Gå til innhold

noen som her bygget trykk gasser av vanlig gulkork gasser??

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

bygg trykkboks rundt gasseren ;) litt alu/stålplate er alt som skal til, men det er dog ikke så lett å få det tett med bensin inn, etz da...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er nok større forskjell på suge-gasser og turbogasser enn bare nåla... en suge-gasser "suger" bensina gjennom gasseren... mens en turbo vil bare presse luft i de samme åpningene bensindampen kom ut før når trykket kommer... men jeg er ingen forgasserekspert.

Forgassere hører til sugemotorer mener jeg.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes en how-to link til det her.. der var det ikke brukt gul-korkgasser, men skulle tro det ville funke med det også.. det du gjør et å skru opp chokehuset og tetter igjen de kanalene som går gjennom der med noe som tetter og tåler bensin.. så skrur du igjen der.. så skrur du opp flottør kammret og filer av nåla litt og borrer opp dysa til 2.5mm også skrur du deretter på lokket.. det er slik jeg husker det hvertfal.. dere får rette meg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes en how-to link til det her.. der var det ikke brukt gul-korkgasser, men skulle tro det ville funke med det også.. det du gjør et å skru opp chokehuset og tetter igjen de kanalene som går gjennom der med noe som tetter og tåler bensin.. så skrur du igjen der.. så skrur du opp flottør kammret og filer av nåla litt og borrer opp dysa til 2.5mm også skrur du deretter på lokket.. det er slik jeg husker det hvertfal.. dere får rette meg.. ;)

den tråden må jeg bare få tak på.

si i fra hvist det er noen som finner den eller lignende

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gulkork gasser på AT'en jeg hadde. Der var det filt forgassernål og byttet noe dyse greier og justert flotøren. Må også ta bort choken og blende med 5mm plate med pakning, viss ikke så vil det sprute bensin ut.

hør utrolig lett ut da.

ps.

ingen som har laga trykk boks???

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://hem.passagen.se/v8rod/ her er link til ei side med litt info om trykkgasser..håper de kan komme til hjelp:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. trykk på "teknik" til venstre når du kommer inn på sida..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider