Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

Om du faktisk tenker på turbo har jeg noen ombygde rør med flens til Garret T04 liggende til ford smallblokk... Bytte mot en hamburger? Er bare å svinge utom Nøtterøy når jeg er hjemme en tur i desember.. Det er i bunn og grunn noen snudde originale manifolder, med andre endestykker, og et skjøtstykke som går under fronten av motoren, og over til den andre siden, så vifta får luft fra begge sider. Det er originalt til en Foxbody Mustang, som har sumpen bak, slik du nå har, så det skal passe fint i granadaen.En fin ting er at turboen blir stående langt oppe, og langt frem i motorrommet, så det er kort luftvei, og enkelt å få kjølt det ned.

 

 

Hmmm, dette krever litt tenking. Hadde som sagt tenkt litt på Remote Mounted Turbos nå, ble litt hygen på det, men skal ihvertfall vurdere de grenrøra, å takk for tilbudet.

 

 

Om du vil ta en titt på røra er jeg hjemme på Nøtterøy nå, så det er bare å ta kontakt. :) tlf: 93200927 Prisen er forresten senket til en boks Cola, siden jeg er tørst.:thumb

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt nyttår alle sammmen. Har vært hjemme i Nord-Norge på juleferie i drøyt 14 dager, å hadde lite tilgang til internett, derfor jeg ikke har svart, but i'm back.

 

heij! sku bare seij den biln dinj bli bare sykare og sykare, og han stig raymond kåtare og kåtare;p hehe.. kult prosjekt, respektere deg før det du har gjort me biln og all tida du har lakt i den, det e beundringverdig! mvh billakkerar kompisen te stig

 

Takk, takk, men jeg synes du så ganske kåt ut du å , når du så den i sommmer, hehe.

 

Hei.. tøft! er vel første tråden om en granada som faktisk er kjempe kuuuuul.

men hvorfor legge turboene der bak,kjempe stor plass forran i den kjerra der da:popcorn

nei,der er det bare å høgge i 2 STORE TURBOER å kjøre liv skit`n ut av forden:cheers:

 

Takk skal du ha, setter pris på det. Ja, jeg tror det skal være mer plass under panseret på mitt prosjekt enn ditt, ikke sant, hehe. Men hvis du har sett linkene, så funker det faktisk overbevisende bra med dem bak, å etter å ha lest litt mer tror jeg faktisk det kan være mer fordeler enn ulemper. Finns biler i USA (alltså vanlige gatebiler, IKKE dragstere) med over 1000 hk, å som tar stripa under 10 sek. Åsså er det jo litt annerledes da, hehe. Litt mer Stealth. Vi får se.

 

Du får mye velfortjent cred her! Granadaen er jo blitt litt tøffere enn toget...

Spør hvis du lurer på noe om Megasquirt, men jeg er rimelig sikker på at du får til det uten alt for store problemer.... skal du ha TBI eller multiport?

Per

Takk for hyggelig prat i jula(om enn litt kort), Å som jeg sa, det blir TBI, enklere, å bolt on. Å jeg skal ha Megasquirt II V3.o, IKKE Megasquirt I V2.2, er litt forskjell, hvis svensken forstår, se på hjemmesiden dems, så skjønner du.;)

 

Nå har jeg lest omsider gjennom tråden din, og jeg er mektig imponert... Du har tatt hensyn til mange viktige faktorer ved å bygge om en bil. Blir imponert over alt du har laget selv til bilen din, all denne aluen osv... Du har jo tenkt på at det meste her skal faktisk holde til litt mer en ned til bensin stasjonen. Dette er faktisk en granada jeg ville snudd meg etter. Kjempe fin bil.

 

Stå på!!!

 

Takkar du, hyggelig da du gidder å lese, tråden begynner jo å bli litt lang, så man trenger mye kaffe for å lese igjennom, men med mye bilder å snacks, håper jeg at lesinga er verdt det.

 

Om du vil ta en titt på røra er jeg hjemme på Nøtterøy nå, så det er bare å ta kontakt. :) tlf: 93200927 Prisen er forresten senket til en boks Cola, siden jeg er tørst.:thumb

 

Ikke sant, har jo vært på juleferie, hehe.

 

Får vel begynne litt igjen nå på nyåret. Må vel prioritere gearkassa først, så får vi se. Har masse planer, ikke sant.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt fantastisk det du får til, lurte på å kjøpe granada selv, fikk ihvertfall ikke mindre lyst etter å ha lest tråen:) du gir meg ideer og inspirasjon.

men det med turboen, vill ikke det bli en voldsom forsinkelse når du har turboen helt bak i bilen?

har du tenkt på kompressor? da slipper du å stresse med eksosen.

 

vi setter pris på hvert bilde du legger inn, stå på:)

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, det kan vel være at jeg er litt sta, men har jeg først fått en ide, så skal det noe til for at jeg forandrer mening, hehe. Men som sagt, hvis du titter litt på linken

http://www.ststurbo.com/home

å leser litt der, mye info, så virker det som det fungerer utmerket.

Prøv åsså å søk på : sts turbo, eller : remote mounted turbo, på Google video eller streetfire. Ser ganske rått ut, spør du meg.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på det første bildet i denne tråden! er det en ford motorsport frontleppe på bilen da? skal du isåfall evt. selge den? :D

 

????? Er ikke no spoiler på det bildet. MEN jeg har en RS spoiler til Granada, faktisk, Den store, ikke den med 2,8I på. Men det er litt jobb på den da.

 

skjedd no nytt på denne fronten i det siste a? :D

 

 

Øhh, nå er ikke alle like hyper som du er da, hehe. Du minner meg faktisk litt om han i avataren din, hehe, han er hyper han.

 

Venter litt kule deler snart( har med TT å gjøre, for de som vet hva den forkortelsen er), men er vel strengt tatt litt vanskelig å få i gang sånn etter litt julefeiring. Men må vel skjerpe meg nå snart.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

????? Er ikke no spoiler på det bildet. MEN jeg har en RS spoiler til Granada, faktisk, Den store, ikke den med 2,8I på. Men det er litt jobb på den da.

 

 

 

 

Øhh, nå er ikke alle like hyper som du er da, hehe. Du minner meg faktisk litt om han i avataren din, hehe, han er hyper han.

 

Venter litt kule deler snart( har med TT å gjøre, for de som vet hva den forkortelsen er), men er vel strengt tatt litt vanskelig å få i gang sånn etter litt julefeiring. Men må vel skjerpe meg nå snart.

 

hehehehe okai;) sett i gang, marsj ut i garasjen å finn litt insperasjon:D

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du ok oljepumper til en bra pris :) I serie med en oljekjøler blir det bra greier.

 

Kinaturboer fra ebay kan også brukes til ditt formål siden der er lite varme der bak. Tror du kan bruke forholdsvis liten eksosdel for å få litt bedre respons, men dette krever store wastegater. Hvordan skal du evt. løse problemet med luftfilter og vann/grus osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du ok oljepumper til en bra pris :) I serie med en oljekjøler blir det bra greier.

 

Kinaturboer fra ebay kan også brukes til ditt formål siden der er lite varme der bak. Tror du kan bruke forholdsvis liten eksosdel for å få litt bedre respons, men dette krever store wastegater. Hvordan skal du evt. løse problemet med luftfilter og vann/grus osv?

 

Det var en av pumpene som var aktuell ja, men fant billigere (tilton) på Summit.com . Du har rett i det med eksosdelen, MEN, jeg hater å innrømme det: det ser ut som Remotemounted Turbo blir skrinlagt(foreløpig). Kan forhåpentlighvis forklare litt nærmere i løpet av uka. Men slapp av, det blir behov for "boostgauge" likevel.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.consulgranada.net/artikler/2003-3/Innmat%20nr3-2003.pdf

 

er det din bil som er i bunnen av denne avisen?

 

Ånei ikke meg det der. Han hadde juksa han: cheva motor. Men jeg kjørte med min da, å snakka med'n, grei kar. Var en original 2,3 lincoln som kun var bytta motor å gear, ikke godkjent.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår