nabolag for å lytte litt på motoren. Noe som ikke var populært

Den derre har jeg aldri skjønt...

Hva er det vi lytter etter.... Skal vi se.. jeg rusern opp til 8000 og hører om det er noe løst!!! :rolleyes:

Hmmmm... *skjønner fortsatt ikke den metoden* :D

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Tja, dersom de slår seg vrange vet jeg ikke helt hva du har å stille opp med. Det beste tipset jeg kan gi er å kontakte en advokat. Du bør ikke miste lappen på dette, men det kan jo hende de prøver seg :(

Kontakter Jurist jeg. :)

Hvis dere har noen gode tips så SMS dem til meg. Har dårlig tilgang på inett her oppe. 41289389

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

man må ha 86 for å miste lappen. Derfor har de ingen gyldig grunn til å holde på lappen, faktisk har vel rack krav på erstatning. Dette er for dumt, det er det inhabile, inkompetente systemet med inkompetente folk som slår til igjen..

Vel da er jo saken helt grei.

Tropp opp på politikammeret med en jurist under armen og spør hvorfor de holder tilbake lappen.

Husk også på at man har dette med å "alltid skulle ha kontrol over bilen" tingen, men det burde man kunne snakke seg ut av.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet beslaglegger alltid førerkortet mens saken er under etterforskning.

Erkjenner du straffeskyld kan du i værste fall få den beslaglagt, bedyrer du din uskyld og forsøker å forklare situasjonen bør du vel for f**n slippe unna uten for mye pes..

Mørkekjøringen din har vel biltilsynet oversikt over?! Du har jo ikke utstett førerkort som er gyldig til hundreårsdagen din hvis du ikke har tatt mørkekjøringa.

Dessuten, er det ikke midnatsol i Narvik rundt denne årstiden? :D

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by main_man

Nei, det er nok ikke så lett må dere tro. Politiet har rett til å holde lappen i inntil 14 dager (eller noe lignene) uten noen spesiell grunn, utover dette må de ha en kjennelse fra en rettsak/dommer eller nå...

Det er 3 uker og de trenger egentlig ingen særlig god grunn for å beholde den i disse ukene. Disse 3 ukene med maktdemonstrasjon er det beste politiet vet å benytte seg av. Dette er ren gestapovirksomhet i lovlig form og det er det første de lærer på politihøgskolen. Dette kan de gjøre uten å måtte stå til rette for noen og de elsker det.

Innen disse 3 ukene er omme må de ha oversendt saken til forhørsretten for vurdering om ytterligere midlertidig beslag. Dersom de ikke klarer denne fristen er de pliktig å utlevere lappen.

En mer ukjent regel, enkelte politiadvokater kan den ikke engang ;) er at saken må ha vært oppe til høring i forhørsretten innen 4 uker (dvs 1 uke utover de tidligere nevnte 3). Har ikke retten muligheten til dette kan du begjære førerkortet utlevert inntil saken om det midlertidige beslaget kommer opp i forhørsretten. Da blir det avgjort om beslaget er hensiktsmessig og retten kan da avgjøre om de opprettholder det midlertidige beslaget på nytt frem til straffesaken kommer opp. Det viktige her er at du må be om å få tilbake førerkortet og henvise til denne regelen (en god advokat kan den mer korrekte juridiske terminologien her). De leverer den nemlig ikke ut eller forteller deg noe om dette hvis du ikke vet slikt selv.

Blir du ikke anmeldt for noe som kan medføre inndragelse, får du igjen førerkortet etter 3 uker.

Lykke til

well

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89.1.1.9 Skrensing, «burnout» m.v.

Førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor det har vært foretatt skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn (for eksempel «burnout») på områder (torv, plasser mv.) hvor kjøringen/bruken har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter.

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider