Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja detta var trasige greier. 5 minutter før kjøringa skulle begynne, begynte det å regne. Etter 1,5 time ble det kjørt... i ca en time, før regnet kom igjen. Da gadd jeg ikke mer. Fikk kjørt 4 runder. Begynte på 11,2 sek !!!, og klarte bare 9,4 sek 129 km/t på glatta. Første rundene spant det helt til mål, hehe.

 

Har litt film av min kjøring, kommer etterhvert.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, takker.

 

Da var Street Legalen unnagjort. Begynner å bli vant til at det regner bort, men er jo ikke så mye en får gjort med dette været.

Var greit vær på morran når jeg dro, å påmelding å teknisk gikk jo greit. Så da var det bare å rusle rundt å se på motstanderne til kjøringa skulle begynne. Det begynte seff å regne 5 minutter før kjøringa skulle begynne(kl1300), å først kvart på 3 ble det kjøring. Rakk 4 runder, å da tørket det bra opp, MEN så kom regnet igjen. Ventet vel så en time, før jeg ga opp, å dro hjem.

 

Var ikke så mye biler som det skulle ha vært, trolig pga været, men det var jo åsså sankthans helga, + flere andre arrangement rundt omkring. Men det er dritmoro å gå rundt i depoet å titte, da er imponerende mye HK skjult under panserne her å der. Traff bla. Mustang eier som tidligere hadde sentrifugal kompressor på sin 488 cid Big-Block. Dette var vel ikke nok da!!!, så han hadde nå :……………………

 

Gjett da?................................

 

RMT!!! YEEEEHHHHH baby, smashing….

 

 

Ok da semi RMT, for snurrene var på siden av gearkassa, HELT gjemt. Fader jeg lurte når jeg så under panseret, hehe. Meget grei kar, pratet masse med han, å han hadde faktisk kjøpt snurrene å el. oljepumpene av STS. Han Var MEGET fornøyd så langt, å det var merkbart bedre drag nå, selv med mindre boost. Hmmmm… inspirerende.

 

Ok, første min runden ble på ELENDIGE 11,2 sek. å 112 km/t. 60 fot på 2,94 sek.

Å siste, tørreste runden ble 9,41 sek. å 129 km/t med 2,44 i 60 fot. Hmmmmm.. ikke bra.

 

Her er litt film fra kjøringa mi:

 

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=7y9W4kJuF-Y"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/watch?v=7y9W4kJuF-Y" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er bakakselen som hopper, mistenker foringene. Må se litt på det.

 

 

Forresten litt bilder her:

Bilder fra dt.no

http://dt.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=DT...3325&Ref=PH

 

Bilder fra liernett.no

http://www.liernett.no/?artikkel=2710

 

 

(ser dere en bil som bare MÅ være linselus?)

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å da var en ny runde FMCN’s Autoslalom åsså unnagjort. Vært greit kjør i det siste, hehe.

Men nå er det på tide å roe ned litt, tar ferie neste helg, å da er det nordover å slappe av.

 

Av forannevnte grunn tok jeg IKKE slicksa med på autoslalomen, for å spare bilen litt til den store turen.

Bilen funka fint den, men et par ting begynner å bli klart. De Kenda dekka er GLATTE!!! Det understyrte GREIT, å måtte korrigeres med pådrag, så det ble ikke optimalt. Blir nok bedre når jeg får prøvd slicksa etter ferien. Kjører nå med coilovers kun foran, å originale fjører bak, å dette er for mykt for banekjøring, men det får duge til etter ferien. Altså åsså de 400 lbs fjørene på coiloversa er for myke. Rakk ikke å prøve så mye på demperinnstillingene, da jeg jo er med på arrangeringa av kjøringa, men siden det er bare foran enda, har jeg nok endel å hente når alt kommer på. Banen var ikke så ille denne gangen, så man fikk litt beder tider. Etter bare 4 runder var jeg nede på 1.10 tider, å dette enda jeg har mykere fjører , å tydelig merker at disse dekka er mindre grep i enn de Avon dekka jeg kjørte 1,10 på i fjor. Så er en del å hente.

 

Men det var moro i allefall, å ny kassa er bare helt rå å kjøre med, bare å måke i gir å mate på, søkk imponert over hvor moro den ble å kjøre.

Har forresten åsså bestilt nye bærarmsforinger fra Superflex, som kommer på i løpet av kort tid, så da håper jeg hoppinga åsså er borte. Jeg kan i så fall være mye mer brutal i startene.

 

Her kommer video fra kjøringa mi:

 

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=NflxA-84uuc"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/watch?v=NflxA-84uuc" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

 

Å her ligger masse flotte bilder:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=41769&st=0

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår