Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig tråd atter en gang !

Prøve og feil er litt av moroa i dette gamet , håper kassa holder nå!! Lykke til !

Rolf

 

post-18-1175839904.jpg

 

Vel, for å si det sånn: nå er det problemer med grep i 2 gearet!!! Hvis jeg drar den ut på første(som forresten har blitt helt ubrukelig, pga hjulspinn), seff med "justering av gassen", for å lete grep, når den gearer til 2, er det ikke bare et lite "chirp" i dekka, den fortsetter den å spinne !!!Hehe, helt vilt dette her. Den ene gangen gearte den rett fra 1 til 3 gear( min feil), dermed måtte jeg føre gearspaken ned til 2 igjen, da spant den f...n med løs igjen. Men nå er det jo litt lite temp i asfalten, å bakdekka er vel ikke de beste, MEN: at gearkassa funker helt TOPP, er ikke no tvil om.

 

Kan vel si det sånn at brodern(som ikke har vært med etter at jeg bytta toppene) var MEKTIG imponert(å det sier LITT, for de som kjenner han), å han sammenligna med motorsykelen han hadde: han tvilte på at han hadde klart å holdt følge, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt småtteri i det siste.

Hadde en hjemmelaga, litt tvilsom patent på throttle-valve kabelen til gearkassa, altså den som styrer gear-tidspunkt, hardhet, kickdown, osv. Er nesten så jeg ikke tør vise denne, da den ser litt rallemekk ut. Men ideen er egentlig ganske smart, med en mutter sveisa på hue på skruen, har du en ganske fin overføring, med justering. Å justeringa var nødvendig for å finne rett utveksling på stagene. Men denne har jo rusta å sånn, men dere skjønner funksjonen.

 

IMG_1183.jpg

 

Sammen med resten av delene til kassa, ble det kjøpt en ferdig patent, å denne var faktisk komplett, med armer, klips, osv. Bare å bolte på. Altså den som det står Lokar på. Her ser man åsså den originale Granada Gasswiren, som gikk å bruke.

 

IMG_1186.jpg

 

Så var det handbrems wiren da….. Den passet ikke helt. Altså totallengden var rett, men det partiet med strømpe rundt, var for langt, slik at det uten strømpe ble for kort. Hvis jeg kjøpte en ny, til Scorpio, ville denne være altfor lang. Hmmmm…

Ok, jeg tok en spansk en, jeg kortet inn strømpepartiet.

Den hvite på enden her var bare å skru ut, på førersiden var den 20cm for lang, mens den var 30cm for lang på pass. siden. Det ble kuttet (forsiktig) rundt wiren ved 20 cm, deretter ble det gjort et snitt langs wiren, til enden.

 

IMG_1193.jpg

 

Dette resulterte i at denne stålstrømpen delte seg i maaaaaaaaasssssevis av små ringer. Disse var faktisk veldig harde, men de måtte bendes opp, en etter en, slik at jeg fikk dem av. Her er ene siden klar, sammenlignet med den originale. Etter 4 timer, var jobben gjort; puhh, en ordentlig drittjobb.

 

IMG_1189.jpg

 

Da var wiren klar, og jeg valgte å sette over den framre festet fra Grænnisen, da dette var en annen patent. Slipe ned nagelen, bende opp, bytte over å sveise igjen. De plastringene er styringa til wiren, å de var det splitt i, slik at de var bare å sette over på den nye.

 

IMG_1195.jpg

 

DA var det faktisk bare å bolte rett på, alt passet, å det fungerer strøkent. Slik ser bremsene ut på bilen.

 

IMG_1252.jpg

 

Er det noen som ser at felgen nå er 5mm lengre ut? Det gjør jeg, men jeg er jo inhabil.

 

IMG_1245.jpg

 

Siden den fikk årets første vask, var det på sin plass med noen bilder.

 

IMG_1215.jpg

 

IMG_1243.jpg

 

 

Hmm, er det behov for diffbrems tro???

 

19042007506-002.jpg

 

 

BTW, så har jeg FAKTISK klart å samle sammen MER enn 10 st til Quaife prosjektet mitt, så bestilling av Quaife ATB diff til Granada er nå gjort. DET blir moro.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig gøy å følge med på fremgangen av Grænnisn her inne på forumet:biker

 

Korsn bil e det dåkker kommer me til sommern da!?? =D

 

Ka du trur??? Begge vel, som vanlig.

 

 

Synes og det er veldig morsomt å følge med på tråden din!!

Men kan du ikke ta deg en tur til sommertreff??

 

Passer litt dårlig med ferien min, desverre. Ellers hadde det vært RÅMORO å testa ACR.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kommer du til Harstad, så må du legge reklame ut her! da må du stoppe opp på en eller anna av lodestripen her sånn at vi får beundre den mest pervo bilen her inne, før den e bære rå!! har fulgt me denna tråden sia æ fant den. Du&bilen har den største respekt!! Keep'on the good work!

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

 

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår