Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

Heisan alle sammen, har dere savnet meg?

 

Alt er jo bare velstand om dagen, allerede vært på bremsetreff, var på et Ford treff sist helg, bruker grombilen hver dag, å nå til helgen er det Street Legal på Hønefoss. Tenkte ta en tur, å se hva man kan klare på 201m. Blir moro. Noen som har lyst til å gjette tid å hastighet jeg kommer til å klare????? Resultatet vil jo SELVSAGT bli lagt ut her. Er ikke noe å gjemme bort. Er langt fra den værste i løypa, å trives med det.

 

Ellers så venter jeg SPENT på pakke fra Summit(rett rundt hjørnet, har kommet inn til Norge), med litt bedre stoler, ny radiator + litt annet smått. Blir fint å få litt sidestøtte i setene, hehe. Er jo Autoslalom helgen etter det igjen, så da er det en fordel å sitte bra.

 

Så følg med.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk, takk, dere. Er hyggelig å høre.

 

Sandefjord ja, Henta den i des. -94. Da var den som det første bilde i tråden, heeeelt original å fin. En drøm å kjøre, hehe.

 

Ser ut som en kul bil du å har Manta-A-Powah. Skal ikke lage tråd på den? Kule biler det der, brodern har en sånn stående på stallen. Var meninga skulle bli V8, men ting tar tid.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det på tide med litt harde fakta på bordet. Fikk jo vært på Street Legal på Eggemoen ved Hønefoss i helgen, å fikk kjørt så jeg nesten ble kvalm, hehe. Flott vær, masse biler, flotte mennesker, å fin stemning. Var masse interessante biler her må jeg si, vil tippe på rundt 50 st, alt fra en meget rå Granada(hahaha), BMW V12 Twin turbo( syyyykk børse), -69 Corvette med Nelson Big-block Twin Turbo(PERVERS), -03 Chevrolet Crew Cab Pick-up 4X4 6,6 Turbodiesel(1000Nm, JORDSKJELV), ørten Mustanger nesten alle med kompressor, BMW 3-serie med M5 motor, å en med 540 V8 motor, Evoer, Cossier, Typhoon, Lightning, å masse mer. Kan dere tenkte dere det var mange golåter der????? Den fineste musikk for mine ører.

Vel, vel, hadde vel en formening om hva kjerra burde klare 201m på, breakout for Bracket klassen, som jeg stilte opp i, er 8,7 sek, altså: under det, så må du bytte klasse. Var en som sa at den tiden er vanskeligere enn man skulle tro, så å bytte klasse trengte jeg ikke da, for å si det sånn, hehe. Men før jeg avslører resultatene, vil jeg si at det faktisk mer å hente tidsmessig. Selv om jeg kjørte veldig jevnt, så måtte jeg ta det veldig rolig de første 5 metra, ellers ble det hjulspinn. Dette vises på de dårlige 60 fots tidene. Med bedre dekk skulle det være mulig å hente en tidel eller to. Men sluttastigheten er nok det den klarer som den er nå.

 

Timeslipjuni07.jpg

 

For de som ikke skjønner tidskortene, var altså den beste tiden 8,99 sek, mens høyeste hastighet var 134 km/t. Å som dere ser på 60 foten, så er det elendige 2,3 sek, det betyr at jeg ikke kommer meg av gårde. Var litt skuffet etter første løp, men etter å ha sett de andres tider, så var det nok ikke så aller verst likevel. Nå har jeg hvertfall noe å forholde meg til før jeg begynner å trimme mer, hehe.

 

Så det ble kjørt hele 5 kval. runder, å jeg ble slått ut i 4 elimineringsrunde, av en Ford 20m !!! med Scorpio Cossie maskin. SEFF kjørte han saktere enn meg, men han var nærmere sin idealtid, så da var det slutt for min del. Men fikk kjørt 10 runder til sammen, så det var i grunnen greit. Så da var det bare å pakke verktøyet inn i bilen igjen, å kjøre de 12 mila hjem igjen. For vi kjører jo selvsagt til og fra, med grombilen, fungerte like fint den, bare litt lavere bak, pga ”mistet” noe gummi, hehe.

 

Naturlig nok var det litt vanskelig for meg å filme eller ta bilder av kjøringa mi, MEN det var heldigvis et par barmhjertige gutter som gjorde det, å det setter jeg veldig pris på. Så i stedet for å ”stjele” bildene deres å legge ut her, legger jeg ut linker.

Først Boosti sine bilder:

 

http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=30282

 

Så tok åsså Taasen både bilder å filma masse:

 

http://consulgranada.net/portal/node/264

 

Kommer til å se den filmen mange ganger, hehe.

 

Å her er det jeg tok av bilder, da.

 

http://romerike-gatebil.com/forum/index.php?action=gallery;cat=8

 

 

PS: legg merke til den pick-upen( veide 3 tonn !!!) på det videoklippet, den bare stakk i starten gitt, hehe. HVA I HE….TE var det, tenkte jeg????

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, dere. Er hyggelig å høre.

 

Sandefjord ja, Henta den i des. -94. Da var den som det første bilde i tråden, heeeelt original å fin. En drøm å kjøre, hehe.

 

Ser ut som en kul bil du å har Manta-A-Powah. Skal ikke lage tråd på den? Kule biler det der, brodern har en sånn stående på stallen. Var meninga skulle bli V8, men ting tar tid.

 

veit ikke om jeg skal lage prosjekt tråd o den.:P d meste er allerede gjort.. den så jo bare sånn her ut http://i121.photobucket.com/albums/o223/suuuzuki/mantaen.jpg ingen som vill se en gammal manta bli fin igjen:P

han hakke noen deler til overs da? trenger ny høygere speil.. skal ikke være noe streatlegal i nerheten av larvik / tønsberg snart da?

Opel manta a

Bmw e28 525i, Bmw e28 528i

Opel omega(rip)Mazda 323 RWD! (rip)

Bmw e30 Solgt.! Bmw e28 520 wrak

3X Volvo 240 Vrak./// FM4 GT Isaksen2k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om jeg skal lage prosjekt tråd o den.:P d meste er allerede gjort.. den så jo bare sånn her ut http://i121.photobucket.com/albums/o223/suuuzuki/mantaen.jpg ingen som vill se en gammal manta bli fin igjen:P

han hakke noen deler til overs da? trenger ny høygere speil.. skal ikke være noe streatlegal i nerheten av larvik / tønsberg snart da?

 

 

Ser jo ut som du har gjort litt jobb der. Han har uoriginale speil, desverre. Jo, det blir street legal i nærheten litt senere.

 

 

 

 

Jaaa, da har jeg fått pakke igjen fra Uncle Sam( Summit), alltid like moro. Denne gangen var det seter, radiator, radiatorslanger, bredbåndslambda, å littegrann smått.

 

IMG_1482.jpg

 

Ivrig som jeg var, måtte jeg jo bare prøvesitte setene.

 

IMG_1485.jpg

 

Sittekomforten var ikke helt det jeg håpet på, men det ble bedre når jeg fikk av den beskyttelsen som var rundt, hehe. Her er åsså radiatoren.

 

IMG_1489.jpg

 

Setene hadde faktisk understell åsså, men kunne ikke bruke det, da bla. beltet er festet i det originale understellet.

 

IMG_1498.jpg

 

Så jeg måtte lage disse brakettene, så jeg kunne bruke de originale.

 

IMG_1500.jpg

 

Fikk satt i det ene i kveld. Skal på Autoslalom til fredag, så da måtte jeg hvertfall få i førersetet .

 

IMG_1503.jpg

 

Å av alle ting, var dette på trappa i dag. Bestillte de sist torsdag fra http://www.dekkonline.com, å beregnet levering var den 26/6, så det var kjapt levert, å billig.

 

IMG_1499.jpg

 

 

Hmm, ser ut som det blir morsomt til fredag.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut ;)

 

Noen planer som innebærer stripping av interiør osv?

 

Har tenkt å lette litt ja, men ikke no bart gulv å aluplater liksom.

 

Se der ja!

 

Har nå bedre seter enne deg, hehe

 

dette ser skambra ut..

noen bilder av hvordan bilen ser ut for øyeblikket?

mulig jeg hoppet over et par sider i søvne...

 

zzZZzZZZZzzzZ

 

Du må være den første som klager på for lite bilder!!!, tror kanskje denne tråden har rekord, over 80 mb med bilder.!!!

 

Se side 23, er bilder der av nåværende utseende.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla...

 

Du... muligens du skulle se om du får inn M/T ET Street eller noen drag radialer under bak... så 60 føtter tidene dine stuper...?

 

I ditt tilfelle så kan 1 tiendel i starten gjøre ca 1,5 tinedele på slutten...

 

Så ned 4 tiendeler i start.... gir kanskje ca 6 tiendeler på slutten...

 

Da begynner det å bli saker....

 

8.99 - 0,6 = 8,39...:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, ja det hadde ikke vært såååå ille, da.

 

Jeg har no 7x15 toms felger som hadde vært fine å hatt no sånne dekk på. Har du no tips om dekk; evt hvor dere kjøper? Hadde jo vært moro å prøvd, for hvis det stemmer som du sier, er jeg hvertfall nede i de tidene de i bad boys klassen kjørte(selv om noen der var under 8 sek).

 

Faktisk så er 60 fots tidene mine like dårlig idag, som den aller første gangen jeg prøvde, med gamle toppene, Granada eksos, å 185 R14 original dekk. Burde gå å få de bedre, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår