Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

Ja, altså jeg snakket om 402 m da, hehe.

 

Kjørte 9,7 på 201(street legal -99) med gamle toppene å original Granada eksos, hehe.

 

Kjørte åsså 14,3 med 160 km/t på Garder'n(en dag på stripa) med gamle toppene. Vet ikke nå, men har tatt 13,7 med 176 km/t på G-tech'en med nye toppene.

 

 

Må vel kunne si (det foreløpige) målet er 12 sek på 402.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare????? Gidder du låne meg 40 lapper???

 

Blir ikkeno 4-link her nei. Hvis det en gang må bli stiv aksel, blir det noe ala denne:

 

 

http://www.maximummotorsports.com/store/images/packgd_sys/MMTASS-3.jpg

 

Krever minimalt ombygging av gulvet, å funkerer helt Maximum.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, sveisan alle sammen. Da tar vi en liten update igjen. Grunnen til at det er en stund siden, er at jeg bruker bilen!!!! Hver dag!!!! Å hvem ville ikke gjort det??? Den fungerer så fint nå at det er veldig fristende å bruke den til alle mulige slags ærend, hehe.

Så i dag tok jeg en liten service på den: Bytta olje, oljefilter, plugger, bensinfilter, luftfilter, termostat, kjølevann, osv. Ikke noe voldsomt da, men greit å gjøre før sommeren slår til for fullt. Men det skjedde ikke uten blodspilling. Taket på fastnøkkelen glapp, når termostaten skulle av: auuu!

 

IMG_1365.jpg

 

 

Siden sist var jeg ikke helt fornøyd med hvordan gearkassa jobba: den gearte mykt ned, å tidlig opp. Dette tiltross for at Lokar, som lager den throttle valve kabelen jeg kjøpte, mente at den skulle være bolt-on på Holley gasseren min. Etter litt snurfing på nettet kom jeg over denne siden:

 

TV Cables Powerglide, Parts and the latest information on upcoming parts for you powerglide performance application by Sonnax at powerglide.com

 

Her sies det at både utveksling, plassering, å preload blir feil, med å bare montere som den er. Hmmm, dette må testes, så det ble laget en corrector plate, å preloaden ble åsså testet ut med div fjærer kjøpt på Bilextra, å litt fuel slange fra RC bilen.. Etter litt fram å tilbake, så det slik ut.

 

IMG_1363.jpg

 

Ojsann, NÅ funka den som den skulle, kontant men ikke beinknusende gearinger, både opp og ned, alt i skjønneste orden. Det trenger ikke å være så vanskelig hele tiden.

 

Så en dag dukket disse opp på posten.

 

IMG_1357.jpg

 

Hmmm, to Garret T3 fra Cossie 4x4.

 

IMG_1362.jpg

 

Å jaggu var ikke denne i postkassa i dag. En el. olje pumpe som er perfekt til det jeg har tenkt.

 

IMG_1353.jpg

 

Dette betyr at nå har jeg turboer OG pumpa jeg trenger for å teste REMOTE MOUNTED TURBOS, eller som jeg liker å kalle det: Trunk Twin Turbo= TTT.

 

Time will tell, som Blodstrupmoen sa.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time will tell, som Blodstrupmoen sa.

 

Nå var det vel strengt tatt "time will show," men det får gå for denne gang :) Men ser flott ut dette, blir tøft med sneller på kjerra. Tøff er den jo fra før, spesielt til Granada å være.

 

Du får stå på da så du får overbevist tvilerne om planene dine :)

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er visst noen som har sett Flåklypa litt mer enn meg, men du har rett, beklager.

 

Hadde vært moro å fått det til ja, er mange som har kommentarer på den monteringa, kan man si. Bare se her:

 

http://www.bilforumet.no/teknisk/167174-div-spm-om-remote-turbos.html

 

Nei Nei... nå monterer`n jaggu turboene bak den skrullingen:flushit:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Nei... nå monterer`n jaggu turboene bak den skrullingen:flushit:

 

Tji-hi, ja etter å ha lest tråden min, har du inntrykk av at jeg gjør som alle andre?

 

For å si det sånn :

 

Hvor mange kjører med turbo foran?

Å hvor mange har turbo bak?

 

Litt forskjellige svar der ikke sant, hehe. Moro å tråkke nye stier.

 

Men for å være helt ærlig er ingenting spikret enda, så vi får se hva det blir. Turbo delene er ikke høyprioritert akkurat nå, disse delene dukket bare opp til rett pris nå. Må først ordne med sprut, slik at overladding kan utnyttes.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår