Gå til innhold

om valsing

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg lurte litt på hva man gjør når man valser.

Trykker man bare plasten på innerskjermen inn? bretter man inn kanten på skjermen? eller brettes kanten inn samt at skjermen bøyes utover så den blir bredere?

Noen som kan forklare litt og vise meg litt bilder før og etter valsing??

Problemet mitt er at jeg har noen felger som stikker utenfor skjermen, og det får jeg jo ikke godkjent, så lurte på om valsing er svaret på mine bønner :)

all hjelp mottas med takk :)

mvh

stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Jeg lurte litt på hva man gjør når man valser.

Trykker man bare plasten på innerskjermen inn? bretter man inn kanten på skjermen? eller brettes kanten inn samt at skjermen bøyes utover så den blir bredere?

Noen som kan forklare litt og vise meg litt bilder før og etter valsing??

Problemet mitt er at jeg har noen felger som stikker utenfor skjermen, og det får jeg jo ikke godkjent, så lurte på om valsing er svaret på mine bønner :)

all hjelp mottas med takk :)

mvh

stian

Så vidt jeg vet skal det gå an å få felgene godkjent så lenge rulleflaten på dekket er innenfor hjulbuene... Men det er vel desverre opp til hver enkelt BT-ansatt å avgjøre om han/hun gidder å godkjenne dette.

Angående valsing: Har selv noen breeeede felger som stikker utenfor (9x16" ET15 - se prosjekttråden min i signaturen). Jeg har tenkt å valse hjulbuene, det jeg kommer til å gjøre er nok å 'brette ut' kanten på innsiden av hjulbuene og valse den slik at hjulbuen blir bredere. (Hullet mellom inner-og ytterskjerm bør også tettes.) Dette vil nok gi et par cm ekstra, og vil forhåpentligvis være nok til å få det godkjent. Hvis ikke kan man alltids vise bilen hos BT med vinterfelgene... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet skal det gå an å få felgene godkjent så lenge rulleflaten på dekket er innenfor hjulbuene... Men det er vel desverre opp til hver enkelt BT-ansatt å avgjøre om han/hun gidder å godkjenne dette.

Angående valsing: Har selv noen breeeede felger som stikker utenfor (9x16" ET15 - se prosjekttråden min i signaturen). Jeg har tenkt å valse hjulbuene, det jeg kommer til å gjøre er nok å 'brette ut' kanten på innsiden av hjulbuene og valse den slik at hjulbuen blir bredere. (Hullet mellom inner-og ytterskjerm bør også tettes.) Dette vil nok gi et par cm ekstra, og vil forhåpentligvis være nok til å få det godkjent. Hvis ikke kan man alltids vise bilen hos BT med vinterfelgene... ;)

Er nok ikke bare og valse:p mulig d går bak men forran går det ikke å bare valse, der må det breddes! Skjærmen drar seg ut i nedrekant ved valsing, og jeg sveiset den da fast men da drar den seg ikk en annenplass og strekker seg fra døra osv, ikke lett det der:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider