Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva sa? Gjesp... ahhhhh, hæææ.... mye mygg her, effff...say what??...Tja.... kan jo vurdere det etter at du har "varmet opp" mot en Supra først.....tji-hi....

 

En Supra eller den Supra`n, litt forskjell på det kanskje. Men for all del om du klarer å true den Supra`n til å race igjen så er du go. Virka vel ikke som at han var keen på å bli kjørt fra no mer.

 

Nå vet jeg ikke om det var en viss sarkasme i innlegget ditt over, eller om du var dønn seriøs. Skal uansett bli morro og se hva du sier og skriver på forumet etter at vi har kjørt.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vil jeg vente til det diffprosjektet er i hus, før noe større investeringer gjøres.

 

Forresten, et lite spørsmål til dere som leser dene tråden:

 

Er det for mye bilder?

Noen mener det er bedre med linker til bilder, eller thumbnails som linker til bilder, da sidene ellers tar lang tid å laste.

Vet det er litt sent å tenke på dette så langt ut i tråden, men har selv ikke noe problemer med å laste, men seff kan jo andre ha problemer med dette. Gi beskjed.

 

Mer bilder! Og store bilder! Jeg hater å måtte trykke på linker, da ser jeg ikke på bilder.. Og thumbnails er bare slitsomt.

Faen heller, det er 2007, gi oss store bilder ;)

 

Digger denna granadaen, kan ikke få nok ;)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Supra eller den Supra`n, litt forskjell på det kanskje. Men for all del om du klarer å true den Supra`n til å race igjen så er du go. Virka vel ikke som at han var keen på å bli kjørt fra no mer.

 

Nå vet jeg ikke om det var en viss sarkasme i innlegget ditt over, eller om du var dønn seriøs. Skal uansett bli morro og se hva du sier og skriver på forumet etter at vi har kjørt.

 

Skal ikke stå på selvtilliten din hvertfall, hehe.

 

Mer bilder! Og store bilder! Jeg hater å måtte trykke på linker, da ser jeg ikke på bilder.. Og thumbnails er bare slitsomt.

Faen heller, det er 2007, gi oss store bilder ;)

 

Digger denna granadaen, kan ikke få nok ;)

 

Det er akkurat det jeg mener å, så da fortsetter jeg i samme stil da. Stay tuned.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Sannelig ikke verst det bygget ditt heller. Hvilken tror du går best?

 

Hehe, det blir bare vill gjettning..

Jeg har ikke specs på motoren din da og jeg vet ikke hvor bra grep jeg vil få med nye motoren..

 

Med gamle motoren, sugemotor, ca. 220hk/280nm og 0% hjulspinn (tørt føre), tok jeg 0-70km/t på litt under 4 sek.

 

0-100 gikk vel unna på ca 6.5 sek og den dro jevnt oppover "uendelig". dvs jeg har ikke testet til turtalls-sperren, men tror ikke teoretiske toppfart på 255.07km/t skal være problem på autobahn feks.

 

Men ja.. originalt bruker jo en 242 ca. 15 sek fra 0-100 tipper jeg (iallefall 12 sek) og da økte jeg fra 90hk til 220hk, fra 150nm til 280nm, ca. fordobling av motorstørrelse.

 

Motoren jeg hiver i, ble bremset av vsmotor til 426hk/550nm, men det var jo med en stor turbo da. Jeg vil jo kjøre to små turboer, så jeg vil få en del mindre effekt, men vil nok ha "nok" moment og jeg vil få turboboost allerede ved 1000rpm..

 

jeg vet ikke specs på din motor da :P men.. tror det kanskje handler om hvem av oss som får best grep.

 

Jeg tok jo norgesmesteren i street legal (vått føre) på 0-201 meter... han hadde mye større motor, men han fikk ikke grep.

 

han spant gjerne 100 meter, mens jeg spant ca 25 meter.. så jeg akset noe j* fra han i starten, men etterhvert halte han innpå meg, men jeg vant med to bil-lengder ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, kan nok bli en vanskelig nøtt den der Volvoen din. Har bare 320hk, å 450 Nm, å har målt min til 5,3sek. 0-100. hadde vært artig å testa hvertfall, hehe.

 

Ja, jeg tror jeg vil få tilsvarende specs som deg..

Jeg tipper max 340hk/500nm går med de små turboene..

Snakket med Suggen og han mente på 0.6 bar vil jeg overstige 300hk.

 

Men jeg vet jo ingenting om grep, hvilken kasse av min og din girkasse som har best utveksling til akselerasjon, m.m. samt jeg vet jo ikke vekten på bilen din, hehe..

 

men hadde vært morro å prøvd en akskonkurranse :-)

StreetLegal hadde vært glimrende test..

Selv om den også er avhengig av reaksjonstid, så vil den gi akselerasjonstiden uavhengig (som vil være det vesentlige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hadde vært morro å prøvd en akskonkurranse :-)

StreetLegal hadde vært glimrende test..

Selv om den også er avhengig av reaksjonstid, så vil den gi akselerasjonstiden uavhengig (som vil være det vesentlige).

 

Skal en ha en slik test, så er det vel heller mere intressant hva de enkelte bilene klarer på tidkortet...

 

Om en skal bare kjøre om kapp for liksom å se hvem som er kjappes... ja da kan det bli mye diskusjoner etterpå, og bortforklaringer...

 

Men har en kjørt en hel helg på stripa, ja da har en fått justert og kådda og sikkert fått til ett og annet bra drag...

:D

 

Men Polo og trådstarter har vel muligens noe annet i tankene enn Street Legal tror jeg....:D:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa? Gjesp... ahhhhh, hæææ.... mye mygg her, effff...say what??...Tja.... kan jo vurdere det etter at du har "varmet opp" mot en Supra først.....tji-hi....

 

 

Gliser.....:D

 

Sa noe av det samme til Polo på jobb i dag....

 

Å da....

 

fikk jeg skumle blikket fra Polo....:å... tror du ikke jeg kjører i fra den Granadan...???(POlo)

 

NEi svarte jeg....

 

Da ble det litt momlig... hehehe

 

Bare spinner du... du som har sånn grevlingbil...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg vil få tilsvarende specs som deg..

Jeg tipper max 340hk/500nm går med de små turboene..

Snakket med Suggen og han mente på 0.6 bar vil jeg overstige 300hk.

 

Men jeg vet jo ingenting om grep, hvilken kasse av min og din girkasse som har best utveksling til akselerasjon, m.m. samt jeg vet jo ikke vekten på bilen din, hehe..

 

men hadde vært morro å prøvd en akskonkurranse :-)

StreetLegal hadde vært glimrende test..

Selv om den også er avhengig av reaksjonstid, så vil den gi akselerasjonstiden uavhengig (som vil være det vesentlige).

 

 

Tja, du har nok en fordel med vekta åsså ja, bare lettvektern din jo!!! Min veier sine modige 1540kg uten fører. Så med like mye hk, så er det vel ikke noe å tvile på engang. MEN: jeg skal jo ha twinturbo jeg åsså da, å DAAAAA.....

 

Skal en ha en slik test, så er det vel heller mere intressant hva de enkelte bilene klarer på tidkortet...

 

Om en skal bare kjøre om kapp for liksom å se hvem som er kjappes... ja da kan det bli mye diskusjoner etterpå, og bortforklaringer...

 

Men har en kjørt en hel helg på stripa, ja da har en fått justert og kådda og sikkert fått til ett og annet bra drag...

:D

 

Men Polo og trådstarter har vel muligens noe annet i tankene enn Street Legal tror jeg....:D:D

 

Ja, det går ikke å diskutere bort et tidkort, enig der. Hvertfall som du sier, når man har hatt et par forsøk å funnet sånn cirka hva som gjelder. Tenker da på å fått luka ut spinning, bomgiring osv. En annen ting er at et tidkort sier hvor mye du får brukt av det du har. Uavhengig av hva bremsebenken sier.

 

Gliser.....:D

 

Sa noe av det samme til Polo på jobb i dag....

 

Å da....

 

fikk jeg skumle blikket fra Polo....:å... tror du ikke jeg kjører i fra den Granadan...???(POlo)

 

NEi svarte jeg....

 

Da ble det litt momlig... hehehe

 

Bare spinner du... du som har sånn grevlingbil...:D

 

Hehe, ja jeg har vel et problem med hjulspinn, MEN jeg tror Polo har MER problem der, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår