Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skulle da jaggu meg bare mangle... det er en del prosjekttråder jeg følger på internett, og dette er helt klart en av de beste!

 

Nå venter jeg bare i spenning på når bror din "kommer ut av skapet" og forteller litt om Roadmasteren...

1975 Ford Escort 1,3 (original, og tøffere enn toget)

1986 Subaru L 1800 Turbo (trenger hf caliper)

1991 Mitsubishi Galant 4x4

2003 Peugeot 807 2,2 HDI (konebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, to innlegg å begge i denne tråden, hehe. Fått no MS på Subaruen? Du kan jo lage tråd selv, du vet jo åssn de skal se ut, ikke sant, hehe.

 

Du vet jo åssn brodern er.....sta....å egen...han er ikke akkurat så mye ute på stripa, liksom.

 

MEN, den bilen kan skremme noen å enhver etterhvert, når han bare får alt ferdig.

 

Fikk da skrudd litt i helgen da. Har fått gjort ferdig monteringa av den nye radiatoren. Måtte jo feste den på et vis, men da denne er til Mustang, som jo har helt andre fester, å den var annerledes enn den gamle jeg hadde, så måtte man være kreativ. De nedre festene(åsså på Mustang) holder vekta av radiatoren, mens de øvre bare holder den i fram/bakover retninga. Så de nedre må være litt solide, å ble dermed laget av 6mm flatjern.

 

24082007556.jpg

 

De ble montert i gummifester( til eksosoppheng) på disse klossene som jeg kappet til i alu. Dette er forresten i bunnen av radiatoren. Her vises åsså en blindplugg, som jeg kom til å få bruk for.

 

24082007554.jpg

 

Her vises nedre festet som monteres i frontplata. Gummifestet er nå montert på den klossen over, slik at man bare trer rad’en rett nedpå festet. Her har jeg skrudd i en overgang der blindpluggen var, slik at jeg får koblet til den slangen som går fra overflodstanken.

 

25082007560.jpg

 

 

Kjøpte åsså et ferdig sett med radiatorslanger, åsså til Mustang, å her måtte de moddes littegrann. Den øvre måtte kortes inn ca 10 cm, å den nedre ca 4 cm. Dermed passet de strøkent. Det øvre gummifestet( samme som de brukt til de nedre) vises åsså her.

 

25082007559.jpg

 

Lagde åsså en plate for å fylle avstanden mot åpninga i fangeren, slik at lufta tvinges inn i rad’en, å la igjen to ”hull” på siden av samme grunn. Alt dette skjules jo av fangeren. Det er mer å hente her, men det får testes fram.

 

26082007564.jpg

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, hadde en liten nedtur heromdagen. Hadde jo satt på den nye radiatoren, alt bare velstand. Skulle en tur til Gardermoen for å måle/merke opp en felles standard for den Autoslalom løypa som flere klubber bruker der oppe. Kjørte etter jobben, å i Oslo havnet jeg midt i rushtrafikken. Øhhh, hadde ikke rukket å montere el. kjølevifta, ajajajajaj, uffameg som den kokte gitt. Måtte bare komme meg av E18, hakke peiling på hvor jeg endte opp, rimelig stressa da, men fikk stoppet på en parkeringsgsplass. Hadde nemlig kjølevifta i bagasjen, å måtte nå montere den. Hadde bare 4 strips, men med litt fantasi, så kom den på plass. Måtte bla. jekke opp bilen for å montere den underifra. Etter mye om å men fant jeg ut at radiatoren sannsynligvis ikke hadde vært lufta ordentlig etter monteringa. Så på tur hjem var temperaturen for første gang der den skulle være, å jevn hele tiden. Å motoren funker like bra. Så det kan se ut som det lille uhellet gjorde at jeg fant ut åssn den skal fylles med kj.væske. Aldri så galt. Dermed lurer jeg på om det har vært problemet på den gamle åsså hele tiden.

 

Anywho, slik ser det ut nå da.

 

IMG_2059.jpg

 

Å merk: kjølevifta er på plass, å har i dag festet den ordentlig, hehe.

 

IMG_2093.jpg

 

Vises kanskje bedre her. Den øvre overflods slangen var bare å kappe å koble til ved lokket.

 

IMG_2061.jpg

 

 

Her vises masse greier: aut. kjøleren er på siden av denne radiatoren, nedre rad. slange, å nedre overflods slange. På hver side av radiatoren satte jeg på en gummilist, vises såvidt her, lik den som er oppå, som tetter mot sidene. Disse listene gjorde at det nesten ble ”presspasning” sideveis, slik at monteringa ble veldig stabil, men samtidig gumidempa.

 

IMG_2070.jpg

 

Å kjølevifta fikk aaaaaakkurat plass.

 

IMG_2076.jpg

 

Denne ekstra aut. kjøleren tok jeg fra 2,3 stv’en vi har. Den ble bestilt ny med ekstra kjøler, da den skulle dra campingvogn. Kan du tenke deg en Grænnis 2,3 Stv, med automat, MED CAMPINGVOGN!!!! Uffameg, måtte ha vært late greier, hehe.

Men kjølern var bra den.

 

IMG_2082.jpg

 

 

Å her de to bakre pottene, montert på høykant. Se den brutale overgangen fra 2,5 toms ned til ynkelige 2 tommer. ÆSJ.

 

IMG_2107.jpg

 

Tre strå Grænnis. Den har det ikke godt på åkern stakkars.

 

IMG_2100.jpg

 

 

 

Dragrace på Gardermoen til helgen: Right On street finals. Lurer på en tur å få testa ¼ mila.

 

Sist ble det 14,3 sek….hmmmmm.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alutopper er det ikke så ille. Uansett kompenseres det LETT av vridmomentet, hehe.

Men har DET noe for seg når bilen blir enda lettere i ræva? Hvordan er egentlig balansen i en Granada med firer, V6 og SB V8? :confused:

 

 

 

:spamspam: Lørdag den 08 september 2007 http://www.acbcb.com/ :spamspam:

:spamspam: happenings/8-sept-2007-street-legal-i-brumunddal.html :spamspam:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alutopper er det ikke så ille. Uansett kompenseres det LETT av vridmomentet, hehe.

 

Jeg er jo en tilhenger av dreiemoment (2860Nm), men dreiemoment er ikke en spesielt god kompensator for dårlige(re) kjøreegenskaper... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe fin bil du har! men jeg synes du skulle fått tak i ei rs vinge :P

 

Ja, vurderer en vinge, men har ikke funnet den jeg vil ha.

 

Men har DET noe for seg når bilen blir enda lettere i ræva? Hvordan er egentlig balansen i en Granada med firer, V6 og SB V8? :confused:

 

 

Den blir jo ikke lettere i ræva, den blir litt tyngre foran, ca 30 kg. Å for å si det sånn: når min var på vekta hos BT var den selvsagt tyngre, MEN Vektfordelinga var 1% BEDRE enn original = 53% foran å 47% bak.Dette med de gamle jerntoppene. Batteriet flyttet bak, osv.

 

Jeg er jo en tilhenger av dreiemoment (2860Nm), men dreiemoment er ikke en spesielt god kompensator for dårlige(re) kjøreegenskaper... :)

 

 

Er jo ikke snakk om en tanks motor her da, Å dessuten casher den inn RIMELIG mye på "smiles per mile" kontoen da, hehe.

 

Dessuten så er faktisk vektfordlinga mi mye bedre enn eks Mustang, eller Camaro. Å med masse torque er det enkelt å fikse overstyring, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål?? Det var tre det da, din luring.

 

Hehe, ja de felgene er nå snart 10 år gammel, så jeg tror ikke du får kjøpt de nye lenger. De er italiensk, å heter Mak Concept, å har 5-112 boltsirkel, men fanns i flere boltsirkler åsså. Er nok ikke verdens beste kvalitet, men når ingen vil sponse, så får de duge, hehe.

 

Fargekoden kan jeg finne ut, men den heter Rosso Red, å er en Ford (Sierra) farge.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår