Gå til innhold

Spørsmål ang. sylinderlekkasje

Ranger emnet


jggrotan

Anbefalte innlegg

Er det forskjell på hvor mange % sylinderlekkasje som er tillat i en ottomotor og i en dieselmotor, og i tilfelle hvorfor?

 

Kan registrets innstilling ha noen betydning for måleresultatet ved en syldinderlekkasjetest, og i tilfelle hvilken?

 

Har slitte ventiltetninger noen betydning for måleresultetet ved en sylinderlekkasjetest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på hvor mange % sylinderlekkasje som er tillat i en ottomotor og i en dieselmotor, og i tilfelle hvorfor?

 

Vet ikke, men tviler på dette

 

Kan registrets innstilling ha noen betydning for måleresultatet ved en syldinderlekkasjetest, og i tilfelle hvilken?

 

Nei.

 

Har slitte ventiltetninger noen betydning for måleresultetet ved en sylinderlekkasjetest?

 

Nei, men slitte/brente ventilseter kan ha veldig mye å si :)

 

Har du dårlig kompresjon så er det enten stempelringer, ventiler eller dårlig toppakning som er årsaken. De to sistnevnte er mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilverksteder og NAF har måleutstyr som brukes i eksosen for å sjekke avgassverdiene. Dette måler bl.a. HC, og dermed kan holdes over kjølevannet i ekspansjonstanken og sjekke for HC. Får du høy avlesning i HC der kan det bety at du har defekt topplokkspakning. NAF gjorde dette når jeg var på driftstest, og hvis jeg husker rett hadde jeg 300ppm HC i ekspansjonstanken.

 

Jeg er litt tvilende til hvor nøyaktig det er, iom at kjølevæsken faktisk er et hydrokarbon, og dermed burde gi utslag uansett.

 

Hvis du lukter nedi ekspansjonstanken kan det vel hende du får en viss anelse om det er som det skal.

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår