Gå til innhold

batteripolsko med 2x50mm2 innganger

Ranger emnet

oter11

Anbefalte innlegg

så den skulle ha 2*50mm2 OG 2*20mm2??

ja,har så mange kabler som må kobles på batteriet.

http://www.autosound.no/Stinger/PDF/2004_22-23_battery_terminals.pdf

hva med disse to:

stinger expert sxbt

stinger expert sxbtm

disse har vel innganger for 2 50mm2 og 2 20mm2 kabler?eller tar jeg feil?

noen her på forumet som selger disse?

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stinger saken der er for 2*50mm2 ELLER 2*20mm2.. eller en av hver..

Stikk på thorshov og kjøp helt ordinære kabelsko til 20kr stk, og sett på kabelsko.. Det letteste og biligste. men ikke det peneste.. hehe :D

hmm,det må da være noen som har laget batteripolsko med 2x50mm2 + 2x20mm2?

vil helst slippe kabelsko:)

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke en splittblokk?

Må da være enklere å bruke en polsko med en 50mm2 inngang og heller bruke en splittblokk for å dele opp der i fra?

Marius

det går an det også,men vil helst slippe det også,kjøpte nytt batteri idag(optima redtop)og det hadde selvsagt polene omvent av det jeg skulle ha,så da ble kablene mine i det korteste laget,men fikk ordnet så kablene ble akkurat lange nok,så vil helst ikke ha noen splittboks som bare henger der.

skal skifte kablene i motorrommet til sommeren,da det skal bygges nytt anlegg.

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splittboksen trenger ikke bare å henge der! Dessuten kan du ha sikringer i splittboksen! Jeg syns det absolutt virker som den beste løsningen. Du kan jo skru den fast hvor som helst, også bare kapper du til kablene så de passer akkurat. Når du har en splittblokk er det heller ikke noe problem å bytte batteri om polene blir i en annen posisjon, det er jo bare å bytte ut den korte ledningsbiten mellom splittblokka og batteriet!

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider