Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alllrrrightythen, da var årets høydepunkt over: Topp 10 SS1 på Gardermoen. Fytterakkern for en helg !!!

 

Dette er altså andre året som Impreza Drivers Club Norway inviterte 4 andre klubber til å kjempe om en klubbpokal på SS1(autoslalom) sløyfa på Gardermoen. Det ble kjempet både på SS1 å åsså i en uformell drag konkurranse, å de 3 beste fra hver klubb gikk videre. Å tilslutt ble poengene regnet sammen å beste klubb ble kåret.

Denne gangen ble det delt inn i to dager: lørdag 6 sep., for Div 1, for motorer under 2,5 liter uten turbo.

Å søndag 7 sep. var det Pro klassen, for motorer over 2,5 eller turbo.

 

I år var det følgende klubber med i PRO klassen:

PCN (Porscheklubben)

IDCN

Team Sideways

FMCN

BMWCCN

 

Dette ble åsså rekkefølgen til slutt, så m.a.o. vant Porsche klubben.

 

Lørdag var jeg med der oppe for å hjelpe til med arrangementet, og også som støtte for FMCN’s deltagere i den klassen. Men det var jo søndag som var rosinen i pølsa for min del. Så med slicksa å verktøy pakket i bilen var de bare å dra oppover søndagsmorran.

Nå var jeg en SMULE nervøs av flere grunner:

 

En måned tidligere røyk jo clutch wiren, å er enda bare reparert. Litt lat ? Men jeg så over den for et par dager siden, å det så ut som mine modifikasjoner hjalp, for den så like fin ut.

En uke tidligere røyk det jo en stikkaksel !! å nå skulle jeg kjøre med slicks !!! Ajajajajaj.

 

Været da, åssn ble det?? Ble det regn midt i, ble det jo urettferdig for de etterpå, å tidene kunne ikke sammenlignes.

 

Konkurransen denne gangen var ENDA hardere, med eks 10 !!! biler fra Porsche klubben. Uffameg.

Å her kom jeg med noe hjemmesnekra rallemekk, i den sammenhengen. Kun bakhjulstrekk, ingen ABS, over 1600 kg, å på ingen måte optimalt oppsett. Har ikke tatt 4 hjulskontroll engang. Seriøs satsing???? Ja særli……

 

Tror aldri jeg har vært så nervøs, å jeg fikk turbo puls, bare jeg tenkte på det dagene i forveien.

 

Måtte jo legge om til slicksa når vi kom dit, så her står FMCN representantene: meg, Ford-Racing med sin enda mer hjemmesnekra Sierra 2 liter med gasser turbo å 4wd. Åsså RS-Hage med sin Cossie.

 

IMG_3456.jpg

 

Det er litt vanskelig å prestere maks med slike dekk, da variasjonen fra kalde til varme dekk er nesten ekstrem, så må ta i ”progressivt”. Jeg ga kameraet til Kverna, som villig knipset bilder, takk for det forresten.

 

IMG_3505.jpg

 

Men faktisk så roet jeg meg ned, prøvde å kjøre så mykt som mulig, å ikke briefe så mye foran publikum:les sladding. Selv om det var vanskelig å unngå fristelsen å legge den breit, hehe.

 

IMG_3502.jpg

 

Her står vi klar til finalekjøringa.

 

IMG_3572.jpg

 

Er det en som ligger tett inntil konene eller?

 

IMG_3504.jpg

 

 

Så altså: resultatet ble da 8 plass i SS1 å 7 plass i dragen, å dette var altså blant nesten 50 biler. Så jeg kom med plant TOPP 10 på begge listene, hehe. Det ble åsså ny personlig rekord i SS1 med tiden 1.07.89.

 

Det var kun 3 av 10 Porscher som var kjappere( å disse var NOE dyrere, hehe)

2 av 6 Imprezas.

1 Mitsu EVO

En banerigga BMW 328.

Så i dette selskapet er jeg MEGET fornøyd med 8 plass.

 

Her er resultatene:

 

http://www.fmcn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=158&Itemid=1

 

 

Litt morsomt med hyggelige tilbakemeldinger, her fra Impreza folket:

 

” 351RS, bra kjøring! Du var utrolig tight inntil kjeglene, jeg trodde det var flaks første gangen, men det er ikke flaks gang på gang.”

 

” Tror ingen barberte kjegler mer konsistent enn 351 RS nei, kortere løype gjennom slalomen finnes ikke! Og en granada er ikke det man vanligvis forbinder med slik kjøring!”

 

”Jeg hadde ikke forventet slik prestasjon fra en Granada! kudos til deg, 351RS! Bra kjøring!”

 

 

Bilder finns her:

 

http://videos.streetfire.net/album/Top-10-Gardemoen-07092008_1348685.htm

 

http://www.flickr.com/photos/25378402@N03/sets/72157607162612604/

 

 

Å her: er dere klare?????

 

Inboard filminga mi:

 

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=7BoASbIewuE&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=7BoASbIewuE&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker jeg er veldig spent på skrotnisse sine rundetider på bane :D

 

knall kjøring med granadaen gitt, <1cm til kjeglene hver gang.

 

 

jeg fikk vel 1.08,1 nå, men bør klare å kutte endel av det, har jo grand total 3 runder der med bilen. ca 280hk, hva tror du at du havner på med dine 500 da skrotnisse? :p

 

neste gang skal jeg iaf ikke først ut med vann i langsvingen ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra kjøring i helga ja!

 

du parkerte en av gutta i garasjen vår og han blir minnet på det daglig.

 

09092008235.jpg

 

 

Døødsbra kjøring av deg Jan!!

 

Og sånn ellers så tror jeg det er flere porscher som må bli mere vandt til å tape mot underdogs i framtiden ;)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra. du gjorde det samme for oss i helgen. innenfor døra lappen står på er det en porsche 944 som du kjørte fra...

 

Hehe, moro å høre.

 

merker jeg er veldig spent på skrotnisse sine rundetider på bane :D

 

knall kjøring med granadaen gitt, <1cm til kjeglene hver gang.

 

 

jeg fikk vel 1.08,1 nå, men bør klare å kutte endel av det, har jo grand total 3 runder der med bilen. ca 280hk, hva tror du at du havner på med dine 500 da skrotnisse? :p

 

neste gang skal jeg iaf ikke først ut med vann i langsvingen ;)

 

Ja da har du jo å gå på. Jeg tenker det hjelper mye med 10 runder der oppe, så det er bare å hive seg i treninga.

 

Døødsbra kjøring av deg Jan!!

 

Og sånn ellers så tror jeg det er flere porscher som må bli mere vandt til å tape mot underdogs i framtiden ;)

 

Takker du. Ja det er 4 sekunder ned til 1 mann, så jeg har et mål for neste sesong, hehe.

 

Ifjor på dette arrangementet var beste tid 1.06. Å i år var 4 !!! biler under den tiden.

 

 

Blir jo spennende å se hva du kan klare med din da. Men vil ikke automatisk tro at du tar meg der oppe. Det spørs jo litt på sjåffisen som skal handtere galskapen åsså, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere litt å studere på. Jeg har tatt de 2 kjappeste draga jeg hadde med automaten, å de 2 kjappeste (hittil) med manuell å lagt oppå hverandre i PASS programet til G-Tech'en.

 

De to første, svart å rød er aut., å grønn å blå man. Dette er i US mode, så det er eks 0-60 mph (96km/t).

 

Legg merke til rett før 45 mph på grafen, det er der jeg gearer til 2 gear. Dette forårsaker et opphold i hastighets økninga. Der den svarte å røde kurven(aut.) går jenvt å trutt oppover, er det 0,5 sek opphold på grønn å blå(man.)

Inntil dette skjer, stiger den grønne å blå kurven raskere. Dette vises åsså på tabellen nederst til høyre, der 0-40 mph(altså enda i 1 gear) er opptil 0,3 sek kjappere.

 

SammenligningMAspeed.jpg

 

 

Her er G-kurvene. Denne er i Metric mode, så da er det 0-100 km/t. Begge bildene her viser bare 1 å litt av 2 gear for å se tydligere.

 

Her vises tydelig gearskiftet på svart å rød rundt 4,5 sek, der g-kreftene faktisk går litt opp, mens de på grønn å blå plutselig daler på ca 3 sek, mens jeg må clutche å røre i gryta.

 

Legg åsså merke til at den grønne å blå generellt er høyere hele 1 gearet.

 

SammenligningMAGs.jpg

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår