wazzza Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Har nå fått i dasjen, men en ting irriterer meg grenseløst. Rattstammen har et brytepunkt hvis man krajser. På den måten hindrer man å bli spiddet av stammen. Denne har vært knekt tidligere og sveist opp. Under sviesingen ble ikke rattstammen helt bein slik at dekslene som er rundt stammen kniper i rattet. En vanvittig plagsom knirkelys hver gang man rører rattet.. Disse skal av igjen og slipes ned der det kniper.. I Forbindelse med montering av vakummålern lurer jeg på hvor jeg kan hente vakum. De eneste slangene jeg har er den som gårt til vakumklokka på fordeleren og den til bremsekraftforsterkeren. Disse vil jeg ikke ta fra. Har funnet en skrue som har plombert et hull i innsuget, rett over 3. sylinder. Går det greit å sette i en nippel her i stede? Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Skulle vel ikke være noe problem å hente vakum fra innsuget så lenge nippelen og det blir tett. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Da blir det "nippel-jakt" i morra på jobben :p Å få det tett blir ikke noe problem.. Jeg tnekte mest på om jeg burde ha hentet vakumet nærmere senter av innsuget? Det spiller kanskje ingen rolle? Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Tenkte jeg skulle vise dere hvordan motorrommet ser ut med en 2-liters motor. Gamlingene hadde en en slik en. Da het den 20TS. Den ble også levert i en TX utgave med en stroket verson av 2-litern som nå var 2.2.. Det må jo være en drøm å sette turbo på den motoren i det motorrommet. Mangler ikke på plass :happyhappy: Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 er det turbo på denne ? eller har jeg tatt feil? bilde av turbo? :) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Det er ikke turbo nei, men det er jo så vanvittig god plass... eller, hvis det var MIN bil du siktet til så er det ikke turbo. Det er samme motor som står i renault 25 og Alpine A310. Disse motorene skal yte rundt 230hk. Renault 25 Renault Alpine A310 Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Her er et bilde av motoren med turbo Den motoren er også i noen mindre italienske sportsbiler. Fant ei side der de solgte disse som "crate-engine" med 350HK. Hadde vært morro. Hvis noen lurer på hva de to åpne rørene er til, så er det ganske enkelt tilførsel og retur til Intercoller... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Vinterhjul ønskes kjøpt... Mine sa takk for seg på glattkjøringsbanen... 175/80R14 Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Er jo billigste dimensjonen du får nesten. Ga 1600 for 4 stk i fjor... Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Det var billig. Vianor skulle ha 700 pr stykk ferdig omlagt. Nokian hakkapekk 5... Har en kompis som selger dekk. Han skulle sjekke pris for meg i morgen... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Blowout Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jeg har vært plaget med at jeg får vann inn i bilen... Først var det dørpakningene, men disse er nå fikset. Nå har det kommet inn varmekanalene for fotbrønnene, ergo vannet har kommet inn ved varme-registeret. Gamlingen og jeg konkluderte med at vannet trengte ned langs skruene som holder karosseriplata på plass. Fikk laget nye pakninger av en veldig elastisk gummi i dag. Pakningene ble egentlig litt for store. Skulle helst vært litt mindre enn skivene... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanatikker Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Kjempeartig å sjå at noen tar vare på 30'er. Vedlegger et bilde av min brors 20TX aut. Bilen har automat,aircon og fartsholder Øistein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Flott bil:) Jeg ser at den har 30-lykter (runde isteden for firkanta). Hommelvik? Er ikke det i trøndelag en plass? Eller tar jeg skammelig feil? Har du flere bilder, info om bilen? Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanatikker Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Hei igjen Joda Hommelvik ligger på grensen mellom sør og nord trøndelag. Flere bilder av bilen finnes på: http://home.online.no/~oei-k/renault20.htm 20TX ble levert med slike lykter. Bror har eid bilen siden først på 90 tallet. Den er registrert, men trenger en runde med lakk. Vi brukte den ned til 100 års Jubileet i Paris i 98. Se: http://home.online.no/~oei-k/paris.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg