Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

Takkar for det du. Jeg gjør det jo nettopp fordi jeg selv synes det er artig å se slikt på video. Men i mitt tilfelle straffer det seg på en måte, da jeg jo må gjøre all jobben selv, hehe. Rigge kameraene, sørge for å trykke på "record" å "stop", pakke sammen, legg inn på pc, redigere, legge ut på nett, PUUUHHHH. Så det kan være en aldri så liten stressfaktor når man er på treff.

 

For ikke å glemme at midt oppi rollen som filmprodusent, må jeg jo ikke glemme å KJØRE BIL!!!

 

Men det er verdt det, synes jeg. Tenkt så mye kul film jeg har å se på i vinter!

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merka godt at du hadde lagt om dialekta di da jeg hørte du pratet, helt til jeg sa noe, da gikk du rett tilbake til røttene. hehe

 

Småtøff lyd, høres jo nesten ut som om du har kompressor!

(Jeg har også sånn, rart..)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en blir jo litt påvirka av å bo her nede. Det værste er at når jeg jobba i Sverige på begynnelsen av 90-tallet, la jeg fader meg om til svensk åsså. Å jeg er redd det faktisk er ubevisst. Alle kompiser her nede begynner å le, hvis jeg eks får tlf fra fadern, da jo moderspråket kommer fra, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så gikk ikke helgen helt som planlagt, men mandag kom en gledelig overraskelse. Sjekk hva som kom på trappa med budbil:

 

IMG_2249.jpg

 

Ahhhh, mine etterlengtede Quaife differ, 21 st å 168 kg. Hørte jeg Norges ukronede Diffbrems-konge????

 

IMG_2248.jpg

 

Dette er noen smykker av metallbearbeiding.

 

IMG_2246.jpg

 

Kult eller? 21 st norske Grænniser som får et lettere liv, hehe.

 

IMG_2247.jpg

 

Alt var så fint pakka: Det må gjøres en liten endring på endene på stikkakslingene, må kortes å dreie et nytt spor til fjærbelasta låsering. Fulgte med tegning til hver diff, sammen med de nye låseringene, i hver sin ziplock pose, samme med garantibevisene. Åsså var det litt klistremerker. Noen får åsså en nøkkelholder.

 

IMG_2267.jpg

 

Jeg fikk med emballasje for videresending, eskene kom flatpakka, så de måtte settes sammen, litt moro, så her er jeg godt i gang, i ”Pakkeavdelinga”.

 

IMG_2266.jpg

 

Å her er alle pakket, bare adresselapper mangler.

 

IMG_2268.jpg

 

Å her er jeg på tur til posten for å sende.

 

26092007572.jpg

 

Så da er de på tur til sine nye lykkelige eiere, bruk dem med måte.

 

Jeg har tenkt å prøve å rekke å montere min, før Topp 10 SS1 del 2 om 14 dager.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjener virkelig cred for de filmene der da;) Var skikkelig morro å se, fikk ett visst perspektiv når man så den lille Mazdan kose seg fram mellom kjeglene, i forhold til store buldret av en Granada. Lyst til å skrive en liten Point of" guide med de diffene til meg eller?

Å så lurer jeg på, de hulla i panseret, ser ut som du har no list rundt dem? Hvor har du fått tak i disse?

Ble bilen lav med hva da? 20stk diff baki?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble dritimponert over den Miataen, råå sjåfør, å han hadde R dekk å diffbrems, helt syke innbremsinger. Jeg ble litt varmere i trøya etter det, hehe. Å da kjørte jeg 2 sek!!! kjappere enn han, å jeg hadde gatedekk.

 

 

Den lista er kjøpt på Bilextra, en slik som man skal ha bak på dørene, som beskyttelse. Ikke værre enn det.

 

 

Neida, den tåler da 150 kilo baki, hehe.

 

Kommer nok litt mer info når jeg skal montere diffen, ja.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, den er jo skamlav i utganspunktet så. Camry f.eks. lille japserotta banker nedi med meg i baksete den!

Men så er jo understellet ditt veldig lite originalt da!xD

Jeg kan ikke no spes om diff i det heletatt så tenkte kanskje du skreiv en kort forklaring på hva den gjør og hva som er så spesielt med den der quaife diffen?=P

Bilekstra jah, får vell få fadern til å sjekke Biltema neste gang han er i Tromsø heller, nærmeste bilekstra er vel fauske tror jeg=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, den er jo skamlav i utganspunktet så. Camry f.eks. lille japserotta banker nedi med meg i baksete den!

Men så er jo understellet ditt veldig lite originalt da!xD

Jeg kan ikke no spes om diff i det heletatt så tenkte kanskje du skreiv en kort forklaring på hva den gjør og hva som er så spesielt med den der quaife diffen?=P

Bilekstra jah, får vell få fadern til å sjekke Biltema neste gang han er i Tromsø heller, nærmeste bilekstra er vel fauske tror jeg=P

 

Var den blå 2,8 jeg brukte her da.

 

 

Er dette bruksbilen din?

 

 

Bruker den til det meste om sommern ja, men har andre biler.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror ikke det er mange som bruker hobbybilen sin så mye, å til så mye forskjellig, som meg, hehe.

 

:race Tøft det da. Veit om en til som kanskje har brukt "hobbybilen" litt, en viss BMW v12 fra oppi dalen her... hehe.

 

Det at bilene er i "hverdags" kjøring står det respekt av altså, krever jo litt av deg som bygger å det da. :respect Synes det er kult med en "gatebil" som kan herjes på bane, å som virker til å funger like bra på bane, drag og til å fra butikken

http://www.losna-isbane.tk ------------- http://www.team-smurfen.tk

 

Member of Vagina Wally skrensarlaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at bilene er i "hverdags" kjøring står det respekt av altså, krever jo litt av deg som bygger å det da. :respect Synes det er kult med en "gatebil" som kan herjes på bane, å som virker til å funger like bra på bane, drag og til å fra butikken

 

Det var jo tiltenkt deg da... hehe. Denne bilen er noe utenom det "vanlige".

 

Gatebil med racing stuk, i stede for racingbil med "Gatebil klistremerke" hehe:pray

http://www.losna-isbane.tk ------------- http://www.team-smurfen.tk

 

Member of Vagina Wally skrensarlaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår