Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ja.. blir spennende dette :-)

Men jeg må jo ha litt raskere bil enn deg da, pga. bilen min er så stygg i lakken at jeg må kunne kjøre så fort at folk ikke ser hva jeg kjører.

 

Men for å være litt mer seriøs verd. traction:

Jeg kjørte mot en honda type-r med angivelige 285hk og på tidkortet akset jeg raskere enn han..

 

Grevling power ftl...

 

Jeg mener fremdeles at du kanskje har en sjanse da..

Selv om du har noen hundre kg mer, så har jo utveksling og slikt en del å si også.. Spesiellt når det er 0-201 meter, får jo ikke kjørt ut alle girene på de metrene.

 

Min 1 gir drar jo helt til 70... så 0-40 går litt tregt, eller gjorde iallefall når jeg hadde N/A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, kan nok bli en vanskelig nøtt den der Volvoen din. Har bare 320hk, å 450 Nm, å har målt min til 5,3sek. 0-100. hadde vært artig å testa hvertfall, hehe.

 

Hvordan greier du å ha så lite dreiemoment og så mye hk? Din 351 burde vel ha noenlunde like egenskaper som en SBC350? Med litt over 300 hk vil en slik Chevy-motor ha godt over 500 Nm...hvis ikke jeg har lest diverse grafer helt feil...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan greier du å ha så lite dreiemoment og så mye hk? Din 351 burde vel ha noenlunde like egenskaper som en SBC350? Med litt over 300 hk vil en slik Chevy-motor ha godt over 500 Nm...hvis ikke jeg har lest diverse grafer helt feil...

 

Er det SAE eller DIN hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAE hp eller DIN hk har liten forskjell, det er SAE NET og SAE GROSS som differensierer veldig.

 

Jeg vet ikke med trådstarter, men mine mål er i DIN - riktignok estimerte tall på svinghjulet.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ang. hester er det på motor, å DIN net, MEN det var jo omregnet utifra effekten på hjula på rullene, å om det ble riktig da jeg har automat, er jeg ikke sikker på. Ser ikke bort fra at de talla ikke er helt korrekt. Men er de som står på grafen hvertfall(er tidligere i tråden her).

Når vi bremset den dagen, hadde alle andre man. gear, å vi fikk ingen andre data enn hk å Nm. Litt for lite info, spør du meg.

Tror jeg foretrekker hjulhester, å heller får alle andre data selv, temp, luftfuktighet, osv.

En annen ting er jo at i likhet med et tidkort, er hjulhester det du får ut på hjula, altså det du får utnytta.

 

Å for det tredje var jo dette bare et pull, uten noe justering. Tror IKKE at jeg er så heldig at tenning f.eks., bare justert på gefylen, er helt optimal.

 

Ang. streetlegal er jeg litt sånn frustrert, for pga. V8 motor havner jeg jo naturlig nok bestandig i amcar klassen. forsåvidt, et tidkort er et tidkort, men synes det er mer moro å kjøre mot Bimmere, Volvoer, Cossier, Supraer osv. Bilen min er jo ikke en amrikk, hvis dere skjønner. Men på den annen side, da hadde jeg vel havnet i bakhjulstrekk uten overladding, så da er vel flere av disse ute igjen, hehe.

 

Dessuten så er den ikke så strøken på nært hold, lakkeringa ble IKKE bra, så i likhet med deg må jeg kjøre fort, for at folk ikke skal se alle skavankene.;)

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert at jeg husker riktig, men var ikke klassene i street legal "Bracket", "Street" og "Bad Boy"? Litt usikker på navnene, men standard, modifisert og værsting kan man vel nesten kalle det?

 

Bilen din havner vel i den midterste klassen sammen med alle cossiene med "350 hk" og en og annen japse?

 

Jeg har sett Mercedes 300D i Bad Boy, så alt er mulig...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, still i bracket om du er "noob"..

Det jeg gjorde..

 

Der kjører det alt mulig.. heftige amcars, audi 1.4 turboer, sugemotor biler, honda type-r, m.m.

 

ikke de værste bilene, men de med rundt 200-300hk finner du somregel der.

 

du må ikke oppgi motor da.. jeg bare lot vær å skrive noe i motor-feltet.. pga jeg hadde ikek godkjent bilen min, når jeg møtte opp på streetlegal.. hadde lite lyst å ha motortype ropt ut på høyttaleranlegget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ang. hester er det på motor, å DIN net, MEN det var jo omregnet utifra effekten på hjula på rullene, å om det ble riktig da jeg har automat, er jeg ikke sikker på. Ser ikke bort fra at de talla ikke er helt korrekt. Men er de som står på grafen hvertfall(er tidligere i tråden her).

Når vi bremset den dagen, hadde alle andre man. gear, å vi fikk ingen andre data enn hk å Nm. Litt for lite info, spør du meg.

Tror jeg foretrekker hjulhester, å heller får alle andre data selv, temp, luftfuktighet, osv.

En annen ting er jo at i likhet med et tidkort, er hjulhester det du får ut på hjula, altså det du får utnytta.

 

Å for det tredje var jo dette bare et pull, uten noe justering. Tror IKKE at jeg er så heldig at tenning f.eks., bare justert på gefylen, er helt optimal.

 

Ang. streetlegal er jeg litt sånn frustrert, for pga. V8 motor havner jeg jo naturlig nok bestandig i amcar klassen. forsåvidt, et tidkort er et tidkort, men synes det er mer moro å kjøre mot Bimmere, Volvoer, Cossier, Supraer osv. Bilen min er jo ikke en amrikk, hvis dere skjønner. Men på den annen side, da hadde jeg vel havnet i bakhjulstrekk uten overladding, så da er vel flere av disse ute igjen, hehe.

 

Dessuten så er den ikke så strøken på nært hold, lakkeringa ble IKKE bra, så i likhet med deg må jeg kjøre fort, for at folk ikke skal se alle skavankene.;)

 

 

:nono:

 

masse sutring da....

 

Skal det ikke lekes med det du har da?

Om bilen havner i "feil" klasse, å gjør vel det, er jo på samme stevne som de andre (sosiale), om lakkingen ikke ble hundre...?

Bilen går da ikke fortere av den grunn??

 

Nei... ut å bruk redsakapen gutt... gjorde det med bra resultat for noen dager siden....:D

 

Klar igjen den 16/6?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for å si det sånn: når jeg kjører mot en som går 11,7 , så ser min treeeeeeiiiiiig ut, men den er jo ikke det, eller hur?

 

Jasså, mer på gang? Ja du har vel ikke inntrykket at den er en "trailer queen" eller no sånt, vel????

 

Bare gi beskjed, så er jeg med. ;)

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide, jeg skriver bare 2 liter med flammedempere, å oppjustert karburatorfjær.....

 

ja.. gromt det :P

 

ps. tror du vil klare raskere enn 11 sek 0-201.. Jeg kjørte jo i fjor med ca. 80-100hk mindre enn du har og da kjørte jeg på 10.7 elns.. vått føre.. husker ikke helt, men har lappene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår