wazzza Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Operasjon frontrute ble en suksess (tror jeg) Har ikke sett noe vann enda... Tror jeg fikk motoren tett i dag også... Kjøpte to nye tetteringer på akerbutikken, Verdal. Tom ut de gamle og vasket helt rent med universal-tynner. Satt de nye inn med olje på innsiden og easy-gasket (tror jeg det het) på utsiden.. Tror det ble bra denne gangen. Biln ska få stå til i morgen så stoffet tørker skikkelig... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Fikk en liten brann i el-anlegget i går etter at ei ledning ble gnagt av... Merkelig nok gikk ingen sikringer... JEg vet at forrige eier av bilen hadde mye el-problem på den. Han hadde også hatt brann, bare mye verre enn det jeg hadde. Brukte går-dagen til over midnatt på å rive ned og finne omfanget av skaden. Begynte å lodde inn nye ledninger. Mange kontakter har blitt sprø over tiden.. Disse smuldra i biter da jeg tok de fra hverandre... MORRO!! Kjekk som fanden monterte jeg sammen interiøret UTEN å teste først. Guess what.. Det tok fyr igjen! Skyndte seg ut og koble fra batteriet.. Humøret ble ikke bedre av at det sluddet ute.... KOmmer litt bilder i morgen.. takk for i kveld... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Som lovet kommer et par bilder i dag... Synderen!! resultatet: Jeg tok bare bilder av den første brannen. Den andre var mye verre... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Hmm... det var lite respons på bilen/prosjektet... Dette er jo ikke akkurat rette bilen for dette forumet... Jeg er nå ferdig med el-problemet.. Var et par brente baner på sikrings/kretskortet som måtte loddes... Jeg gikk også over alle sikringene.. Skjønner jo godt at ingen røk da det brant. Det sto jo fanden meg i 40A sikringer flere steder! Skal være 5A fleres steder, men siden det minste jeg hadde var 8 ble det satt i... Lysbryteren hadde fått mye juling under brannen så den var defekt. Fikk (les: FIKK!) ny bryter av en renaullt-entusiast på Indery. Tusen takk Tom :thanks . Knipset noen bilder av Alpinen hans.. den brente banen Rå bil.. Skulle hatt en slik motor selv i 30`a... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 himla merkelig med 3-bolt på en såpass kraftig bil? merkelig også at Alpine modellene og andre sporty Renaulter nesten ikke taes inn til Norge. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Ja, det med boltsirkelen er noe snodig. En kan trøste seg med at sirkelen er temmelig diger :D De felga der er ekte 3-delte. Skruene rundt kantene er ikke fake... Jeg ser at det er mange A310`ere til salgs i bla. tyskland... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavr Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Flott at noen tar seg av uvanlige biler! Kanskje det er av interesse å vite at samme motor ble brukt av DeLorean i disse DMC bilene fra Nord-Irland. Med hjelp av Lotus fikk de hekkmotor. kanskje ligner det på opplegget som Alpine har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Jeg og en kompis arrangerte et lite treff på NAF`s glattkjøringsbane ved Steinkjer i dag (lørdag) Var morro å teste bilen litt på glatt føre.. Fikk tatt et par bilder og filmer. Prisen var 1500kr for å leie banen i et par timer. Sjekk de fine stålfelga mine:shake med skikkeli bakkelitt kumho mongomønster Tøff bil Wazzza. Jeg er opprinnelig fra Bardufoss og er (nesten) helt sikker på at dette er den gamle bilen til en lærer elektrikerlinja på Bardufoss Videregående Skole. Jeg har passert 40 år nå, og det er snart 13 år siden jeg flyttet så jeg klarer ikke å huske hva han het han som hadde bilen din. Vi kalte han bare "Proooooooh" fordi han hostet og harket så veldig.... Husker godt denne R30'n, tror han hadde den fra den var ganske ny til rundt 1985? Det var så fin lyd i den, og den var rå i forhold til de mange småbilene som gikk der. Det var den eneste R30 i området, men det var mange R20 der - men alle dem har blitt borte fra veiene de også. Dette er en skikkelig klassiker du har, og det er ikke alle forunt å ha en slik bil som førstebil som du sier. La det bli en kilde til å holde på med gamle biler senere i livet også. Vi som drev litt med biler på Bardufoss i "gamle dager" husker godt denne bilen, og under en fuktig sammenkomst for 2-3 år siden begynte vi å mimre litt og lurte på hvor bilen til "Prooooooh" hadde tatt veien. Fint å se at den fortsatt er i livet - og lykke til med fiksingen av det elektriske. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Flott at noen tar seg av uvanlige biler! Kanskje det er av interesse å vite at samme motor ble brukt av DeLorean i disse DMC bilene fra Nord-Irland. Med hjelp av Lotus fikk de hekkmotor. kanskje ligner det på opplegget som Alpine har? Det stemmer at det er samme motor som i DeLorean... Fant ei nettside som leverte diverse trim til denne motoren... Tøff bil Wazzza.Jeg er opprinnelig fra Bardufoss og er (nesten) helt sikker på at dette er den gamle bilen til en lærer elektrikerlinja på Bardufoss Videregående Skole. Jeg har passert 40 år nå, og det er snart 13 år siden jeg flyttet så jeg klarer ikke å huske hva han het han som hadde bilen din. Vi kalte han bare "Proooooooh" fordi han hostet og harket så veldig.... Husker godt denne R30'n, tror han hadde den fra den var ganske ny til rundt 1985? Det var så fin lyd i den, og den var rå i forhold til de mange småbilene som gikk der. Det var den eneste R30 i området, men det var mange R20 der - men alle dem har blitt borte fra veiene de også. Dette er en skikkelig klassiker du har, og det er ikke alle forunt å ha en slik bil som førstebil som du sier. La det bli en kilde til å holde på med gamle biler senere i livet også. Vi som drev litt med biler på Bardufoss i "gamle dager" husker godt denne bilen, og under en fuktig sammenkomst for 2-3 år siden begynte vi å mimre litt og lurte på hvor bilen til "Prooooooh" hadde tatt veien. Fint å se at den fortsatt er i livet - og lykke til med fiksingen av det elektriske. Heisann. Denne bilen samt to andre ble kjøpt av en Simonsen i Salangsdalen. Han er vistnok tidligere vektløfter eller noe.. Driver gård nå. Han hadde også tidligere en 30TX.. De to andre var det ikek mye igjen av. En vare bare en diger rustklump uten drivlinje. Den andre hadde skilt, men var veldig hærpa... Gamlingene har hatt en blå 20TS i Tromsø. Den går vistnok enda. Eies av Asgeir Larsen.. Han har bla. R16 og R4. Fattern har også en blå 76 mod 30TS. Har hatt den i mange år... Det som er litt spesielt med hans bil er at det var den første 30TS som kom til Troms. Den ble kjøpt av vegsjefen eller noe den gangen.. Han bodde på inlandet... Som sagt så har min bil gått "oppi der". Morro om du har noe mer historikk på bilen :D mvh Øystein Grønås Tromsø/Levanger Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Etter å ha grublet litt fram og tilbake så fant jeg ut at han som har eid bilen din het Sigmund (?) Espenes. Han hadde også en rød R5 som ble brukt som kone/småtur-bil. Jeg har faktisk sittet på med R30'n din en gang, og jeg husker at jeg snakket veldig frempå om "draget" i motoren i håp om at han skulle gi på litt - men han skjønte nok ikke hintet. Den blå 30'n kan jeg ikke huske. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Jeg skal sjekke opp historikken på bilen i morgen. Drar en tur innom Biltilsynet.. SKal i samme slengen sjekke opp gamlingen sin... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Litt mere mimring fra oppussingen... Lillebror maskerer Alle steder der det ble pusset ned til stålet ble det behandlet med fosforsyre og sink-grunning. Broder inspiserer "Røven" Taket måtte lakkeres på nytt og slipes helt ned til metallet. Lakken var nelig skadet helt gjennom Alt fra aviser til gamle papirduker ble brukt til maskering.. Før klarlakk (tror jeg) Meg og broder med en av bilene vi kastet. Gammelt bilde *kremt kremt* Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Jeg synes dette var en interessang tråd. Du har fått tak i en (kommende) klassiker som det ikke er mange igjen av. Jeg gjorde bare for morro skyld et søk på mobile og autoscout for å se hvor mange biler som var til salgs i Europa og fant bare to i Frankrike. Det kan ikke være mange av denne type på skilter i Norge, og siden den har gått på innlandet i Nord-Norge så burde jo bilen din være tålig fri for rust? (før du begynte på den). Det er også morsomt å se alt arbeidet du har lagt ned i bilen, at den kanskje ikke er helt topp lakkmessig går vel bra? På bildene ser den jo veldig strøken ut, og hvem vet - kanskje den dagen du kjøper deg en nyere bil setter R30'n bort for å ta vare på den og pusse den opp enda en gang? Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg møtte en R30 på veien. Knut. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 De var bemerkelsesmessig lite rust på bilen. Ved nærmere ettersyn fant vi ut at bilen har vært behandlet med noe oljegreier. Det er nok det som har berget den... Den stod nemlig øde og forlatt i et sandtak i mage herrens år i påvente av restaurering før jeg/vi fikk tak i den. Jeg vurderer sterk å selge bilen. Har lagt ut annonse på renaultbiler.com http://www.renaultbiler.no/rubrikk/vis_rubrikk.php?ann_id=25030 Jeg er mye mere interessert i 4-trekkere og offrading... Patrol eller Cherokee står på ønskelista. På en måte vil jeg beholde bilen fordi jeg har lagt mye arbeid i den samt, at dette er en bil som kommer til å forsvinne fra norske veier om ingen tar vare på dem. På den andre siden så vet jeg at en eventuell kjøper vil sette pris på bilen og stelle pent med den. Jeg er student og kommer til å være det i noen år til. Går VK2 Automatiker nå og skal ut i lære etterpå. (1.5 år) Har planer om å ta høyskole etter det. Hadde jeg bare hatt litt mindre pengevett hadde jeg kjøpt en rusten patrol på flekken... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfbil Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Så en gullfarget slik en her om dagen... vet ikke om det var en 20 eller 30 da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg