Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, så ram er jeg ikke, 60 mil for å kjøre drag, står nok over. Har dessuten ikke gjort noe som burde tilsi bedre tider, så da vet jeg jo sånn passe hvor jeg ligger. Men gikk jo glipp av to street legal arrangement rett i nærheten her i ferien, litt surt. Men hadde det moro idag, kommer tilbake til det. Kan vel si det sånn at det nå åsså er en eier av 911 turbo som er litt snurt ikveld, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du la ut bilder, Kong Erik, det så jo unektelig ut som jeg hadde det gøy der, hehe. Kommer tilbake til det.

 

Ok, da var ferieturen unnagjort åsså. Sorry at det har vært dårlig med oppdateringer, men hadde litt lite tilgang til nett der oppe(bare via mobilen). Å etter at vi kom hjem igjen, har det vært litt styr med ny TV, av alle ting.

 

Så turen oppover, på 155 mil, gikk kjempefint, brukte vel 22 timer, å gobilen gikk på ca 1,3 liter på mila. Hadde en liten hiccup med starterinnslaget som hang seg oppe, men det var bare en løs skrue, hehe. Ikkeno som stoppa oss.

 

Starta på kveldinga, slik at mesteparten av kjøringa ble på natta, minst trafikk da, så her er vi i Trondheim tidlig på morran.

 

IMG_1580.jpg

 

 

Ved skille mellom Trøndelag å Nord-Norge.

 

IMG_1592.jpg

 

 

Fergekøen ved Hamarøya.

 

09072007025.jpg

 

På ferga, å først i køen, hehe.

 

09072007029.jpg

 

Å her er vi hjemme, å dette var været vi kom til.

 

IMG_1603.jpg

 

Litt av bilparken i sommer.

 

10072007034.jpg

 

Fikk jo vært litt rundt omkring, både Narvik, Finnsnes, å Harstad ble besøkt, å det var vel ikke fritt for at det ble noen prøveturer å lagt igjen noe gummi, men det er jo bare moro. Men det var litt slitsomt med elendige veier hjemme i Gratangen, 110 mm senking, lavprofil 18 tommere, å full bil + ølkasser. Den slo noe nedpå, for å si det sånn. Eksosen ble vel dratt av et par ganger, så da måtte man under å skru. Her kl 2230 på lørdags kveld på tur til Harstad., med 11 mil foran oss.

 

14072007002.jpg

 

Men etter en times skruing(klarte jo å dra av gjengene på eksosklemma åsså da), så var vi på tur, så det ble Harstadtur, her er det vel kl 0500 på søndagsmorran, på kaia, rett før vi kjørte hjem ogjen, med et heeeelt utrolig vær hele kvelden.

 

15072007076.jpg

 

Så for å summere op det negative som skjedde: Starterinnslaget, eksosen, åsså fikk jeg en fartsbot første helga på tur til Narvik, men det siste der var vel ikke noe sjokk akkurat, hehe.

 

Totalt ble det vel kjørt over 450 mil i sommer, og som jeg sa der oppe: siden bilen, med alle ombygggingene, tålte all kjøring på de ekstremt dårlige veiene, med full bil, masse ”testturer” ( til og med burning med full bil!) osv, tror jeg trygt man kan si at jobben jeg har gjort, holder mål, å det var en fin følelse da jeg kom nedover igjen, stoppa bilen, gikk ut, å tenkte: Det var grombilen sin det.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er AKKURAT derfor jeg bygger bil. Å disse bildene var jo litt for å bevise at den faktisk ble kjørt i sommer, å ikke dratt på henger.

 

 

Å for de av dere som husker så langt tilbake, skulle jeg jo vært på autoslalom med Romerike Gatebilklubb før ferien, men det regnet jo bort. Så det ble flyttet til 10 aug. som jo var i går. Så da fikk jeg leka meg litt igjen, hehe, å det var kjempemoro. Dessverre var det stort frafall av deltagende, men vi som var der hadde det moro, å vi unngikk regnet med en hårsbredd denne gangen.

 

Men jeg skjønner enda ikke helt den løypa gitt. På FMCN sitt arr. I fjor var starten lengre ned, å bare 6 koner, mens her var starten rett før svingen, med 8 koner. I tillegg var kone nr 2 satt litt ”offsett”, slik at det ble en ”ekstra ”sving. MEN: på tegninga over løypa, som er fra Gatebil( som igjen opprinnelig er laget av bladet Drive), er altså starten lengre ned(likt som FMCN), å med 8 koner( likt som i går). Men på tegninga er åsså alle 8 konene på linje, ikke offsett som i går. Dermed lurer jeg på om NOEN tider fra disse arr, er sammenlignbare i det hele tatt.

 

Anywho, før fredagen hadde jeg koblet opp hele 4 kamera på bilen: et foran på skjermen pekende bak, et bak på skjermen forover, et i frontruta bakover, å et DV kamera i baksete forover(det var åsså dette som tok opp fra de andre kameraene. Disse minikameraene kjøpte jeg for flere år siden på QXL, for et par 100 lapper st.. Har både trådløse, å med kabel(de trådløse er kule å bruke på RC.-bil). Men de trådløse blir det lett forstyrrelser på, så jeg valgte de med kabel. Dette medførte jo seff en masse ledninger fram å tilbake, å jeg hadde åsså en AV veksler, for å bytte mellom kameraene. Dette var første gang jeg seriøst brukte disse, å jeg ser nå i ettertid, at plassering kunne vært bedre, men det får komme til neste gang. De må litt lengre ut fra bilen, noe som jeg for så vidt visste, men jeg rakk ikke å ordne noen bedre. De ytre kameraene er feste på bilen bare med et lite magnetfeste(slike som du henger på oppslagstavla med en krok i. Med å ta ut kroken, å sette inn en M4 skrue, får du festet kamera til magneten). Dette fungerte utmerket, med omtrent null vibrasjoner. Å kvaliteten ble ikke så verst heller. I teorien kan jeg veksle mellom minikameraene mens jeg tar opp, men det kan være litt stressende under max attack kjøring, hehe.

 

Ok, Det som var litt spennede for min del var: åssn funka de forbedringene siden sist gang?

Har jo faktisk fått gjort en del i vinter. Nye bakbremser, preppa aut. kasse, nye seter, større stabstag foran, å nye dekk. Funka det?

 

Tja, jeg syntes selv at jeg ikke fikk til kjøringa ordentlig, fikk ikke noe flyt i kjøringa, men det oppførte seg noe bedre nå, den spant ikke så lett på innern, å var mye bedre på ”turn in”. Bremsene er hvertfall ikke noe å si på, stabil å fin, å setene var en stooor forbedring. Eneste minuset er nok disse Nankang dekka. De mistenker jeg er noe ”løsere” enn selv de slitte Avon dekka jeg hadde i fjor. Dette tiltross kjørte jeg 5 sek kjappere enn i fjor, å bare 0,9 sek saktere enn en Porsche 911 turbo! Trodde ikke det gikk så bra før jeg fikk se tidene etterpå, så da var jeg virkelig fornøyd. Faktisk så fornøyd at jeg spurte han med Porschen om vi skulle ta et uhøytidelig lite drag+ Mja, jo.. ok hvorfor ikke. Han sa at den hadde 390 hk å 1300 kg, å jeg har 330 hk å 1600 kg !!!

Og…. Vi kan vel gjette åssn det gikk?

 

Etter litt leting etter grep i første gir, der vi lå likt, så tok den tak, å da var det bye, bye Porsc.

Men han var en real kar, å takka for fair fight etterpå. Det er dette som er morsomt med å holde på med bil. To så vidt forskjellige biler, å eiere, som allikevel får fin kontakt.

 

Etter at arrangørene snakket om å ”leke litt”, var jo ikke jeg vanskelig å be, så da forsvant noen mm fra bakdekka mine, bare sånn plutselig, hehe.

 

Her er filminga mi. Hvis noen andre har bilder eller film, er det bare å slenge ut her.

 

 

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=CSEzVFmz31g"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/watch?v=CSEzVFmz31g" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

 

 

 

Og som alltid før, så var det bare å pakke inn i bilen etterpå, å kjøre hjem. Syntes nesten den var oppførte seg finere på turen hjem, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Bare synes jeg fikk med meg at dere komenterte det på filmen din.

 

Bilde ble ikke noe av da cam'en jeg bruker er så ufattelig tregt at når jeg skulle ta bilde hadde du pasert før cam reagerte så ble bare bilde av bagasjen din.

 

Autoslalom041.jpg

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår