Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet

351RS

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke Fordmann, ville faktisk ikke hatt en Granada omså den ble kastet etter meg! Men dette bygget hadde jeg virkelig sansen for!

Både bilen og tråden her er gjennomført på et sjeldent høyt plan, og dette er andre bilen jeg har sett de orginale skinnstolene i. Den andre var første Granada'n som fikk godkjent ifra meg, den var sånn at jeg ikke skjemtes over å sitte på rundt Finnsnes. Din er hakke kvassere på alt! (bortsett fra fargen da)

Hold bare du tråden oppdatert, for her blir jeg å følger med selv om jeg ALDRI kunne tenkt meg en Ford selv! :D

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne uka starta jo veldig bra, fikk masse pakker å ting i posten, fikk montert sete, å lagt om dekk. Klar som et egg til Autoslalomen fredagen. MEN det ble avlyst pga. det forferdelige været. I grunnen like greit da Grænnisen min på (piss)våt asfalt er omtrent like moro som en gammel 142 med slitte sommerdekk på vinterglatta. Dessuten, etter at det nye setet ble montert i bilen, fant jeg ut at jeg sitter 8 cm !!! høyere enn de originale GL setene. De var kjempeflott å sitte i på gulvet (inne i huset) men i bilen var det ikke akseptabelt. Grunnen er sikkert at det er meninga å monteres på et flatt bilgulv, mens Granadaen har oppbygde braketter i gulvet + at beltefestet jo er i de originale skinnene. Med andre ord, måtte jeg bruke det originale understellet. Videre var de litt for brede i sidestøtten for slanke meg, å litt kort i sittedyna for mine lange bein, noe som bare gjorde at jeg satt enda høyere. Er nok lagd for de feite amerikanerne, med korte føtter. Var altså en smule skuffet.

Forskjellen mot skinnsetene var faktisk ikke så stor, siden skinnsetene har akkurat samme stopping som GL setene, men i tillegg har disse ”putene” oppå der igjen, troligvis 3-4 cm høyere.

Var en stund inne på tanken å droppe både de nye setene å hele skinninteriøret, da faktisk, av alle alternativene, de originale GL setene ga det beste kompromisset.

Men etter å ha sovet på det, gikk jeg til verks, IGJEN!!!

Her vises de originale skinnene, med beltelåsen.

IMG_1508.jpg

I det første monteringsforsøket ble det åsså satt i noen spacere for å gi frigang til lengdejusteringa av sete(vises oppå skinnene på bildet over). Disse bygde en cm, å ble nå tatt bort. Med litt modding av de brakettene jeg lagde, funket dette.

IMG_1509.jpg

Disse setene var faktisk ganske smart bygd opp, med borrelås på det meste, så med bare å ta opp noen av disse ringene, fikk jeg sitteputa av.

IMG_1514.jpg

Da så den slik ut.

IMG_1510.jpg

Å med å åpne borrelåsene, kom jeg til kjernen av problemet.

IMG_1511.jpg

Her ble det tatt bort 5cm av stoppinga, med brødkniven fra kjøkkenet.

IMG_1513.jpg

Ryggen ble åsså litt modda. Skumgummien der så slik ut.

IMG_1515.jpg

Denne ble kappet ut i midten, for bedre støtte.

IMG_1517.jpg

Resultatet vises her. Ved å senke dyna på denne måten, ble setet trangere i sidestøtten. Dynen ble åsså flyttet 5cm lengre fram, for bedre støtte for lange bein.

IMG_1521.jpg

Senkinga ble åsså gjort på det andre setet, å slik ser det ut med begge. Legg merke til sittedyna på førersetet er lengre fram.

IMG_1523.jpg

Bakseteplassen ble atskillig bedre da disse er mye smalere enn både skinnsetene og GL setene.

IMG_1525.jpg

NÅ ble jeg fornøyd, alt ble PØØØØØRFEKT. Ble helt RÅ å sitte i nå, som å sette seg i en sugekopp, hehe. Er kanskje 1, maks 2 cm høyere en GL setene. Det som er litt dumt er at jeg egentlig skulle hatt den beige utgaven av disse setene, som virkelig hadde vært pørfekt, men de var utsolgt. Jaja, vi får se.

De gamle setene vil bli montert i mitt kommende Playstation/ XBOX 360 rom, hehe.

IMG_1528.jpg

Er ikke mye å utsette på orden å system i denne garasjen eller?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget, det setter jeg pris på. En ting er jo at Ford fans liker den, men når åsså andre "kulturer" kan like den, så tar jeg det som et godt tegn. Setter åsså pris på skryt av tråden.

Du er klar over at jeg cruisa stripa på Finnsnes ifjor sommer ?

Var ikke klar over at det var deg nei, men vet at folk pratet om en eller anna Granada med Vriåtter.

Vist du noen gang returnerer til vår lille stripe må du gjerne sende meg en PM, skulle likt å tatt en nærmere titt på denne bilen din. Spesielt vist du har fått ordnet de bakmonterte turboene før den tid, jeg er en av skeptikerene til den idèen selv om den i teorien er god.

Har også en kompis som gjerne ville kappet av både arm og andre kroppslige utstikkere for en titt på biln din, han har hatt en Ford 8'er i garasjen lenge og mange Granada'er som har vært vurdert til motoren. Han kunne trenge litt inspirasjon fra din bil, så linken til tråden skal sendes han på mail! :)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det blei fett med de stolene! litt mere race look :P

menne sorry viss jeg spør tett.. er bilen godkjent med den motoren.. ekke helt i form så orker ikke bla igjennom hundre sider:P

Opel manta a

Bmw e28 525i, Bmw e28 528i

Opel omega(rip)Mazda 323 RWD! (rip)

Bmw e30 Solgt.! Bmw e28 520 wrak

3X Volvo 240 Vrak./// FM4 GT Isaksen2k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eyy.. det er FA`n meg gromt:D råeste er godkjent bil som kjører røva av rødskilt bilene! trur jeg skal sette meg ned og lese gjennom en del tråder ikveld.. samle litt ide`er til min egene prosjekt.. menne denna granadan er så jævla grom! håper på og se deg på no street legal snart eller rullanes etter veien :)

Opel manta a

Bmw e28 525i, Bmw e28 528i

Opel omega(rip)Mazda 323 RWD! (rip)

Bmw e30 Solgt.! Bmw e28 520 wrak

3X Volvo 240 Vrak./// FM4 GT Isaksen2k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå brukt hele helga og litt til å lese meg igjennom tråden din. Er ikke så mye hjemme. Skru masse V8 og Bmw :D

Må si jeg er mektig imponert over bilen og ikke minst eieren.

Tviler ikke på at du klarer de mål du setter deg!

Den rosen du får er velfortjent!!

Stå på! Gleder meg til å lese neste update!! :)

Bmw 520i E34 1988

Bmw 320i E30 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider