Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mer STS turbo. Disse bilene har uåpnet motor, å ladder med bare 7-8 psi. Corvettene har twin turbo og yter 530 hk på hjula, på original motor. Bare hør den lyden, heeeelt rått.

 

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=SMB14OOfgss

 

http://www.youtube.com/watch?v=2B2mwgsvikY&mode=related&search=

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fikk jo bedre kjøling og da:)

 

sa de ikke at dei fikk rundt 50hk ekstra pga den kalde lufta?

 

Du kunne få 50 ekstra hester, men du får ikke det ut fra ingenting. Er nok på max ladetrykk du vil kunne få 50 ekstra hester hvis luften er 100° kaldere i forhold til en tradisjonelt montert turbo, og ikke på det lave trykket dette systemet er ment å gå på.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen lim brukte du for å sjøte sammen fangerne? Fikk med meg framgangsmetoden.. men hvilket lim? Holder det?

Limte faktisk med Sikaflex. Fikk litt problemer med reaksjoner mot lakken, men troligvis pga lite tørketid. Men det holder helt fint.

 

Må huske at eksosen er kaldere jo lenger bak i anlegget den kommer, altså mindre fart på turbinen (og igjen mindre effekt)

Syns lyden likna på sånn godterifløyte man hadde når man var drittunge.. Alikevel, artig med noe annerledes! Kunne overasket mange med et sånt bygg.

 

Temperaturen er lavere ja, men massen(vekta) på eksosen er den samme. Innsugslufta vil jo varmes mindre opp åsså. Er vel ikke det optimale systemet, men at det fungerer, er det ikke tvil om.

 

ja, ser jo ikke direkte at det er Turbo bygg når man ser i motorrommet

 

Ikke sant. Du kan jo beholde headders å alt, helt ryddig motorrom, råkult.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør dem med laggen da? ser for meg en god dose chiliketchup med dette systemet. det er nok utn tvil ikke optimalt og en god del dyrere enn det tradisjonelle systemet med tanke på rørgater osv. og hva er morro med å kjøre med lavt trykk? ;) ser for meg at når du kjører med høyere trykk på dette systemet vil det bli enda mere ketchup. hadde vert morro og sett hvordean dette funker. tenker du å montere det på grandisn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår