Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått demontert litt mer, så her er mer bilder fra havariet.

Er bare å begynne å skru. Ser greit ut så langt.

 

28092009001.jpg

 

Fikk av toppene så det verre ut. Ligger masse løse deler av stempelet her, og de er åsså hull idet.

 

28092009005.jpg

 

Ser ikke riktig så ille ut på andre siden, men her var det altså et hull i sylinderen lengre ned.

 

28092009027.jpg

 

En innsugsventil var åsså litt bøyd, men ellers så toppene bra ut.

 

28092009034.jpg

 

En del merker på veiva åsså, legg merke til utsikten gjennom motoren, ned i bakken via hullene i bunnpanna, hehe.

 

28092009043.jpg

 

Jeg klarte faktisk å få opp begge de stemplene. Det første med en tang gjennom hullet i midten, og når det kom opp falt det i tusen biter, hehe, Var kun ringene som holdt det sammen. Deretter fikk jeg min slanke arm ned i den sylinderen og fikk trykket opp det andre stemplet.

 

28092009045.jpg

 

I blokka er det slått av skjørtene på begge sylindrene, + det store hullet i den ene. Det rare var at det var fullt med vann på radiatoren !!!

 

Men etter ca 40000km finnes det ikke slitekanter på blokka, så det var en smule ergelig. En annen ting er at det er en -69 mod blokk, og disse har høyere nikkel innhold enn senere blokker, så de er sterkere.

 

Jaja, shit au.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er to 351er til, en 2V og en 4V

 

 

Njja, den første der: 35 lapper for 300 hk !!!!! NOT, den var da saftig dyr.

Den andre der så jeg litt tidligere, den var faktisk litt interessant. Men med cleveland så blir det endel ombygging igjen+ at med den motoren må jeg likevel begynne fra scratch. Den yter sikkert en del mindre enn den jeg hadde.

 

Uffda, dette her så litt kjedelig ut ja..

 

Hva med 400 blokka? Er det et dårlig alternativ å bygge på?

 

For min del må jeg si ja. Den er like mye jobb å få i som en 460 big-block, og da vet jeg hva jeg velger, hehe. Åsså er den endel tyngre enn min.

Setter pris på innspill her, men jeg tror nesten fakta er at det blir både billigst(i den grad man kan kalle det billig)å for det første sette i en lik motor type som jeg har(passer rett i, kan bruke alt ab braketter og tilbehør), og for det andre kjøpe nytt(da vet jeg at det blir bra og det holder).

 

Eks: kjøpe den Pantera motoren til 15 lapp, borre den(min 5 lapp), stroker kit (ca 12 lapp), og da har jeg en short block til 32 lapper. Så kommer alt utenom det i tillegg: topper, kam, osv.

Mens man får kjøpt ferdige 427 short blocker fra USA fra rundt 20 lapper. Og da er ALT presisjonsjobb gjort med blokka.

 

Så tror nesten jeg har slått fra meg å kjøpe brukt her til lands.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Å helvete, nå syntes jeg synd på deg. Når jeg så det stod "motorras" i tråd tittelen tenkte jeg først at ei støtstang eller noe mildt hadde gått, men neida. Er overkvalifisert til motorras dette.

 

Men uansett, litt rart da. Og tåler ikke rådeboltene mer enn 5500 rpm ? Det er jo ingenting...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det et hakk eller to videre ja, men bare ikke i den retningen.

 

En annen ting er jo at en 460 er en god del tyngre, og dette havner jo over forakselen, og det er jo ikke bra når man skal kjapt rundt svingen, hehe.

 

Hell i uhell ;) blir kansje turbo nå da siden det ble havari ;)

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sammenlignet med andre er de for dyre.

 

Har ikke fulgt med på tråden din siden i vår og må si at jeg kondolerer ;)

 

Her er det mange forslag, så da kan jeg komme med mitt:)

 

Den der var ikke så gæli pris på, men ikke helt de delene jeg har på ønskelista mi. Men den var jo komplett da.

 

Å helvete, nå syntes jeg synd på deg. Når jeg så det stod "motorras" i tråd tittelen tenkte jeg først at ei støtstang eller noe mildt hadde gått, men neida. Er overkvalifisert til motorras dette.

 

Men uansett, litt rart da. Og tåler ikke rådeboltene mer enn 5500 rpm ? Det er jo ingenting...

 

Det er det jeg har lest i flere av de mange bøkene jeg har. Og det var ganske tydelig å se at starten på havariet begynte med at en bolt røyk, og dermed kom den råden oppå veivtappen som røsket den løs fra stempelet, og da var det dårlig plass til den andre råden som røyk, hehe.

5500 er MØØØE på en original amrikk V8. Husk disse hadde sjelden maks effekt over 5000 varv.

 

Hell i uhell ;) blir kansje turbo nå da siden det ble havari ;)

 

Vel nå er jeg på en måte tilbake på starten da: jeg må jo ha en motor først, før jeg kan ladde. Og dette koster jo mer enn turbo prosjektet var tenkt.

Fordelen er at jeg nå kan få en motor som tåler boost, og som vil gi en god del mer effekt allerede som sugemotor.

 

Jeg hadde vel forhåpninger om å få 500+ hk med den gamle motoren med turboer. Nå vil jeg sannsynligvis starte der som sugemotor.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår