Gå til innhold

Golf 3 og godkjenning av felger.

Ranger emnet

sveis5

Anbefalte innlegg

Har en 94 mod golf som det satt på 40 mm senkesett og

7,5x17felger 205/40-17dekk.

Felgene tar ikke borti noe, men eikene bygger noen mm utenfor skjermkanten= muligt problem ved godkjenning (hvis man treffer den rette).

Tenkte jeg skulle montere sorte skjermlister fra GTI.

Noen som vet om disse bygger noe utover, eller lønner det seg å få rulla ut skjermkanten?????? Det er kun snakk om ca 5-10mm pr side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er innpresset på felgene..?

Om det er innafor 7,5mm hver vei fra originalt (står i vognkortet, er vel 35 eller 38, evt muligens 43 ellerno om det er en ellerannen GT/GTI/VR6)

Dekkdimmen skal det være mulig å godkjenne vertfall, den er innafor 5%-regelen osv.. :)

Skjermbreddere gjør vel bilen litt bredere, men hjelper ikke mot subbing og slikt..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men trenger man noen TÜV papirer for å godkjenne hvis felgene ikke stikker utenfor, dekkene ikke subber og dimensjonen er innenfor 5% regelen? Marvil, du har vel peiling på dette som er sommerhai på BT :P

Det vil jeg påstå ja, siden Kjøretøyforskriftens kapittel 13, pkt 6-1C sier dette;

Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor ± 5% av rulleomkretsen på de hjul som kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten.

Altså må egne godkjenningspapirer foreligge på at dimmen passer den aktuelle bilen. :)

Sveise5;

Jeg vil påstå at det går, siden innpress regnes fra der felgen treffer navet og til midten av felgen. Ergo skulle midten av felgen regnes fra innsiden og helt ut til hvor langt ut eikene stikker uttafor felgkanten..

Tror jeg også ser eikene på min om jeg ser rett frammefra, og jeg har samma dekkdim og litt annet innpress (38, dersom originalt er 35).. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså må egne godkjenningspapirer foreligge på at dimmen passer den aktuelle bilen. :)

I vognkortet står jo orginal dimensjonen, hvis jeg har regnestykke som sier at rullediameteren er innenfor 5% regelen, da må det da vel holde?

Godkjenner ikke senkesettet før jeg har fått på vinterfelga uansett da, men kjekt å vite! Skal ta meg en tur oppom BT å spørre dem litt jeg tror jeg, få ei liste på hva jeg må ha for å godkjenne senkesett og slikt.

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg leste feil.. :P

Trodde alt annet enn rulleomkrets var oppfylt, men at denne var uttafor 5%-regelen.. :)

Om alt er innafor kravene er det bare å trappe opp og få det godkjent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider