Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

Akkurat;) Det blir vel bra. Hehe

 

Regner ikke med at du takker nei, hehe.

 

Hei, så bilen din på lørdagen, og jeg må si at den er gjennomført :) har du planer om noe banekjøring i år?

 

Takkar, noe annet å se den live, ikke sant.;)

 

Har nå sittet her og lest igjennom hele tråden din, utrolig bra prosjekt! Du lager så mye selv, morsomt lesestoff for en skap-granada fan. Liker nå sierra best selv, men granada er veldig kule biler! Hvertfall din!

 

Takk skal du ha. Selvgjort er velgjort, heter det så fint.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker å bukker.

 

Da har jeg fått laget resten av festene til stab-staget foran.

Begynte jo seff med å ta av det gamle, gikk jo greit, til tross for større motor. MEN å få inn det 28 mm staget var en prøvelse. Måtte senke forstillinga, å heise motoren, litt ekstra da. Men da var det på plass. Så det ble oppdaget at jeg hadde feilberegnet litt med bøyinga av det nye staget!!!!. I midten er den nedsenket for klaring til motor. Denne tok jeg en cm dypere siden jeg har større motor. Her viste det seg da at den tok i forstillingstraversen på endene av denne nedsenkingen. Fankern…… må jeg lage et nytt???? Hmmmmm…. Tok kvelden!

Neste dag, med ny frisk, fant jeg ut at ved å lage en spacer som flytter staget 12 mm oppover, blir det plass. OK. Bare å skride til verket.

Slik ser det altså ut ”originalt”. Her er det jo poly i alle retninger, så det er NOE stivere enn fra fabrikken.

 

IMG_1308.jpg

 

Å bare for å repetere, så ser festene på staget jeg lagde tidligere slik ut.

 

19112006425.jpg

 

Jeg begynte med å kappe ut passende biter i herda verkøystål. Brukte like greit en av de defekte orig. festene som mal.

 

27042007512.jpg

 

Dette ble frest nærmest på frihånd, hehe, bare med skyvelære, å tusj.

 

27042007513.jpg

 

Etter litt borring å gjenging, er det testmontering.

 

27042007518.jpg

 

Å ferdig ser de slik ut.

 

28042007520.jpg

 

Etter litt lakk, er det bare å line opp for montering. Her vises åsså spaceren ved siden av festet til traversen. PS: Dette er 24mm foringen.

 

IMG_1310.jpg

 

Som dere ser, er det litt smådeler her. Forklaring: For å få klemkrafta rundt staget, å ikke uniballsen, er åpninga større enn bredda på uniballsen. Dette medfører at når skruen er skrudd til rundt staget, er det slakk sideveis på uniballsen. Med o-ring på hver side, ble slakken eliminert.

 

IMG_1313.jpg

 

Slik.

 

IMG_1316.jpg

 

For å få større vinkelområde på nedre festet, ble det laget en 2mm shims på innsiden, mens hodet på skruen ble dreid ned tilsvarende.

 

IMG_1314.jpg

 

 

Her montert.

 

IMG_1315.jpg

 

Og DA, var det som flere ganger før: bare å bolte på. Som dere ser å sikkert skjønner, er disse staga justerbare, å her er staget montert på den ”svakeste” innstillingen.

 

IMG_1321.jpg

 

Å her er feste på traversen, med spaceren. Her vises hvor det ble trangt der nedsenkinga begynner.

 

IMG_1346.jpg

 

Nå var jo denne bilen rimelig stiv fra før, med minimalt med krenging, men den er nå enda bedre, spesielt i høyere fart, å alt passet uten problemer med klaring, eller bending av noe slag. Moro.

 

Å til slutt kan vel nevnes at det nå finnes en Supra- eier som må leve med å ha sett rumpa forsvinne på en gammel Granada.

 

Alt er mulig, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen din er genial, alt du har gjort og kommer til å gjøre.

Men jeg må pirke litt, for den fronten din, "bad-looken", liker jeg ikke, det får bilen til å se litt "halv" ut.

ser kanskje ikke naturlig ut, jeg vet ikke. tror den tar litt for mye av lyktene.

 

ellers er den helt rå! har granada selv,

2,3 lincon 1982-mod. ikke akuratt det sprekeste men:P spises også opp av rust:(

 

har du noen tips? alt fra motor til interiør

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår