Gå til innhold

Bilder; JoaStarlet @ DRIFT BATTLE 2006

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Et tips joachim:

Vet ikke hvilket kamera du bruker, men vis du bruker et dSLR foreslår jeg at du bruker sport funksjonen, og følger bilen lenge mens du fokuserer på den og tar maksimum 5 bilder. Da får du mye bedre resultat, og en fin og fokusert bil :)

Jeg bruker 350D..

Jeg driver og surrer med manuelle instillinger.. hehe. Er ikke alltid jeg vet hva jeg gjør...

Takk for tippset, det må prøves:thumb

EDIT:

Her er RAR fil med alle bildene:

http://www.gaasoy.net/users/joachim/NDB-RUDSKOGEN-2006-R0/NDB-RUDSKOGEN-2006-R0.rar

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beklager jeg. Bare dårlig fokus som gjorde at det så ut som motion blur. Mente ikke å rakke ned på noen som helst måte.

nei jeg skjønner det.. men jeg orker ikke sitte og ta motion blurr på bildene..

var bare vledig vinglete holding av meg:)

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips joachim:

Vet ikke hvilket kamera du bruker, men vis du bruker et dSLR foreslår jeg at du bruker sport funksjonen, og følger bilen lenge mens du fokuserer på den og tar maksimum 5 bilder. Da får du mye bedre resultat, og en fin og fokusert bil :)

Skal du ta bilder og få skikkelig fartsfølelse, så hold dere unna sport og alle forhåndsinnstilte innstillinger. Gå rett på M-mode (manuell) og still lukketid og blender selv. Lukketid på en rundt 1/100 er bra når man skal få skikkelig fart i bildet. Blenderen må du stille inn etter lysforholdene. Gjør du dette, får du like forutsettninger for hvert bilde. Dette gjør etterarbeidet MYE enklere ettersom bildene kommer ut "like", altså du slipper å få noen lyse og noen mørke ettersom kameraet ikke selv trenger å regne ut lysforholdene og stille inn disse. Vet ikke hva du tenker på med max 5 bilder, men selv fyrer jeg av så lenge bilen er skikkelig panorert. Her er det også lurt å holde seg unna denne "tar5bilderislengen" automatikken, da denne er litt kjapp på avtrekkeren.

Men som du sier, å følge bilen, altså hele tiden ha bilen i søkeren mens den drifter igjennom svingen ifra begynnelse til slutt, er det aller viktigste. Får du til dette i akkurat samme fart som bilen, vil bilen komme ut superskarp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for dte, men ingen ting mot dine..

Og hvordan skaffer man seg presse pass.. skulle så GJERNE stått i midten der..:fatality:

Jeg gikk bare inn og sa at jeg filmet for bergen drift team og essokickers, og lurte på om jeg kunne på pressekort... og det var jo bare "ja... selvfølgelig!!!" :D genialt å stå på midten!!!!

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider