Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

Artig å se du har tatt frem turboprosjektet igjen. :) Har du de tannstengene liggende løst fortsatt? Kunne du ha vært snill og tatt noen vitale mål? Det er noen Volvofolk i USA som har funnet ut at XR4i ell.no har ca samme mål som Volvo 240 sin tannstang. Volvo brukte forresten tre slag, ZF, CAM og en til jeg ikke husker i fartha.

 

Bredde tannstanghus, utslag per side fra innerst til ytterst og gjerne lengden på styrearmene eller hva de kalles er vel mest viktig. Også lurer jeg på om det er progressiv dreving, dvs om det blir ulike utslag per runde på rattet jo mer du svinger. 2,4 runder lock-to-lock MED servo er jo bra. Jeg har selv 2,5 runde muskelservo. Det utgår med breifelger.

 

Men nå skal jeg kose meg med SS2 video! :)

 

PS! PÅ 240 er stanga festet med bare to "eksosklemmer" rett i traversen. Åssen gjøres det the Granada way?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snurrene er langt fra glemt, men nå lagde jo finanskrisa krøll på planene mine, så vi får se.

 

Ja kan vel se om jeg kan ta noen mål av de. Mener de ikke er progressiv.

Sellholm har jo kort tannstang til 2førr?

 

Jepp, Grænnis stanga er feste på samme måte som din, så der må noe mekkes, hehe.

 

Hadde i utgangspunktet en forhåpning om en bolt-on løsning ved hjelp av noen braketter, men vi får se.

 

 

Kos deg med video, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sellholm har til 2førr jo... Kort styring med servo.. 10.000kr ;)

 

Blir sinnsykt bra detta! Hvor mye regner du å dra ut med de 2 snurrene?

Husker ikke hva som er gjort opp gjennom tida, men du har innmat som tåler litt trykk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sellholm har til 2førr jo... Kort styring med servo.. 10.000kr ;)

 

Blir sinnsykt bra detta! Hvor mye regner du å dra ut med de 2 snurrene?

Husker ikke hva som er gjort opp gjennom tida, men du har innmat som tåler litt trykk? :)

 

Hmm, kanskje den sellholm greia hadde vært lettere å tilpasse på min, hehe.

 

Dette blir ikke noe 1000 hk monster, har verken råd eller ser poenget. Å trimme motoren til 500-600 hk NA koster åsså penger, så da prøver jeg med litt boost isteden. Har jo 350 + nå, så håpet er vel å runde 500 gamp og få en flott, flat vridmomentkurve. Har dessuten litt høy komp(9,5) til å ladde så veldig mye, så det blir liksom bare for å dra ut det som finns i motoren som den er nå.

 

Helt rååå bil:thumb

 

BTW, så deg ikke på ford treffet på rudskogen?:S

 

Det var jeg som arrangerte det treffet(seff med god hjelp fra resten av gjengen i klubben), så jeg kan love at Grænnisen var det siste jeg tenkte på, hehe. Det gikk stort sett i ett hele dagen.

Og til søndag arrangerer vi igjen, denne gangen på Vålerbanen. Får håpe jeg får tid til å lufte gobilen denne gangen.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sorte felga dine, er det noen MAK felger? ser veldig ut som de jeg har på Omegaen min, men de er da ulakka og i 16" på den bilen ser de mye kjedeligere ut:P

 

Drit rå bil! peneste granadaen jeg har sett noen sinne!

 

Takk, takk. Ja det er MAK felger, forøvrig de samme som har vært på bilen tidligere i tråden her, da i sølv. Et par av dem måtte rettes/sveises, og dermed lakka jeg de matt svart. Syntes faktisk fremdeles de felgene er veldig kule, siden de er så åpne. Mye lettere å vaske de åsså, hehe.

 

MAK Koncept mener jeg de het, og må vel være 11-12 år nå.

 

Kompen din er jo gunstig for litt miljøvennlig e85 da :)

 

Ikke sant, og når sprutet kommer på, er det en smal sak og tune inn. Har jo E85 pumpe i Tønsberg.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestemt deg for hvilke sprut du skal kjøre? :)

 

Det blir nok Megasquirt vettu: MS2E. Men det blir dyrt nok uansett med sprut: pumper, dyser, rails, throttle body, osv.

 

godt mulig de er så gamle. synes de er no forbanna drit å vaske da det legger seg møkk mellom eikene som sitter som F*****.

Enig i at på bilen din ser de veldig bra ut.. på min ser de litt... ehm... hverdagslige ut.

 

De er en drøm å vaske kontra de jeg har nå vaffal. Bruker felgvask og en oppvaskbørste, funker som snus det.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok Megasquirt vettu: MS2E. Men det blir dyrt nok uansett med sprut: pumper, dyser, rails, throttle body, osv.

 

Vær så snill og si at du skreiv feil nå!?

Du har en såpass skam-rå bil og motor, at jeg synes virkelig du må koste på noe bedre enn det der.

 

Se på det sånn her: MS er et VANSKELIG sprut å justere. Hvis du i heletatt får det ganske bra, så må du først på rulla i ganske mange timer for å få justert det riktig.

Dette vil det fort bli ganske mange kroner ut av.

 

Kjøper du derimot et bedre sprut (jeg har sinnsykt god erfaring med Autronic, og kjenner mange som bruker det) så kan du få tak i en som mapper bilen ganske greit på gata med for noen hundrelapper og en burger, så gjennstår det bare 1 times tid på rulla, så er sprutet helt perfekt.

 

Har prøvd meg på MS og det er den største søpla jeg har vært borti. Har nå koblet opp et autronic på egenhånd og den bilen startet på første forsøk (jeg har aldri koblet noe spesielt før. fulgte bare koblingsskjemaet)

 

Du skjønner kanskje hvor jeg vil hen her? hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS funker. Men når det er "gjør det selv", stiller det SEFF krav til personen som gjør det. Har masse kompiser som roser det opp i skyene. Kommer bare an på hvem du prater med det.

 

Ok et kort innlegg før bedtime. Her er litt video (eller egentlig masse) fra Trackday'en vi hadde på Våler i helgen.

 

 

og for dere som er helt frelst, her er mer:

 

 

 

og litt av det andre som foregikk:

 

 

Enjoy.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok Megasquirt vettu: MS2E. Men det blir dyrt nok uansett med sprut: pumper, dyser, rails, throttle body, osv.

 

Dyser kan du skaffe brukt (f.eks fra 270hk+ v70, finnes noen slike på skroten), TB har du allerede - men da må du ofre forgasseren, og følere kan man jo hente fra hvorsomhelst... ellers er det ikke så dyrt fra summit.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår