Gå til innhold

Golf2 1.8 GL motor-spørsmål

Ranger emnet

OYVINDK

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer litt.. På det første bildet, i sirkelen.. Hva heten den "tingen"? :P

Fikk høre det er en olje-trykks-bryter. Men hvor får jeg tak i den? har hørt forskjellige plasser, folk vet ikke hva det er for noe :| Har jeg fått vite feil?

olje%20ting.JPG

Og på det andre, det var slik når jeg fikk bilen. Det er en "knust" kork eller noe som går til girkassa. Er dette en en vanlig kork som skal tette, eller en ventil av noe slag? :P er det meningen det skal være HELT tett?

freaky.JPG

Håper noen har noen råd å gi, litt fjern her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det første bildet skal det vel være som du sier. Om ikke, så får noen andre uttale seg. Hører du med Møller så vet de det garantert.

På det andre så er det en propp/plastmutter som du fjerner når du skal justere tenninga, så du skal se merkene på svinghjulet. Denne finner du på en hvilken som helst Golf 2 på det lokale huggeriet.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for hjelpa folkens! Var faktisk veldig trøtt og lei. Hadde akkuratt skifta ut topp-deksels-pakninga, og er første gang jeg "mekker" :P Ryggen var oppimot død, hadde lempa 40tonn frossen fisk tidligere på dagen (satans drittjobb) og jah.. :P sier jeg selv! Men ja, min trofaste far hadde skaffa den plastkorka tingen, og skal inn på møller å hente den duppeditten av en kork som skal på toppen.

Litt bummer, girkassa :P Jaha. Menneh, som sagt. Litt ny på gamet :)

Takk uansett ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider