Gjone Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Hver gang jeg spiller litt høyt i bilen, begynner bagasjeluken min å vibrere noe sinnsykt. Jeg mistenker at det er luften som kommer ut av relfeksrøret som lager denne vibrajsonen Så mitt spørsmål er, går det an å få et refleksrør som er buet. Som jeg kan montere slik at luften fra refleksen presses inn mot seteryggen, i stedet for opp i luken? MVH Gjone Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 DLS har fleksible rør: http://www.bgaudio.no/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=53. Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Men vil det fungere, vil jeg få bort mye av vibreringen i luka? Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Men vil det fungere, vil jeg få bort mye av vibreringen i luka? Sikkert ikke, for det er neppe turbulensen i porten som forårsaker denne vibrasjonen. Det er bare lydbølgene...og trykkforandringene disse medfører :) Vet ikke om du har lagt merke til det selv, men det blåser ikke ut en bassrefleksport slik som mange tror. Det går like mye luft inn som ut. Når jeg spiller høyt vibrerer både dører, bagasjelokk, tak, ting under panseret osv... Helt normalt, lyd setter ting i bevegelse. Edit: Glemte å si det at grunnen til at det er spesielt bagasjelokket i din bil er at bagasjerommet er lukket... Derfor samler trykket seg der inne. Har ikke du skiposeåpning i baksetet? I så fall bør du prøve å få all lyd inn der. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Nei, jeg har ingen skipose åpning i min bil, Men skal prøve å stive på luka mi. Fordi det er selve metallet i øvre plata som vibrerer er skikkelig kjedelig.. Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Nei, jeg har ingen skipose åpning i min bil, Men skal prøve å stive på luka mi. Fordi det er selve metallet i øvre plata som vibrerer er skikkelig kjedelig.. Hjelper med et lag eller to med dempematter da :) Men ta og fiks noe hull i hattehyllen slik at du får lyden inn i kupeen. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Ja, skal lage to hull i hatthylla er planen, må bare finn en måte å få det pent på. Men disse dempermattene du nevner, hva er det for noe? Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Ja, skal lage to hull i hatthylla er planen, må bare finn en måte å få det pent på. Men disse dempermattene du nevner, hva er det for noe? Den er god :) To 6" aeroporter (bare enden) hadde vel sett greit ut? Evt. et par vanlige 6,5" høyttalergriller. 2-3mm tykke matter av en slags gummiblanding kledd med folie på ene siden. Sånne f.eks.: http://installbay.no/product_info.php?cPath=67_73&products_id=244 Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 shit, de mattene kosta litt ja, Skal se hva jeg kan få til. Det som må til er noe som kan stive opp mellom konstruksjonene og selve karoseriet i bakluka. Så skal se om jeg ikke får lagt noe mellom disse to delene. Men når jeg lager to hull u hatthylla, så bør jeg ikke gjøre annet enn å lage hulla, ikke noe for å føre lyden dit, den finner veine selv? Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 shit, de mattene kosta litt ja, Skal se hva jeg kan få til. Det som må til er noe som kan stive opp mellom konstruksjonene og selve karoseriet i bakluka. Så skal se om jeg ikke får lagt noe mellom disse to delene. Men når jeg lager to hull u hatthylla, så bør jeg ikke gjøre annet enn å lage hulla, ikke noe for å føre lyden dit, den finner veine selv? Ville brukt dempematter uansett. Funker meget bra. Du trenger ikke så mye, så blir ikke så ille pris :) Hullene skal bare være åpninger ja, evt. porter må være så korte som mulig, bare for at det skal se pent ut. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg