Gå til innhold

e det mye jobb å skifte tannstang på 240? må man på forstillings kontroll etterpå?

Ranger emnet

peder003

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

er ikkje det som e det største problemet, mangler ny tannstang, å vill helst slippe å ta sånn forhjulskontroll:P men akkurat me at du får feil ratt stilling når du har skifta til ny er det noen ideer for hvordan dettan skal ungås?

Volvo 240 TIC 1979 Den blå fare

Mercedes-Benz 1977 230E "La mæ død edition"

Volvo 240 1983 go vogna Solgt

Volvo 240 1982 Solgt

Volvo 360 Herjebiln (SKrapet og hugd) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp fra usa!!

kommer på ca. 2500kr med frakt!!

jeg tar inn en til 780'en.

ps. om du trenger hjelp til å ta inn, rop ut! jeg vurderer å ta inn en ny til 242'en også og isåfall kan vi spleise frakten.

Skal ha kortstyring t 740.... Får du tak i d eller er det bare org?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående hjulstilling..så bruker eg et "skogsmekktriks" på spissinga: visst spissing er ok med den tannstanga som står på, så kan du måle avstand mellom høgre og venstre framhjul på felgkanten mitt opppå felgen(ca. i høgd med tannstanga) i framkant og bakkant av felgen..skal være litt kortere avstand framme en bak ca.3mm trur eg..og då kan du bruke dei måla når du justerer inn den nye tannstanga..som måleverktøy kan du bruke to rør på 1m kvar der det eine røre har litt større diameter, så det går uta på det andre røret..så trer du røra sammen og stikker rørendene uti felgkanene i fremkant og setter et merke på det tynneste røret der enden på det tykkeste røre er (motsatt ende av den som er på felgkanten) også måler du i bakkant og lager et nytt merke der..då har du måla og avtanden mellom merka er vor mye smallere den er framme som skal være ca.3mm..men er spissinga bra fra før så bruk dei måla:)..er ikkje so lett å forklare dette med ord(er dyslektikar) men denne metoden har eg brukt og å det funker..har ikkje våre plaga med skeiv-slittne dekk:) så fe ej håpe det var noken som forstod det ej skreiv??hehe

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når ej bygde om til servo skaffa ej mej komplett servo å rattstamme å pumpe til en 1000 lapp..va gjort på et par tima å skifte åleine..på skikkelig løftebukk velåmerke=) ej tok ned original tannstanga å la den attmed servo tannstanga å justerte bittelitt på styrekulene med øyemål frå den originale. går fint d! =)

å angåande reimhjul frå 230 til 23 so passa ikkje det grunna tjukkare veivaksel på 230 der du skrur på reimhjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når ej bygde om til servo skaffa ej mej komplett servo å rattstamme å pumpe til en 1000 lapp..va gjort på et par tima å skifte åleine..på skikkelig løftebukk velåmerke=) ej tok ned original tannstanga å la den attmed servo tannstanga å justerte bittelitt på styrekulene med øyemål frå den originale. går fint d! =)

å angåande reimhjul frå 230 til 23 so passa ikkje det grunna tjukkare veivaksel på 230 der du skrur på reimhjule.

ok. da vet jeg det.. takker for svar

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha kortstyring t 740.... Får du tak i d eller er det bare org?

Nei, det er bare originaldeler som er billig i USA.

Det har den logiske årsaken at de må faktisk importere slike ting fra feks. SAMSteffansson

Angivelig (som jeg har nevnt før), kan man modde en xr4i tannstang (må forlenges). Den har vel 0.5 runder mindre, mener jeg å huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider