Session^ Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hei, jeg kjøpte dette kitet for et års tid tilbake. Har aldri brukt det da det egentlig bare var et impulskjøp til en fest. Nå har det seg slik at jeg nå er student og ikke har tilgang på så mye penger for tiden. Jeg har en 1000w (2 ohm) RF forsterker til bil. Jeg lurte på om disse subbene som følger med i kitet kan kjøres på denne? Eller må jeg kjøre i 4 ohm? Forsterkeren yter 500w i 4 ohm. Dette er en monoblock. Det jeg lurer på er hvor mange av disse 15 tommerene jeg kan kjøre på forsterkeren? Finner ikke noen spesifikasjoner på subbene. Takker for alle svar :) Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hvilken RF forsterker er det? men hvis det er den forsterkeren jeg tror det er så kan du uten problem bruke 2 elementer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Det er en 1001bd Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Det burde gå bra med to stk. ja. En kammerat har en basskasse med 2 slike elementer og de er ikke så vansklige og drive. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Hmm... jeg hadde håpt å klare 4 stk :D Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 bare å prøve det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Hvis det er 8 ohms element vil 4 stk parallellkoblet gi 2 ohms last, noe forsterkeren din tydligvis tåler. Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Er det MGR-1815W så er det 6ohm`s faktisk :S Har et par av dem liggendes! Så det spørs no hvor mange du kan ha da... er ikke heeeeelt sikker på hvordan dette blir men... Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Er det MGR-1815W så er det 6ohm`s faktisk :S Har et par av dem liggendes! Så det spørs no hvor mange du kan ha da... er ikke heeeeelt sikker på hvordan dette blir men... Da blir det 1.5ohm. Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 1001bd'en klarer bare 2 ohm... det vil da si at jeg kan koble 3 stk for å få 2 ohm last da? Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Da blir det 1.5ohm. Frode Ja vet hvordan den blir med ohm`en! men med tanke på forsterker og hva den klarer! Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Forsterkeren klarer LETT å drive disse (unnskyld uttrykket) jalla-elementene. Har selv forsterkeren, og den leverer noe mer enn oppgitt effekt (ca 1100wrms@2ohm) Har faktisk også et par av de nevnte elementene i noen hjemmehøyttalere, og kan ikke si annet enn at de suger. (MIN erfaring og mening) ;) Har du plass til fire slike element da? Anbefaling: selg MGR'ene og kjøp 1 eller 2 stk ordentlige element. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dani Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 1001bd'en klarer bare 2 ohm... det vil da si at jeg kan koble 3 stk for å få 2 ohm last da? Jeg kjørte min gamle i 1 ohm lenge, så den greier det nok, men det annbefalles ikke av RF. Dani Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Jeg har andre elementer. Menge også :P Saken her var bare å putte disse inn i noe bare for morro skyld. Har flere biler. Den jeg ville ha 4 stk i er en 91 passat. Da var det meningen å bare ha 2 seter :D Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg