Gå til innhold

kamaksler

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

jeg holder for øyeblikket å bygger om en gammel b21e motor til turbo motor. men så er det en ting jeg lurer på. jeg har hørt at A kammen skal være bra i kombinasjon med turbo, men så har jeg en D og en Y kam liggende, D kamen er fra b21e motoren og Y kammen er fra en b200k motor. så jeg lurte på om noen har noe erfaringer med disse kamene og om noen vet hvordan di fungerer sammens med et turbo oppsett. hvis d er til hjelp så kommer motoren til å få lh 2.4 jetronic sprut, og en garret t3 turbo, d kan være at hvis lommeboka gir tilatelse så blir d en større turbo. skal også dreie ned stempla og frese ut forbrennings kammeret. d blir trolig kjørt med turbo trykk på 1kg ++++. håper på svar. tar også imot råd til trimming av motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve meg på dette husmormekka Megasquirt greiene jeg så da er jo muligheten åpen for uendelig med turtall!

 

Men uansett, har akkurat byttet fra 2 til 3 pedaler så jeg er skikkelig usikker på hva den i midten egentlig er til.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår