Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

Så gliset ditt gli gjennom Harstad x antall ganger lørdagskvelden... hadde mest lyst til å hoppe ut i veien og stoppe deg så jeg fikk sett nærmere på den.

Ganske imponerende hvor nøytral den egentlig er.. verken lyd eller utseende er skremmende, selv om det er en pen bil. Hadde forventa litt mer bråk, selv om du bare putla gjennom sentrum på tomgang. Ekstra morsomt er det når man vet litt om hva som er gjort med bilen, og hva som gjemmer seg under panseret. =)

 

Men når det er sagt, synd du ikkje lå bredt gjennom svingene... (A)

 

Vel, det er to ekstra potter på eksosen, "nesten" original fjæring, å mye politi i byen, så da blir det ikke så mye væsen at bilen, hehe. Vært litt kjipt å mista lappen på ferie.

 

Dæven, du er i Nord-Norge for tiden ja? Du må si ifra om du ruller forbi Tromsø eller Finnsnes! :)

 

Finnsnes er vel innenfor råneradius ja.

 

hei!

har sjett det meste av videoer på nette aom er lagt ut.

synes det er tøft at noen vil være annerledes å velger V8 i granada enn å velge en bmw eller audi.:)

synes rett å slett de bilene blir kjedeli i lengden.

er det mye effekt i bilen for tiden?:)

 

Helt enig, det går å få noe kult av annet enn Bimmer å Ringopel.

 

Er vel samme effekt enda, drøyt 300 gamp.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så biln din i Harstad på lørdag!

hva mye snakk om biln selv om d hva LITE folk ute!

 

Hehe, ja ryktene går vel fort.

 

Ser ut til at det blir Finnsnes ikveld.

 

Måtte sette tilbake de originale fjørene foran, da coiloverne ble for myke til disse "traktor" veiene i Gratangen, så nå er den smooooth.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker du.

 

 

Heisan igjen, da var man tilbake fra ferie, å som dere da skjønner så gikk det greit, jeg kom meg helberga hjem.

Turen hjem gikk på skinner, og med ny gasser(faktisk en større), ny kasse å bedre utveksling bak( byttet fra 3,64 til 3,45 når jeg monterte Quaifen), så gikk den denne gangen på REKORDLAVE 1,1 l/mil !!! Dette syntes jeg er rimelig bra for over 1600 kg snart 30 år gammel bil med svær gasser V8 å brede lavprofildekk. Broderen sin -92 Buick Roadmaster med EFI å overdrive gikk på 1,05 l/mila.( PS: Denne er ikke original, den har en stroker 383, alu topper osv.)

 

Vel, det vil si turen gikk bra, helt til ferga over Hamarøy. Der holdt de på med ny asfalt av og på ferga, noe som medførte noen sinnsyke kanter mot kaia. Så på tur på ferga, skrapa eksosen noe vakent. Å på tur av ferga, huka eksosen tak igjen, å ble røska av, så det ble rene Top Fuelern, hehe. Uffameg, eksosen er et repeterende problem her, ja. Men det ble bare hekta av røra, så det var bare å tre de på igjen.

 

06072008106.jpg

 

Dette ble sveiset om i ferien, så da ble det mye bedre.

 

Neste problem: Coilovers. Her gikk åsså alt helt fint, til jeg kom hjem til Gratangen. Dere som klager på dårlige veier her sør, vet IKKE hva dere prater om, å jeg skjønner godt at flere å flere kjøper SUV.

Altså det ble herved klart at fjørene var altfor myke, de slo i coilbind, dvs de var helt sammen.

Dette er fjæra når bilen står på bakken, å som dere ser, er det ikke mye å gå på her.

 

IMG_3277.jpg

 

Men dette ble da en bra ”funksjonstest” på mine ombyggde fester, da de coilbind tiltross var like fine, å demperne overlevde åsså. Det hørtes helt jævlig ut, å jeg trudde garantert noe måtta ryke.

Men da var det bare å sette på originalfjørene igjen, som jeg seff hadde med. Da ble den jo MEGET bedre, hehe.

 

IMG_3281.jpg

 

Så da ble det litt rundt her å der bla Finnsnes, å her på tur til Harstad. Et lite depostopp.

Var vel ikke overbefolket noen av plassene, men greit nok.

 

13072008059.jpg

 

På tur nedover gikk åsså alt flott heeeeeeelt Trondheim. Lå i køen, å skulle legge i 4 gir, PANG, der gikk clutchpedalen rett i bånn !!!!! Hmmm… tok noen sekunder før jeg skjønte hva som skjedde, men altså wiren røyk ! Fikk satt den i 4 gir da, slik at jeg ikke stoppet, men nå var gode råd dyre, skulle jeg fortsette 50 mil til ink. gjennom Oslo å satse på at jeg ikke behøvde stoppe???

 

Vel, fant ut vi måtte stoppe å se hva de var. Fikk stoppet på et industriområde og jo da, wiren var røket. Pga av den omlegginga jeg gjorde av kabelen ved pedalen, så lå den borti den rørhylsa som går gjennom torpedoen, å dermed ble den tilslutt gnagd av. TOTALT min egen feil, da jeg burde ha holdt litt øye med dette, men siden den ikke viste noen tegn til svakhet, så bare kjørte jeg, hehe.

Så i solsteiken, måtte vi bare finne på et eller annet, å etter konsultasjoner fram å tilbake med broder, så slo vi rett å slett knute på wiren, kortet inn på hylsa, å satte den på igjen. God som ny !!! Tut å kjør, hehe.

 

30072008068.jpg

 

 

Men jeg må se på den patenten med wiren der da.

 

Åsså har jeg fått foringene fra Superflex. Kom vel på litt over 2 lapper for alle bærarmsforinger til hele bilen. Pedersen skulle ha over 1600 BARE for de øvre bærarmsforingene framme.

Bestillte direkte fra Superflex, funka fint som snus, å det kosta 8 pund i frakt !! (80kr).

 

IMG_3293.jpg

 

 

Skulle egentlig vært på Gol i dag, på Granadaklubbens hovedtreff, men det regna så jævli, så det ble droppet.

Men imorra arrangerer vi (FMCN) banetreff på Vålerbanen, så da blir det full fart.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har MYE å hente. Er LANGT fra noe flink sjåffis. Men det er jo det som er moro å lære.

Men du kunne jo sitti på, så skulle vi hørt om ikke pipen hadde fått en annen låt ????

Eller enda bedre: møt opp, å kjør selv, hehe.

 

Heh, kjører ikke til Vestfold for å kjøre slalom:P Går sikkert greit på slalomen den bilen din, er ikke det jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid moro å lese innleggene dine!

 

Blir det noe overladding snart, ell...?:well:

Bakmonterte twin-turboer eller en mega spindel-kompressor??:D

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid moro å lese innleggene dine!

 

Blir det noe overladding snart, ell...?:well:

Bakmonterte twin-turboer eller en mega spindel-kompressor??:D

 

Uff, jeg begynner nesten å få dårlig samvittighet. Men for å gjenta, så er det ting som jeg vil ha på plass før snurrene. Men nå begynner jeg åsså å bli litt spent på åssn det blir, så jeg vet sannelig ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Samtidig er det mye som skjer utover høsten. Hmmm....

 

Spindel kompressor???

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) jeg trodde nesten jeg skulle knekke nakken når jeg så bilen di stå på shell i lier (kjellstad) kl 6 tirlig sist søndag? (fulgte bilen med hodet helt rundt når jeg kjørte forbi på motorveien ;) ) hehe. var noen få andre biler der, startet med tirig treff? hehehe

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stemmer det. Vi var på tur til Våler da, der vi (FMCN) arrangerte Trackday sist søndag, så da måtte man være tidlig påan. Vi var litt uheldig med været, men det var kjempemoro lell.

 

Her er litt bilder fra dagen:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=42707

 

 

 

Å skruekompressor er nok det riktige navnet, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så deg på våler, jeg kjørte for anledningen RS'n til dama som sto parkert i bredden med din.

 

Hadde planer om å snakke litt, men du virket litt opptatt - så jeg dreit i det.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår