Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet

351RS

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare si det i dette forumet også, Meget pent jobbet og meget bra smak :)

håper du blir å drifte til sommern ;)

Takkar, setter pris på det. Drifter gjerne, men ekke sååå flink, hehe.

Selvom jeg også vet noe om bilen fra andre steder.

Men syntes det er bra at du lager en slik post om bilen din. NÅ ser man virkelig hvor m,ye tid du har brukt på dette monsteret, som jeg vil kalle det!

Jo takk, men er vel langt fra den værste, men det kommer mere.

Kan ikke for det, men den grillistgrillkomboen din bringer tankene hen til Escrot mk3/4 iblandet en dæsj Rakett GSi.

Ja, hva skal man si....

kjørte ikke du på gardermoen (var det 2003 tro?) med denne? husker en sånn litt fargekart granada med v8 :)

fet bil :sombrero:

Stemmer nok det, var klipp derfra på videofilmen. Har vært med på mye, denne stakkars bilen. Hvis den bare visste det når den forlot samlebåndet, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo hallo 351RS, drit stili prosjekt du holder på med her, feit granada for å si det mildt. blir inspirert! men har ett par ting jeg lurer på, hadde vært flott om du hadde hatt mulighet og svare.

er ganske ny i bilbransjen for å si det sånn.

ser du bruker poly foringer isteden for vanlig gummi? for og slippe slark? mer stivhet? og alu foringer? hvordan fungerer det?

ser og at du har lakkert selv, og med biltema sprøyte! godt og vite at det fungerer. hva slags lakk\grunning bruker du? pris.. tenkte og lakkere en bil om ikke alt for lenge selv, har jobbet litt med industriell sprøytemaling men det blir jo ikke helt det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt. Ja poly er for å få bilen stivere, den blir mer "GTI", om du skjønner hva jeg mener. Men hadde nok kjøpt ferdige foringssett idag, da det var litt jobb å lage dem. Alu kan d bruke der det ikke er bevegelse, feks. forstillingstravers. Eller i mitt tilfelle på opphengstravers bak å diffopphenget(da Granada har delt bakaksel). Dette er seff stumt i forhold til poly, som er som stiv gummi.

Joda, Biltemasprøyta var helt super den, forresten den med overliggende kopp.

Kjøpte alt av lakk hos et lakkverksted i nærheten, å sa jeg skulle ha nok lakk til en bil, så ordnet han med resten. Kom vel på 3 lapper med alt, filler, sealer farge, thinner, herder, plastprimer, pussepapir, sparkel osv. All erfaring med sprøyta vil jeg tro er en fordel, så lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du har en del fine løsninger. Jeg har da sett bilen live en par ganger, men tenkte aldri at det faktisk lå såpass med arbeid i den! Bilen ble flott den! Her skal jeg nok følge med litt. :D

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allright! det er jo ikke dumt med stivhet i foringer.

vel 3 lapper er isåfall ikke værst! får dra på biltema og ta en titt på sprøyta hhehe, så får jeg kjøpt en bil jeg har i sikte blir det prosjekt i vinter iallefall. takk for svar

vi talas

ps, med tanke på annlegget ditt, det er bare fett med rånestil;) all good

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groomt prosjekt ;P

er rå den dær granadaen din..

Takk du. Norlænning ?

Må si du har en del fine løsninger. Jeg har da sett bilen live en par ganger, men tenkte aldri at det faktisk lå såpass med arbeid i den! Bilen ble flott den! Her skal jeg nok følge med litt. :D

Ikke sant. Mange har sikkert trodd: sliten 305 Cheva å skamkappa fjærer, men ikke så enkelt nei.

Her er litt bilder for å sammenligne den oppdaterte med den originale.

19062006300.jpg

2,8 GL til venstre, og 351 RS til høyre.

19062006301.jpg

Da var det sommerferie, å bilen ble brukt hjem til Nord-Norge, igjen. Denne gangen ble forbruket litt over 1,2 l/mil, så det hjalp betraktelig med overdrive, enda bakakselen var byttet fra 3,45 til 3,64 utv.

Etter ferien var det Ford-treff på Rudskogen, måtte jo dit å lufte seg litt.

12082006344.jpg

Video her. Noen av dere har kanskje sett disse, men det får gå.

http://videos.streetfire.net/search/granada/0/35a3eed1-0de8-4b13-8e9d-981c0120a454.htm

Del 2

http://videos.streetfire.net/search/granada/0/ce5bdbac-3fff-47c8-bda2-981d00d7e936.htm

Dette var enda med de originale fjærene, pga var usikker på om jeg kom meg på ferga Horten-Moss, men nå var det nok, så senkesettet skulle på, så fikk det briste eller bære.

25082006364.jpg

Å hva var problemet ?

Protouring1.jpg

Fartshumper å alt gikk bare bra.

Protouring2.jpg

Det neste som da var på plakaten var Gatebil september, å i den forbindelse….var jeg ikke helt fornøyd…med effekten enda…..hmmmm… her må noe gjøres….

Kan jo avslutte med et sjeldent bilde fra Gatebil. Ikke hver dag du ser disse to på samme bilde.

09092006386.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte du på gatebil i september?, synes jeg husker en rød Granada som var på banen.

Men uansett, denne bilen er kanskje noe av det tøffeste jeg har sett, har vært Granada fan siden moder'n kjøpte seg en sånn en for ti-tolv år siden, den er dessverre spiker nå:shake

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driiiitbra granada..Liker din bedre enn Magnor Mydland sin. Den blir for "Overkill". Har en granada selv faktisk. En 84' 2,3 lincoln som er gått bare 95000.Men jeg er sulten på mer motor. 2300 v6'ern er bra(uten ventiltikk/høres ikke på tomgang)men er ikke så mye effekt i den. Men det så ut til å være mye arbeid å plante en 351 i Granada'n..Jeg og Fatter'n(han er også granada eier) har alltid hatt lyst til en granada med v8'er. Så jeg lurer på en ting:

Var det dyrt å "konvertere" til v8'er?

Får j**vli lyst til å putte en v8'er i granadan min og...

BRA PROSJEKT..STÅ PÅ!!

1984 Ford Granada 2.3 Ghia S

1981 Ford Granada 2.3 "Ghia"

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

1971 Saab 96 v4 1700 sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun opplegget med grill og lyktene dine som skjærer litt i øynene her, resten av bilen er helt rå! Akkurat sånn en Granada skal være :D

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte du på gatebil i september?, synes jeg husker en rød Granada som var på banen.

Men uansett, denne bilen er kanskje noe av det tøffeste jeg har sett, har vært Granada fan siden moder'n kjøpte seg en sånn en for ti-tolv år siden, den er dessverre spiker nå:shake

Javisst, kommer video.

Driiiitbra granada..Liker din bedre enn Magnor Mydland sin. Den blir for "Overkill". Har en granada selv faktisk. En 84' 2,3 lincoln som er gått bare 95000.Men jeg er sulten på mer motor. 2300 v6'ern er bra(uten ventiltikk/høres ikke på tomgang)men er ikke så mye effekt i den. Men det så ut til å være mye arbeid å plante en 351 i Granada'n..Jeg og Fatter'n(han er også granada eier) har alltid hatt lyst til en granada med v8'er. Så jeg lurer på en ting:

Var det dyrt å "konvertere" til v8'er?

Får j**vli lyst til å putte en v8'er i granadan min og...

BRA PROSJEKT..STÅ PÅ!!

Neida, trenger ikke koste mange kronene. Har du 10 lapper, å litt arbeidslyst, så er du der. Kjøp en motor som har stått i en Fox-Mustang-79 -95(302, eller 5 liter på norsk), så passer bunnpanna å.

Kun opplegget med grill og lyktene dine som skjærer litt i øynene her, resten av bilen er helt rå! Akkurat sånn en Granada skal være :D

Bra du likte resten da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider