Gå til innhold

Kjøpe bruktbil privat, hvordan betale?

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe "ny" bil.

Prisklasse 130-150 000

 

Har fått innvilget lån i banken.

 

Hvordan er pleier dere å gå frem i en slik handel?

 

Banken mente at jeg måtte gjøre det slik

 

1. Dra til selger, skrive under kjøpskontrakt og salgsmelding.

2. Betale omreg.

3. Dra til Biltilsynet å få midlertidig vognkort.

4. Gå til banken med kjøpskontrakt og vognkort, og få de til å overføre penger til selger.

5. Dra til selger å hente bilen.

 

Dette betyr at selger kanskje må vente 1-2 uker før han får penger.

Og jeg må også dra opp til selger 2 ganger (bilen jeg har sett meg ut er 20 mil unna.. lite lyst til å dra den turen 2 ganger)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er det ikke normalt å få en bankremisse på det beløpet som bilen koster.

 

så ved henting av bil så tar du med denne og gir til bilkjøper..

 

DA får du bil og kjøper penger, Kjøper behøver da bare ta med remissen i hvilken som helst bank for å heve beløpet.

 

Sånn jeg har gjort det ved når jeg har handlet dyr bil

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det sa banken min ikke noe om (DNBNor)...

 

for med den fremgangsmåten jeg ble beskrevet virket det som at selger må omregistrere bilen på meg, før han kan få penger.

 

Banken forklarte at bilen må stå på meg før de kan tinglyse salgspant på bilen, og det virker jo logisk.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det sa banken min ikke noe om (DNBNor)...

 

for med den fremgangsmåten jeg ble beskrevet virket det som at selger må omregistrere bilen på meg, før han kan få penger.

 

Banken forklarte at bilen må stå på meg før de kan tinglyse salgspant på bilen, og det virker jo logisk.

 

Det samme ville en kar som skal kjøpe bilen min gjøre, men jeg fikk han på andre tanker! Det at selgeren skal betale omreg går vell ikke an? Kjøper får jo denne regningen i posten etter at del 2 av vognkorte er levert?

 

Det vi da kom fram til var at han kom og skrev under kontrakt, gikk så til banken og overførte penger til min konto, og så kommer og henter bilen.

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men hva slags bil du skal kjøpe da? :)

 

Enten a4 1.9tdi quattro

eller vw passat 1.9tdi syncro

 

Samma shitten, diffrent wrapping.

 

kanskje riktig som banken sier da..

 

når jeg har handlet bil så har det alltid vært uten pant i bilen.

 

For å få billån så må de ha pant i noe, enten hus eller bil.

Siden jeg ikke har noe hus enda, så må de ha pant i bilen. Og da må bilen stå på meg for at de skal få pant i den.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme ville en kar som skal kjøpe bilen min gjøre, men jeg fikk han på andre tanker! Det at selgeren skal betale omreg går vell ikke an? Kjøper får jo denne regningen i posten etter at del 2 av vognkorte er levert?

 

Det vi da kom fram til var at han kom og skrev under kontrakt, gikk så til banken og overførte penger til min konto, og så kommer og henter bilen.

 

Ja det er slik det må gjøres.. Han kan også gå til biltilsynet med omregistrerings skjema, og betale omregavgift i posthuset samme dagen.

Da vil han få et midlertidig vognkort som banken kan sette pant i.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[OT]

Hva med å betale cash, i 50-lapper? Komme med en koffert full av penger, Hollywood stil... Husk svart dress og mørke solbriller, og et par store kompiser! :D

[/OT]

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke ut pengene fra banken før de har tatt pant i bilen. Og det får de ikke gjort før bilen er omregistrert. Hvilket de fleste ikke gjør før de har fått penger, ergo dette er en "ond" sirkel.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten a4 1.9tdi quattro

eller vw passat 1.9tdi syncro

 

Samma shitten, diffrent wrapping.

 

 

 

For å få billån så må de ha pant i noe, enten hus eller bil.

Siden jeg ikke har noe hus enda, så må de ha pant i bilen. Og da må bilen stå på meg for at de skal få pant i den.

Håper virkelig du kjøper en etter 2001...

 

Før der kom de med verdens mest crappy forstilling.. Å skifte foringer/forstillinger kom nesten inn under 'vanlig' service...

 

bare ett lite tips;)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du kjøper en etter 2001...

 

Før der kom de med verdens mest crappy forstilling.. Å skifte foringer/forstillinger kom nesten inn under 'vanlig' service...

 

bare ett lite tips;)

A4 95-2002 og Passat 97-05 har akkurat den samme typen forstilling.

Dog kan noen av delene blitt forbedret på nyere modeller men gamle modeller har som oftest fått disse delene de også pga de orginale delene har blitt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 95-2002 og Passat 97-05 har akkurat den samme typen forstilling.

Dog kan noen av delene blitt forbedret på nyere modeller men gamle modeller har som oftest fått disse delene de også pga de orginale delene har blitt utslitt.

Den kan tenkest, men det jeg har hørt, var det til 01 modellene fikk jeg hørt, da jeg jobba på audi/vw en lita stund..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har bedre sjangs å prute med penga cash enn remiss.

Om jeg skulle ha 130.000,- for en bil, og en kjøper kom og sto der med 125.000,- cash kontant hadde jeg mest sannsynlig ja til det. Men det er jo selvsagt sikrere å føre over penger eller evnt ha remiss.

 

Det er vel ingen spesiell regel for kjøp og salg av biler når det gjelder hvordan betalingen blir utført?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår