Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet

351RS

Anbefalte innlegg

nja, det sørger jo for at drifterne er på gatebil da, hadde jo blandt annet besøk av 8 finske pro driftere!

du får melde deg på til drifting da vettu ;)

vi trenger noe flere "non" japs vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk endelig kikket litt på bilen din, ser jo ganske så ok ut=) men var faktisk imponert over hvor stille bilen gikk, hadde trodd det skulle være litt mere lyd i den, slik som den grønne 244 med 8er.

litt ot: Loken, hvilken bil var du med?

Takkar du.

Ja akkurat det irriterte meg litt, rakk ikke å ta bort de to "ekstra" pottene som er på nå, å sette på to 4 toms rør istedet, så da er den veldig stille, hehe. Går dårligere gjør den åsså.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det drøyer litt med film fra Gatebil, Movie Makeren er litt ”on the frits” om dagen. Men her er et par bilder GRANADA MK1 tok av meg, i fint driv.

DSC_1294.jpg

Hehe, de 195/70-15 bakdekka ser NOE rar ut på denne bilen, men da jeg fikk både dekk å felg, så tenkte jeg at jeg kunne spinne dem ut, var masse mønster der.

DSC_1295.jpg

Det verste var at det var ikke sååå halvgæli grep i dem heller, hehe.

Neste helg, ikke førstkommende, skal jeg være med på 2!!! Atuoslalom/SS1 events på Garders, så har begynt med bakre stab staget.

Å slik er det originalt. Festet på bakakselen er som synes sveiset fast i bærarmen, så det er andre bærarmer på de med stag bak.

IMG_2114.jpg

Foringene mot chassi er byttet mot poly, men på endene er det original gummi. Festet her, med gjenger, finnes på alle Granada.

IMG_2118.jpg

Her er gammelt mot nytt.

IMG_2119.jpg

Gummi ut, uniballs inn.

IMG_2120.jpg

Så da blir det seende noe slikt ut.

IMG_2121.jpg

Men husker dere jeg var litt raust med bøyinga av det framre staget? Vel, det samme gjaldt her, hehe, å her kunne jeg ikke ”jukse” slik som foran, så da måtte jeg bite i det sure eplet, å bøye det om. Dette betyr at jeg må sende det inn til herding en gang til, men må man, så må man. Dette betyr at det ikke blir ferdig nå.

Varme forsiktig til det er rødt, åsså bøye.

12092007569.jpg

Når jeg mente det var bra, måtte jeg teste om det var frigang, osv, med full fjæringsvei, så bort med fjæra, å jekk opp. Her ligger det mot gjennomslagsgummien( dog ukomprimert), å så lavt tro jeg ikke jeg har sett den, hehe.

IMG_2125.jpg

Med samme innfjæring. Det er masse klaring innover til mer dekk, så et annet innpress ville muliggjort dette. Hvertfall 255mm.

IMG_2129.jpg

Utover derimot, er det vel det man kan kalle tight, men husk: dette er åsså på full innfjæring.

IMG_2134.jpg

Har åsså litt med frambremsene jeg må gjøre før kjøringa. Kommer tilbake til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du..Nå har jeg brukt endel dager på å komme meg gjennom denne vidunderlige prosjekt-tråden. Helt supert med alle bildene og forklaringene! Utrolig fin Granada!

Det som er litt merkelig, er at jeg fant denne tråden ETTER å ha vært på gatebil (forrige lørdag).. Jeg la merke til bilen din da du var på vei hjem...og jeg la faktisk litt merke til at du ikke så helt blid ut.

En kompis av meg lurte fælt på hva slags bil dette var...og jeg sa; "det ser jammen ut som en Granada...den var faktisk ganske fin den der" hehe.. (hvem pleier vel å snu seg etter en granada..)

Det jeg skulle frem til, var at jeg syntes det var litt morsomt at jeg faktisk hadde sett bilen din, og lagt merke til den(helt tilfeldig), FØR jeg hadde lest tråden din. For så å komme over tråden ved en ren tilfeldighet senere.

Desverre rakk jeg ikke se deg utpå banen..sukk

Mye babbel fra min side ikveld, men har ventet ett par dager nå, med å kunne skrive svar (tar lang tid å lese gjennom en slik fyldig tråd vet du, hehe)

Men uansett; Lykke til videre, og om du har lyst, får du frie tøyler på et evt. motorbytte i min lille forhjulsgnager;-) (kanskje feil merke for din del..men men)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bilen din såå lav i noen sving trengs det vel både stivere fjører og krengestag... :)

Du skulle vel ikke hatt deg et nytt tanklokk? Eller er det møkk på linsa? Kjedelig å få kjørenekt pga det samme om det er bane, drag eller på gata.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bilen din såå lav i noen sving trengs det vel både stivere fjører og krengestag... :)

Du skulle vel ikke hatt deg et nytt tanklokk? Eller er det møkk på linsa? Kjedelig å få kjørenekt pga det samme om det er bane, drag eller på gata.

Hvis du ser hva som er gjort med bilen, så trenger du ikke å være redd for at den skal krenge så mye, eller noe særlig i det heletatt.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du..Nå har jeg brukt endel dager på å komme meg gjennom denne vidunderlige prosjekt-tråden. Helt supert med alle bildene og forklaringene! Utrolig fin Granada!

Det som er litt merkelig, er at jeg fant denne tråden ETTER å ha vært på gatebil (forrige lørdag).. Jeg la merke til bilen din da du var på vei hjem...og jeg la faktisk litt merke til at du ikke så helt blid ut.

En kompis av meg lurte fælt på hva slags bil dette var...og jeg sa; "det ser jammen ut som en Granada...den var faktisk ganske fin den der" hehe.. (hvem pleier vel å snu seg etter en granada..)

Det jeg skulle frem til, var at jeg syntes det var litt morsomt at jeg faktisk hadde sett bilen din, og lagt merke til den(helt tilfeldig), FØR jeg hadde lest tråden din. For så å komme over tråden ved en ren tilfeldighet senere.

Desverre rakk jeg ikke se deg utpå banen..sukk

Mye babbel fra min side ikveld, men har ventet ett par dager nå, med å kunne skrive svar (tar lang tid å lese gjennom en slik fyldig tråd vet du, hehe)

Men uansett; Lykke til videre, og om du har lyst, får du frie tøyler på et evt. motorbytte i min lille forhjulsgnager;-) (kanskje feil merke for din del..men men)

God natt!

Hehe, ja den begynner å bli lang nå denne tråden, å det at dere likevel tar dere tid til å lese, er moro. Dere er ikke de første som lurer på hva slags bil det er, hehe.

Så kritisk du var idag da? Jeg mistenker møkk på dine "linser", så jeg må nok arrestere deg på et par punkter. Jeg skrev:

Når jeg mente det var bra, måtte jeg teste om det var frigang, osv, med full fjæringsvei, så bort med fjæra, å jekk opp. Her ligger det mot gjennomslagsgummien( dog ukomprimert), å så lavt tro jeg ikke jeg har sett den, hehe.

Dette er altså UTEN fjær å stag, å sjansen for at denne innfjæringen skal skje er så godt som null, å hvertfall ikke på bane. Selv med full bil i sommer å dårlige veier, var den aldri såå lav.

Ang. tanklokket, går jeg ut fra at du mener bensinsøl, og ja det er et problem, den bruker(søler) mye bensin på bane. Men nå er det liiiitt mer g-krefter i denne bilen enn originalt, men mistenker lekkasje på lokket. Skal utbedres.

Tøff bil. :) Hva tror du den er verdt atm eller når den er helt ferdig?

Har ikke tenkt på det. Åssn det, er du interessert i å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider