Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

virkelig en av trådene på forumet med høyest kvalitet hva gjelder bilder, videoer, og teknisk ekspertise på det du driver med. Helt sinnsykt tøfft å følge meg her, fortsett, vi elsker det :)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er bra å høre, må vel bare fortsette jeg da.

 

Er det noen som har lyst til å ta over???

 

IMG_1112.jpg

 

Den rasa kassa er ikke mye å samle på. Men noe deler får jeg brukt.

 

IMG_1109.jpg

 

Øverst lamellpakka fra delekassa(som for øvrig var strøken innvendig), som inneholdt 4 lameller. Dette betyr at den er fra V6. Den jeg rasa, til V8, var det 5 lameller i. I det kitet jeg kjøpte(nederst) var det 8 !! lameller.

 

IMG_1115.jpg

 

Selvfølgelig måtte jeg jo bruke disse 8. Så da måtte et nytt spor til låseringen dreies, som her er øverst på trommelen. De blåe plastgreiene på bildene, er for å beskytte pakninger under montering.

 

IMG_1114.jpg

 

Her vises den originale overdrive servoen til venstre, som er en C servo(den minste). Så finnes det B og A servo, å dette er en A+ servo(til høyre).

 

IMG_1134.jpg

 

A er det største originale, så dette er en aftermarket servo.

 

IMG_1136.jpg

 

Delekassa hadde lengre endestuss, med lengre utgående aksel, men her passet disse over, så deler fra den rasa ble brukt.

 

105-0515_IMG.jpg

 

Øverst 2 lameller i V6 kassa, mens V8ern hadde 3.

 

IMG_1143.jpg

 

En tynnere backingplate muliggjør dette.

 

IMG_1144.jpg

 

Å sette kassa på høykant gjør det lettere å sette inn delene, da det med liggende kasse kan være veldig vanskelig å ”tre” lamellpakkene i sporene.

 

IMG_1142.jpg

 

Da ble jeg faktisk ferdig med kassa i kveld, må prøve å få satt den i i løpet av NÆR framtid. Blir jo veldig spennende å se om jeg har gjort alt riktig, å om det blir stor forskjell.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dette er enkelt å greit bare rått:D hmm, du granada1, sønnen din går i klassen min;P du som driver med dette er fra nord norge? hadde jeg egentlig tippet, siden du driver med noe såpass rått.. hadde en granada 2.3V6 for en stund siden. artig artig:D angrer at jeg solgte den,den var jo morsom morsom..! lykke til videre med dette

!!

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

 

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dette er enkelt å greit bare rått:D hmm, du granada1, sønnen din går i klassen min;P du som driver med dette er fra nord norge? hadde jeg egentlig tippet, siden du driver med noe såpass rått.. hadde en granada 2.3V6 for en stund siden. artig artig:D angrer at jeg solgte den,den var jo morsom morsom..! lykke til videre med dette

!!

 

Takker for det. Er det snakk om en kvass Grænnis, er det som regel en norlenning med i spillet ja, hehe.

 

Hallo der. Må vel legge igjen et spor av meg.

Ser det skjer litt for tida.

e spent på turboprosjektet. Synd du ikkje kunne bruke de fine manifoldene.

 

Er'e ikke Godden å??? Nja, har ikke gitt dem opp heeeelt enda, men må ta litt andre ting først. Men har ærlig talt litt mer lyst på å ha dem bak, tji-hi.

 

Hint Hint..... MANUELL!:usa:

 

Kunne ikke vært mere enig ;-P

 

Dere to altså!!!!

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, åja, den har jeg sett for leeeenge siden. Er faktisk et kit fra STS de bruker der. Trur ikke det er så god plass under panseret på den der til å ha turboene framme nei. Men 300hk ekstra på en standard uåpnet "formel 1" motor med rimelig høy grunnkompresjon er ikke halvgærnt vel?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Er det snakk om en kvass Grænnis, er det som regel en norlenning med i spillet ja, hehe.

 

 

 

Er'e ikke Godden å??? Nja, har ikke gitt dem opp heeeelt enda, men må ta litt andre ting først. Men har ærlig talt litt mer lyst på å ha dem bak, tji-hi.

 

 

 

 

 

Dere to altså!!!!

 

 

 

Er ikke ekte RACER bil med autolat vet du:disco

må gidde å gire sjøl..:drunk:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiiii, da var faktisk kjerra i gang igjen, å alt fungerte, både bremsene å alle gira, til og med revers, hehe.

 

Men før vi kommer så langt, var det litt igjen sist gang, før det var klart for oppstart. Bla. å sette i gearkassa. Men, som med alt annet, så gikk dette på et par timer, når man først kom seg opp av godstolen. Det verste med hele denne jobben er faktisk å få den hersens gearkassa opp på jekken, når den er under bilen. Når først det er gjort, er resten bare kosejobb. Åsså eksosen ble satt på igjen.

 

Så var det bakbremsene. Her var faktisk ikke den handbremswiren jeg hadde kjøpt optimal, så det får jeg ta senere.

Her er det gjort en liten ”mock-up” med alle deler på plass, måtte lage en holder til slangen, fort gjort.

 

IMG_1145.jpg

 

Dette var litt morsomt da: slangen til høyre er jo Sierra, skjøtestykket til venstre er Biltema, det blåe er hjemmelaga holder til slangen. Å mutteren å skiva henta jeg fra bremseslangene på en av Granada bakakslene jeg hadde. Disse er eloksert originalt, så etter litt vask, var de like fine som resten.

 

IMG_1151.jpg

 

Så litt ”pynt”, måtte lakke delene litt.

 

IMG_1153.jpg

 

Så da var det bare å line opp, å begynne å montere.

 

IMG_1168.jpg

 

Alt passet, og dermed er det bare å skru.

 

IMG_1156.jpg

 

Her vises altså, hvordan det originale bremserøret til Granada faktisk ble litt for langt!!! Måtte lage en liten sving på det, men det blir bra.

 

IMG_1164.jpg

 

Alt fiks klart!

Da var det bare å lufte bremsene, fylle aut. gearolje, koble på batteriet, Å starte opp. Jo da, den svivet i gang, å etter litt mer olje, å fått litt varme i sakene, var det bare å komme seg ut i friluft, å teste.

Alle gir funka gitt, ikke verst. Har ikke testa så voldsomt, da bla den nye throttle valve- kabelen må monteres å justeres. Denne styrer oljetrykket i kassa, å er veldig viktig. Kjører med den gamle foreløpig. Dessuten må pluggene byttes, den hørtes litt ruskete ut, MEN den girte MYE hardere til 3 å 4 hvertfall. Tenkte jeg skulle prøve den høyere stallspeeden på converteren, men det vakke sjans: det bare spant. Lite temperatur, å slitte bakdekk resulterete i at alt over 1500 o/min bare ga hjulspinn, på begge faktisk å. Hehe, moro da.

 

Ang. bremsene så fungerte de åsså bare lækkert, men de ga som ventet en lavere pedal, altså jeg må tråkke pedalen lengre ned, men det var bremser nok allikevel. Bare velstand altså.

 

Som ikke dette var nok, ser det ut til at det blir bestilling fra Quaife i nær framtid, da det ser ut som vi klarer å samle sammen nok folk som er interessert i diffbrems.

 

Ahh, livet er herlig dere.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår